Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Test geografie clasa a XII-a
Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:46

Test geografie – clasa a XII-a

 

 

I. Precizaţi trei deosebiri şi o asemănare între clima Europei Atlantice şi clima Europei Mediteraneene.

Comparaţia se poate referi la factorii genetici ai climei, tipul de climă, aspecte calitative ale elementelor climatice.

 16 puncte

 

 

II. Analizaţi harta şi alegeţi varianta corectă:

- Alpii Dinarici traversează peninsula:

 a) Italică   b) Balcanică c) Scandinavă  d) Iberică

- Munţii Rodopi sunt situaţi în peninsula:

   a) Iberică  b) Balcanică  c) Scandinavă   d) Italică

- Ţărmul de tip dalmatin este localizat în regiunea litorală a Mării:

  a) Adriatice b) Ionice  c) Ligurice  d) Tireniene

- Râul Volga  se varsă în Marea:

 a) Neagră b) Baltică c) Adriatică d) Caspică

8 puncte

III. Precizaţi două cauze care explică nivelul mai ridicat al Mării Negre (0 m) în raport cu nivelul mai coborât al Mării Caspice (-27 m).

 

12 puncte

IV. Comparaţi Munţii Alpi şi Munţii Carpaţi precizând două asemănări şi două deosebiri.

Asemănările şi deosebirile se pot referi la lungime, altitudine, relief – caracteristici şi tipuri, geneză, tipuri de roci, etc.

16 puncte

V. Numiţi şi explicaţi influenţa a doi factori genetici ai climei Europei.

10 puncte

VI. Identificaţi unităţile de relief numerotate pe hartă de la 1 la 10.

10 puncte

VII. Prezentaţi:

- o cauză a densităţii mai reduse a populaţiei în regiunea notată cu cifra 2;

- o cauză a precipitaţiilor ridicate din regiunea notată cu cifra 3;

- o cauză a suprafeţelor forestiere reduse din unitatea notată cu cifra 6;

- o cauză a realizării numeroaselor iazuri din unitatea notată cu cifra 4;

- o cauză a temperaturilor scăzute înregistrate în unitatea notată cu cifra 1;

10 puncte

VIII. Numiţi câte o resursă naturală existentă în unităţile notate pe hartă cu cifrele 3, 6, 8, şi 9.

8 puncte

Se acordă 10 puncte din oficiu.


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:53
 

Revista cu ISSN

Perfectionare

CALENDARUL DE DESFĂŞURARE A ACTIVITĂŢILOR DE PERFECŢIONARE PRIN DEFINITIVARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT ŞI GRADE DIDACTICE ÎN ANUL ŞCOLAR 2010-2011 (conform OM 5720/20.10.2009 privind metodologia formării continue a personalului didactic din învăţământul...

Read more

Planificare model pentru limba engleza i…

Planificare model pentru limba engleza invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Metode de predare activ participative Me…

Metode de predare activ participative Metoda proiectului Site-uri wiki

METODE DE PREDARE ACTIV-PARTICIPATIVE METODA PROIECTULUI, SITE-URI WIKI   Leonte Anca Colegiul Tehnic Buzău     Se vorbeşte tot mai mult în ultimii ani despre un învăţământ centrat pe elev, dar întrebarea este: cum anume învaţă elevii...

Read more

Imaginea spatiului in romanele lui Marin…

IMAGINEA SPAȚIULUI ÎN ROMANELE LUI MARIN PREDA ȘI ORHAN PAMUK Prof. Grama Andreea – Alexandra Școala Gimnazială Nr. 307, București Lucrarea de față își propune o interpretare a spațiului în cadrul...

Read more

Dezvoltarea creativitatii

STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA CREATIVITÃŢII DE LA NECESITATE SOCIALÃ LA REALITÃŢILE EDUCAŢIONALE   Prof. grad 1 Bechir Ghiulnar Liceul Teoretic “Callatis”, Mangalia     Creativitatea este o trãsãturã complexã a personalitãtii umane, constând în capacitatea de a...

Read more

Promovarea educatiei de calitate pentru …

PROMOVAREA EDUCAŢIEI DE CALITATE PENTRU ELEVII APARŢINÂND GRUPURILOR DIN MEDII DEZAVANTAJATE/SUPUSE EXCLUZIUNII   Prof. Chiru Adelina Şcoala Gimnazială ,,Înv. Clemenţa Beşchea” Căpăţîneşti, judeţul Buzău Dificultăţile de învăţare apar frecvent în...

Read more

Cross curricular teaching learning

CROSS-CURRICULAR TEACHING AND LEARNING   Poenar Lorina Manuela - Profesor limba engleză Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara                    Nowadays the issue of cross-curricular teaching and learning  involves a conscious effort to apply concepts, theories,...

Read more

Domeniile schimbarii in sistemul de inva…

DOMENIILE SCHIMBĂRII ÎN SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT   Profesor Vira Adina Colegiul Tehnic de Transporturi, Braşov   Aflându-se în plină eră a schimbărilor şi a comunicării, perioadă caracterizată nu prin volumul mare de producţie sau...

Read more