|
|
Transferul elevilor de la o scoala la alta modificat |
Miercuri, 05 Decembrie 2012 20:36 |
Transferul elevilor de la o scoala la alta modificat
Au aparut modificari in ceea ce priveste transferul elevilor de la o scoala la alta. Aceste modificari se regasesc in Ordinul privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar aprobat prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.925/2005, publicat in Monitorul Oficial 787 din 22 noiembrie 2012 (M. Of. 787/2012).
Modificarea vizeaza conditiile in care se face transferul elevilor de la o unitate de invatamant la alta. Astfel, daca pana acum, pentru a se putea transfera, un elev trebuia sa obtina aprobare atat de la Consiliul de Administratie al unitatii de la care vrea sa plece, cat si de la cel al unitatii in care vrea sa se transfere, de acum, consiliul de administratie al celei dintai este chemat sa dea doar un aviz consultativ.
Se modifica si situatiile in care legea permite transferul elevilor in timpul anului scolar. Astfel, pana acum, transferul era aprobat in cazul in care parintii elevului isi schimbau domiciliul, daca o comisie de expertiza medicala argumenta acest transfer, ori daca elevul voia sa se mute de la (sau la) invatamantul de arta sau sportiv, de la liceu la invatamantul profesional sau de la invatamantul intensiv sau bilingv la alte forme de invatamant. Noul ordin introduce un nou punct, si anume „alte situatii speciale”, aprobarea fiind data, in acest caz, de catre consiliul de administratie al Inspectoratului Scolar.
Vezi textul de lege:
In baza prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 94 alin. (2) lit. g) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si al prevederilor Ordinului ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 3.753/2011 privind aprobarea unor masuri tranzitorii in sistemul national de invatamant, cu modificarile ulterioare,
ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite urmatorul ordin:
Art. I. -
Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 874 din 29 septembrie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.925/2005, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 135 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 135. -
Elevii au dreptul sa se transfere de la o unitate la alta, de la o filiera la alta, de la un profil la altul, de la o specializare/calificare profesionala la alta, de la o forma de invatamant la alta, in conformitate cu prevederile prezentului regulament si ale regulamentului intern al unitatii de invatamant la care se face transferul. Transferul se face cu avizul consultativ al consiliului de administratie al unitatii de la care se face transferul si cu aprobarea consiliului de administratie al unitatii la care se face transferul."
2. Articolul 148 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 148. -
Transferul elevilor in timpul anului scolar se poate efectua, in mod exceptional, cu respectarea prevederilor art. 136-145, in urmatoarele situatii:
a) la schimbarea domiciliului parintilor intr-o alta localitate, respectiv intr-un alt sector al municipiului Bucuresti;
b) la recomandarea de transfer eliberata pe baza unei expertize medicale efectuate de directia de sanatate publica;
c) la/de la invatamantul de arta sau sportiv;
d) de la clasele de invatamant liceal la clasele de invatamant profesional;
e) de la invatamantul intensiv sau bilingv la celelalte profiluri;
f) in alte situatii exceptionale, cu aprobarea consiliului de administratie al inspectoratului scolar."
Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. III. -
Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor, Directia generala resurse umane si retea scolara nationala, inspectoratele scolare si unitatile de invatamant preuniversitar duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
DOMENII ALE COMPETENŢELOR CHEIE
Profesor Maria Ionaş
Şcoala Gimnazială Poplaca, Sibiu
„A instrui pe tineri cum se cuvine nu constă în a le vârî în cap o mulţime de cuvinte, fraze, expresii şi... Read more
Planificare model pentru religie invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata materiale... Read more
STUDIU ASUPRA NUVELELOR LUI IOAN SLAVICI
Profesor POPA GABRIELA
Liceul „Voievodul Mircea”, Târgovişte
Slavici este recunoscut ca autor canonic și se regăsește în manualele de liceu și, alături... Read more
COSMOGONIA ÎN SISTEMUL GNOZELOR DUALISTE EUROPENE
Mitul creaţiei integrează largo sensu o poveste picantă, stilizată şi galonată de mistica simbolului, privind începuturile lumii aşa cum au fost ele percepute de către... Read more
VALENŢE EDUCATIVE ALE METODELOR INTERACTIVE
Prof. Dobrea Monica
Şcoala Gimnazială „Înv. N. Pâslaru” Caşin, jud. Bacău
„Învăţarea autentică se petrece în măsura în care învăţătorul acceptă copilul aşa cum este... Read more
STERILITATEA
Prof. Cosma Camelia Veronica
Liceul de Artă “Ioan Sima”, Zalău
Sterilitatea la femei
Cauzele care duc la sterilitate feminină sunt numeroase. Pentru ca femeia să rămână însărcinată şi să ducă sarcina la termen... Read more
NOILE EDUCATII
Dupa cum apreciaza specialistii, noile tipuri de continuturi sau „noile educatii” reprezinta cel mai pertinent si mai util raspuns al sistemelor educative la imperativele generate de problematica lumii contemporane.... Read more
SOCIALIZAREA DIN PRIMII ANI DE VIAŢĂ
Prof. Antonie Carmen-Elena
Colegiul Naţional Pedagogic „Ştefan cel Mare” Bacău
Rezumat
Socializarea primară este prima şi cea mai importantă etapă din devenirea unui individ, absenţa acesteia transformându-l într-o... Read more
JOCURILE DINAMICE ŞI
JOCURILE PREGĂTITOARE-MIJLOACE
DE BAZĂ ÎN PROCESUL DE INIŢIERE ÎN JOCUL DE VOLEI
Profesor Drăgoiu Toma
Liceul Hercules Băile Herculane
Voleiul este un joc sportiv care se bucură de o largă apreciere…
ANEXA Nr. 12
la metodologie
SPECIALIZARI
care confera dreptul de a ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica…
LE PROJET EN CLASSE DE FLE
Bondoc Mihaela, profesor de limba franceză
Colegiul Național I.L.Caragiale Ploiești
Motto: “ J’entends et j’oublie,
Je vois…
FOCUL LUI SUMETRU
Profesor Şerban Andreea
Focul lui Sumetru (Sâmedru) reprezintă un obicei aparent simplu, ce incorporează însă o multitudine de interpretări. Acesta are loc… Ordin privind modificarea anexei nr.1 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 3.753/2011 privind aprobarea unor masuri tranzitorii in sistemul national de invatamant
COMPETENCE
CULTURELLE ET COMPETENCE INTERCULTURELLE
Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI TIMIŞ
La compétence culturelle est, d'après Abdallah-Pretceille (1996 :32), « la connaissance des différences culturelles (dimension ethnographique), [...] une analyse en termes de structures… RELAŢIA DE COMUNICARE EDUCATOR-EDUCAT
Prof înv. primar Sorina Nevodenszki
,,Şcoala cu clasele I-VIII Sînandrei”, Jud. Timiş
,,Când ai stat în bancă ani de zile sub ochii serioşi ai cuiva care te învaţă carte,… Un candidat la calitatea de membru al Asociatiei Profesorilor din România trebuie sã ia cunostintã mai întâi de prevederile Statutului Asociatiei, publicat pe site, sã fie de acord cu Statutul… ROLUL EDUCAȚIEI ESTETICE ÎN FORMAREA PERSONALITĂȚII ELEVILOR
Prof. înv. primar Doina Dumitru
Şcoala Gimnazială Fitioneşti
Educația estetică, ca latură a educației, îndeplinește multiple funcții educative, exercitând o acțiune multilaterală…
|
|