Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Tipuri de turism din comuna nanesti judetul vrancea
Duminică, 08 Septembrie 2013 11:08

TIPURI DE TURISM DIN COMUNA

NĂNEŞTI - JUDEŢUL VRANCEA

 

Prof. Ciobotaru Ana-Maria

Şcoala Gimnazială Măicăneşti

 

Rezumat: Comuna Năneşti este situată în partea de sud-est a judeţului Vrancea pe malul drept al Siretului în plină zonă de câmpie. Sunt importante atât tipurile de turism de recreere şi agrement însă ar putea fi luate în considerare şi noi tipuri de turism.

Cuvinte cheie: turism, tip de turism, Năneşti, cicloturism.

 

 

 

 

 

 

Turismul, ca activitate umană în continuă evoluţie, s-a format şi dezvoltat în interacţiune cu mediul geografic natural, care a exercitat permanent o influenţă directă în dezvoltarea societăţii, în ansamblul său. Turismul este un fenomen deosebit de complex şi dinamic în timp şi spaţiu, cu o mare sferă de influenţă asupra zonelor din jur.

Viaţa omului modern, caracterizată prin urbanizare excesivă, suprasolicitare nervoasă (datorită zgomotului, ritmului trepidant de trai), tendinţa spre sedentarism, îşi găseşte o compensare în deplasările turistice de mai lungă sau scurtă durată. Una dintre posibilităţi ar fi reprezentată de comuna Năneşti.

Comuna Năneşti este situată în sud-estul județului Vrancea, la 45°32′41″N şi 27°29′54″E pe malul drept al râului Siret. Este localitatea de reședință a comunei cu același nume, situată la o altitudine de aproximativ 13 m.

Din punct de vedere fizico-geografic este situată în plină zonă de câmpie, în aria bălţilor, a meandrelor formate de Siret de-a lungul vremii. Aceste meandre reprezintă un pericol pentru oamenii care au locuinţe în apropierea zonelor uşor inundabile. Râul Siret poate constitui un punct de vizitare însa, totodată şi un pericol imens.

Dintre tipurile de turism întâlnite în comuna Năneşti se remarcă, după motivul principal al călătoriei, turismul de recreere şi agrement. Punctele de recreere ar fi digul râului Siret, folosit, în special, de localnici în anotimpul de vară.

După criteriul organizatoric se pot deosebi turismul pe cont propriu prin care anumite categorii de persoane tranzitează zona Năneştiului pentru a ajunge în alte zone sau pentru a rămâne. În funcţie de mijlocul de transport utilizat se deosebesc următoarele tipuri de turism: turismul rutier – turismul cu bicicleta (cicloturism) practicat de tineri şi copii mai mult.

Pentru o refacere turistică ar putea fi implementate şi înfiinţate noi tipuri de turism, care ar atrage turiştii mult mai mult; paintball-ul (sport în care participanţii folosesc pistoale cu aer comprimat pentru a trage cu bile cu vopsea în ceilalţi jucători; prezintă avantajul că poate fi practicat atât afară cât şi înăuntru şi obiectivele, strategia şi scenariile sunt limitate doar de imaginaţia jucătorilor). De asemenea, ar putea fi înfiinţate şi sporturile pe apă - profitând de mulţimea de apă a râului Siret.

În concluzie, se poate remarca faptul că sunt prezente foarte puţine tipuri de turism ce pot fi practicate şi rezultă, astfel, caracterul de nulitate al comunei în judeţul Vrancea. Cunoaşterea unei comune se vede în timp dar şi prin investirea serioasă în potenţialul acesteia.

 

Bibliografie:

1. Gheorghilaş, A. 2011. Geografia turismului. Metode de analiză în turism, Editura Universitară, Bucureşti;

2. Gherasim, V. 2006. Potenţialul turistic al depresiunilor Sibiului şi Făgăraşului, Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Geografie (rezumatul tezei de doctorat);

3. Voicu, D. 2011. Potenţialul turistic al Dealurilor şi Podişurilor dintre Mureş şi Târnava Mare, Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Geografie (rezumatul tezei de doctorat);

4. http://ro.wikipedia.org/wiki/N%C4%83ne%C8%99ti,_Vrancea

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Vineri, 11 Octombrie 2013 18:27
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Travailler la production ecrite modele d…

FLE: TRAVAILLER LA PRODUCTION ÉCRITE MODÈLE D’ENSEIGNEMENT – APPRENTISSAGE DE LA STRATÉGIE EN 4 ÉTAPES   Prof. MANEA Ruxandra-Magdalena Colegiul Naţional « Dr. Ioan Meşotă » Braşov   Rezumat: Acest articol propune înregistrarea mai întâi a uni...

Read more

Cartea drumul spre libertate

CARTEA - DRUMUL SPRE LIBERTATE   Prof. înv. primar Iosim Daniela Cristina Şcoala Gimnnazială Nr. 4 ,,Fraţii Popeea”   Fiecare om de carte, gânditor al vremurilor trecute şi de azi, defineşte şi arată cu multă...

Read more

De la metode traditionala la metode mode…

DE LA METODE TRADIŢIONALE LA METODE MODERNE ÎN PREDAREA ŞI ÎNVĂŢAREA LIMBII ŞI LITERATURII ROMÂNE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR Profesor învăţământ primar Buda Lenuţa Şcoala Gimnazială ,,Ion Ghica”...

Read more

Reteaua scolara

REŢEA ŞCOLARĂ     Ca “parte a sistemului  de educaţie”, sistemul  de învăţământ cuprinde “reţeaua organizaţiilor şcolare” determinată în plan pedagogic şi juridic, în contextul unor “servicii publice” dorite a fi deschise  şi...

Read more

Comunicare si relationare interpersonala…

COMUNICARE ŞI RELAŢIONARE INTERPERSONALĂ LA VÂRSTA PREȘCOLARĂ Prof. Elena Oana NECHITA Grădinița cu Program Prelungit ”Micul Prinț” Baia Mare Relaţiile interpersonale reprezintă cadrul, contextul...

Read more

Folosirea povestilor in predarea limbii …

FOLOSIREA POVEȘTILOR ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE Profesor: Buruiană Mihaela                                       Liceul Tehnologic “Tudor Vladimirescu”, com. Tudor Vladimirescu, jud. Galați             Cuvinte cheie: poveşti în limba engleză, ciclul primar De ce poveşti? Valoarea educațională...

Read more

Jocul didactic metoda ideala de activiza…

JOCUL DIDACTIC – METODĂ IDEALĂ DE ACTIVIZARE A ÎNVĂŢĂRII Prof. înv. primar: DOBREA MONICA Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău ...

Read more

Europa e mai aproape

EUROPA E MAI APROAPE                                                                                       Prof. Georgeta Munteanu                                                                                     CNA « Ion Vidu » Timişoara   Vise...vise...vise. Cu toţii visăm. Si iată că visele devin uneori realitate. Cum a fost şi acesta, al meu. Când auzeam...

Read more