Univers de copil

A+ R A-


Istoricul tramvaiului in lume

Istoricul tramvaiului in lume

Inventatorul tramvaiului este francezul Loubat. Acesta, solicitat de americani, construieste in 1842 la New York prima linie de tramvai din lume. In scurta vreme, tramvaiul castiga foarte multi adepti, devine din ce in ce mai rentabil, astfel incat acest mijloc de transport avea sa fie extins si in alte orase americane. La data respectiva, tractiunea se facea cu ajutorul cailor si pe distante destul de mici.

Prima tara din Europa unde s-a inrodus tramvaiul a fost Franta, care in 1854 ii solicita lui Loubat sa construiasca si in Paris, de-a lungul Caii Debilly, prima linie de tramvai, cunoscuta sub denumirea de “Cale ferata americana”. Cu toate avantajele certe pe care le prezenta tramvaiul in New York, in Franta insa acest mijloc de transport in comun s-a generalizat foarte lent. Asa se face ca pana in 1873 doar la Paris si la Lille erau instalate un numar redus de linii de tramvai cu tractiune animal. In schimb, alte tari, ca de exemplu, Belgia, Germania, Anglia, au adoptat noul sistem de transport cu mai multa convingere. In Anglia, catre 1860, societatea Americana “American Train” instala primele linii la Londra, pentru ca peste cativa ani, capital britanica sa fie impanzita de o intinsa retea de linii de tramvai. La primele sale inceputuri, si in Europa tractiunea se facea tot cu ajutorul cailor, sistem foarte greoi, care prezenta o multime de inconveniente, astfel ca in 1881, pe cateva strazi ale Berlinului si-au facut aparitia primele tramvaie electrice din lume. Tramvaiul de peste 120 de ani se deosebea de cel de astazi atat prin dimensiuni, cat si prin faptul ca era alimentat cu curent electric electric exclusiv prin sinele metalice. Lipsit de firul aerian si troleu, circula doar pe distante modeste, respectiv 2.5 km. Unicul sau vagon, care mai poate fi admirat si azi la un muzeu din Berlin, transporta maximum 26 de persoane. Nu-i cunoastem cu exactitate viteza, insa trebuie sa fi fost destul de modesta, daca tinem seama de faptul ca politia berlineza fixase ca limita maxima de viteza urbana 20 km pe ora.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai noi:
Articole asemanatoare mai vechi:

Inima lemnului

Inima lemnului

Inima lemnului Am trecut pe sub poarta Maramuresului si am intrat in inima lemnului. Erau acolo multe viori, si erau garduri si case, si foarte mult lemn, lemn pentru...

Planta vietii

Planta vietii

Planta vietii Bunicii nostri credeau ca fiecare planta rasare si creste ca sa vindece un om. Tot ei credeau ca Dumnezeu, in bunatatea lui nemasurata, are grija sa creasca...

De cand se cunosc oamenii salb…

De cand se cunosc oamenii salbatici

De cand se cunosc oamenii salbatici? In inima Asiei exista imense regiuni cvasidesertice: stepe, podisuri, platouri, munti, paduri. Nenumarate sunt marturiile despre oamenii parosi intr-o zona ce se intinde de la...

Cafeaua un leac la indemana or…

Cafeaua un leac la indemana oricui

Cafeaua - un leac la indemana oricui Popularitatea cafelei poate fi atribuita cafeinei – o substanta naturala intalnita in frunzele, semintele si fructele arbustului de cafea, care stimuleaza sistemul nervos central,...

Reteta branza de vaci pentru b…

Reteta branza de vaci pentru bebelusi

Reteta branza de vaci pentru bebelusi Branza de vaca este un aliment pe care in general bebelusii il accepta cu placere. E minunata mai ales in combinatie cu legume si...