|
|
Specializari invatamantul special |
Joi, 27 Septembrie 2012 00:00 |
ANEXA Nr. 12
la metodologie
SPECIALIZARI
care confera dreptul de a ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica in educatie speciala, efectuat separat, in afara pregatirii initiale
1. Absolventii cu diploma ai invatamantului superior, avand inscrisa pe diploma de absolvire/licenta una din specializarile: psihopedagogie speciala, psihopedagogie, psihologie, pedagogie, pedagogie sociala, pedagogie speciala, psihosociologie, filosofie-istorie (absolventi ai promotiilor 1978-1994), absolventii cu diploma ai colegiilor pedagogice cu specializarile educator de psihopedagogie speciala sau educator si psihopedagogie speciala, absolventii cu diploma ai scolilor postliceale care pregatesc invatatori-educatori pentru invatamant special si ai liceelor pedagogice, precum si absolventii ciclului II de studii universitare de masterat in domeniile psihologie sau stiintele educatiei, in concordanta cu Centralizatorul pentru invatamant special, pot ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, conform Centralizatorului, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica in educatie speciala efectuat separat, in afara pregatirii initiale.
2. Absolventii invatamantului superior care au parcurs in formarea initiala cursuri de psihopedagogie speciala sau in domeniul educatiei speciale de cel putin 56 de ore ori absolventi ai scolilor postliceale cu profil pedagogic, specializarea invatator/educatoare, care au parcurs in formarea initiala un curs de psihopedagogie speciala sau in domeniul educatiei speciale de cel putin 36 de ore, pot ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, in concordanta cu Centralizatorul, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica in educatie speciala efectuat separat, in afara pregatirii initiale.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
DETERMINAREA SENSIBILITĂŢII BACTERIILOR LA ANTIBIOTICE
Prof. Chiroşcă Gabriela
Şcoala Gimnazială Horleşti
Rezistenţa la antibiotice este o calitate funcţională şi inevitabilă a bacteriilor antibacteriene.
Pentru a... Read more
ACTUL FOLCLORIC – ÎN INTERPRETAREA SEMIOTICĂ
Prof. Bentz Teodora
Col. Nat. “Al. I. Cuza “, Focşani
A doua jumătate a secolului al XX-lea a produs exemple strălucite de construcţii teoretice dedicate sistemului limbii, ca... Read more
IMAGINEA SATULUI ÎN OPERA LUI IOAN SLAVICI
Prof. Herman Laura
Şcoala cu clasele I-VIII „Nicolae Iorga”, Baia-Mare
În pleiada scriitorilor români afirmaţi pe la mijlocul celei de-a doua jumătăţi a secolului... Read more
LES METHODES EXPOSITIVES DANS LA LANGUE ET
LA LITTERATURE FRANCAISE
Andone Crenguța - profesor
Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
Les méthodes expositives dans la langue et la littérature francaise sont: la description, le... Read more
SECURITATEA BAZELOR DE DATE – ATACURI ŞI METODE DE CONTROL
Prof. Diana Bărbat
C.N.I. “Gr. Moisil” Brașov
Acest articol a apărut în Journal of applied quantitative methods în anul 2009,... Read more
CULTURAL SPACE AT L. BLAGA AND E. HALL
Poenar Lorina Manuela - Profesor limba engleză
Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara
The use of space within the context of culture, also reffered... Read more
DOCUMENTS AUTHENTIQUES ORAUX
Lector univ. Ilie MINESCU
Universitatea de Vest TIMIŞOARA
Origine et Classement
Les documents authentiques ont fait leur entrée en didactique des langues au cours de la décennie... Read more
Planificare model pentru educatie civica invatamant primar
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata... Read more
BACALAUREAT 2011
DISCIPLINELE DE BACALAUREAT PENTRU PROBELE SCRISE:
FILIERA TEORETICA:
Profil umanist:
Ø limba si literatura romana
Ø limba materna (daca este cazul)
Ø istorie
Ø la alegere, geografie, logica si argumentare, psihologie, economie, sociologie…
Clubul Nouă ne pasă! şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
organizează a 12-a ediţie a
Festivalului Naţional de Arte pentru Liceeni
LicArt 2013
-secţiunile poezie, fotografie şi teatru-
Regulament LicArt
Poezie
La concurs pot participa… IMPLICAȚIILE GLOBALIZÃRII ASUPRA EDUCAȚIEI Alexandra Pepelea, profesor Grup Școlar Tehnic de Transporturi Iași Globalizarea este astãzi un…
PRACTICI DE EDUCAŢIE CARE IAU ÎN CONSIDERARE COPILUL CA ÎNTREG
ÎN ALTERNATIVA STEP BY STEP
Daniela Bobocea, profesor înv. primar
Şc. Gimn. Mihai Viteazul Brăila
Rezumat:
Încă de la începuturile educaţiei dascălul a…
METODOLOGIA REFORMEI EDUCAŢIEI
Prof. Nae Mihaela
Liceul Tehnologic “ Constantin Brâncuşi”, Piteşti
“Cunoaşterea literaturii române reprezintă un proces didactic complex, eşalonat pe un întins parcurs temporal, bine organizat în virtutea unor…
INSTRUIREA PROGRAMATÃ
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
Predarea-învãtarea constituie un flux continuu de informatii dirijat si controlat în permanentã prin intermediul unei conexiuni inverse. Datoritã acestui mecanism devine posibilã…
PROIECTUL EDUCAŢIONAL “PRIETENIE FĂRĂ FRONTIERE”
Prof. Piticariu Simona Nicoleta
Liceul Tehnologic Dorna Candrenilor, Suceava
Summary
Education in the spirit of European values can be considered a component of the "new education",… STUDIU PRIVIND PERSONAJUL LITERAR
Prof. ANDONE CRENGUŢA
Colegiul Tehnic de Transporturi Braşov
Personajul are un rol fundamental în creaţia literară. Operele rămân vii în mintea cititorului prin personajele lor, personaje capabile să-şi impună…
UTILIZAREA FILMELOR ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE
Eva Fenechiu - profesor de istorie
Colegiul Tehnic Anghel Saligny, Cluj Napoca
Predarea şi învăţarea istoriei presupun eforturi mari uneori din…
|
|