Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Test geografie clasa a IX-a
Marţi, 01 Martie 2011 19:08

Test geografie – clasa a IX-a

 

 

I. Numiţi, reprezentaţi prin desen şi caracterizaţi tipurile de contacte dintre plăcile scoarţei terestre.

 

                                                                                                                        16 puncte

 

 

II. Alegeţi varianta corectă:

 

1. Mărimea radiaţiei solare înregistrate la suprafaţa terestră scade de la ecuator spre regiunile polare. Aceasta este o consecinţă a:

            a) mişcării de rotaţie    b) formei Pământului     c) magnetismului   d) gravitaţiei

 

2. Valorile densităţii Pământului:

            a) scad de la interior spre exterior           b) cresc de la interior spre exterior

            c) sunt egale în toate învelişurile            d) se modifică în 24 de ore

 

 

 

3. Concentrarea aerului în troposferă, curgerea râurilor, eroziunea, alunecările de teren, prăbuşirile sunt consecinţe ale:

            a) magnetismului      b) înclinării axei     c) densităţii Terrei      d) gravitaţiei

 

4. Alternanţa zilelor şi a nopţilor este o consecinţă a:

            a) mişcării de rotaţie                 b) mişcării de revoluţie

            c) gravitaţiei                             d) înclinării axei 

 

5. Distribuirea elementelor chimice grele în centrul Terrei şi a celor uşoare către suprafaţă se datorează: 

 a) mişcării de revoluţie şi gravitaţiei            b) înclinării axei

                         c) gravitaţiei şi  mişcării de rotaţie              d) formei Pământului

 

                                                                                                                     10 puncte

 

 

III. Definiţi şi reprezentaţi prin desen noţiunile: torenţialitate, talveg, albie majoră, vulcanism, hipocentru.

 

                                                                                                              20 puncte

 

 

IV. Vulcanismul.                                 

                                               

20 puncte

 

 

V. Alunecările de teren (elemente, condiţii de producere, consecinţe, măsuri de prevenire şi combatere).                                

                                  

                                                                                                                10 puncte

 

 

VI. Pe o hartă având scara numerică 1:800 000 distanţa dintre două localităţi este de 46 mm. Calculaţi distanţa, în km, dintre cele două localităţi.

 

                                                                                                             14 puncte

 

 

Se acordă 10 puncte din oficiu.

 

 

Comentarii 

 
-4 # mirela 10-03-2011 08:07
suuuper !
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 
 
+7 # Andreea 22-11-2011 16:36
ok ok si baremul?
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

L’importance de la lecture au primaire

L’IMPORTANCE DE LA LECTURE AU PRIMAIRE Prof. Octavian Horia Minda Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Timiş   L'acquisition de la lecture se fait progressivement, à partir du développement des compétences langagières...

Read more

Proiect integrat de activitate didactica

PROIECT DE ACTIVITATE Profesor propunător: CĂLIN ALEXANDRA RALUCA, Școala Gimnazială Nr. 96 Este un proiect integrat de activitate didactică, nivel II- grupa mare, menit să ȋi familiarizeze pe preșcolari cu...

Read more

Hour of Code 2016

Hour of Code 2016

Hour of Code 2016 Va invitam sa participati impreuna cu scoala sau liceul dumneavoastra la Hour of Code 2016, evenimentul educational gratuit ce va...

Read more

Trecere in revista a textelor semnificat…

PARTEA III Trecere în revistă a textelor semnificative SF pentru copii şi adolescenţi   Introducere Toţi partenerii în proiect au fost rugaţi să selecteze 10-20 de texte SF pentru copii şi adolescenţi care au...

Read more

Metodologia reformei educatiei

METODOLOGIA REFORMEI EDUCAŢIEI Prof. Nae Mihaela Liceul Tehnologic “ Constantin Brâncuşi”, Piteşti “Cunoaşterea literaturii române reprezintă un proces didactic complex, eşalonat pe un întins parcurs temporal, bine organizat în virtutea unor...

Read more

Ideea romaneasca de existenta

IDEEA ROMÂNEASCĂ DE EXISTENŢĂ   Prof. Maghiar Adina S08 „Arany Janos”, Salonta        Ideea românească despre Dumnezeu transformă o fiinţă abstractă, o putere impersonală, într-o fiinţă reală, particulară, într-un ins. Între creaţie şi întrupare...

Read more

Studiu privind etimologia cuvantului cra…

STUDIU PRIVIND ETIMOLOGIA CUVÂNTULUI CRĂCIUN   Prof. Curticăpean Diana Liceul Tehnologic “Dr. Ioan Șenchea” Făgăraș   Studiul de față își propune să prezinte evoluția etimologică a cuvântului Crăciun în opinia lingviștilor și prezentarea etimoanelor termenului.   După...

Read more

Metode de predare activ participative Me…

Metode de predare activ participative Metoda proiectului Site-uri wiki

METODE DE PREDARE ACTIV-PARTICIPATIVE METODA PROIECTULUI, SITE-URI WIKI   Leonte Anca Colegiul Tehnic Buzău     Se vorbeşte tot mai mult în ultimii ani despre un învăţământ centrat pe elev, dar întrebarea este: cum anume învaţă elevii...

Read more