Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Children in the fairy world tales
Marţi, 08 Martie 2011 13:22

                   CHILDREN IN THE FAIRY WORLD TALES

 

Prof. Octavian Horia MINDA

Şcoala Cu Clasele I-VIII Sinandrei Timis

 

 

Proiectul eTWINNING  COPIII ÎN LUMEA BASMELOR în care am fost cooptat de către colegii din Franţa şi Polonia, îşi propune să realizeze o poveste în jurul unui personaj care se va plimba în fiecare şcoala şi ţară integrate în proiect. Elevii vor putea astfel, prin intermediul limbii engleze, să se manifeste creativ şi să împărtăşească frînturi din cultura şi civilizaţia proprie. Produsul final al acestui proiect va fi o carte cu povestea creată şi ilustrată de elevi. Pe parcurs, chatul, jurnalul, documentele ataşate şi toate celelalte activităţi propuse vor antrena toţi participanţii.

 

Discuţiile purtate deja pe chat  cu colegii din proiect au subliniat îndeosebi importanţa jurnalului.

Jurnalul Proiectului este util pentru:

a) Urmărirea etapelor de lucru ale proiectului, mai târziu poate fi folosit pentru rapoartele de activitate.

b) Discuţii şi sugestii (de la NSS, parteneri, alte cadre didactice).

c) Planificarea proiectului.

d) Schimbul de resurse şi formare reciprocă în cadrul echipei de proiect, mai ales când nivelul de expertiză al partenerilor este diferit.

e) Diseminare, ca portofoliu de activitate.

 

Am stabilit împreună cu colegii să organizăm într-un mod cât mai placut atît cancelaria cît şi colţul elevilor. Acesta din urmă pentru a le facilita comunicarea şi cunoaşterea reciprocă, dar şi distracţia atunci când se regasesc împreună.

Am căzut deasemenea de acord asupra folosirii aceloraşi intrumente de lucru, în special asupra editării textelor dar şi a gestionării imaginilor sau a secvenţelor video.Ne-am creat fiecare un wikispace , iar gestionarea imaginilor o facem cu Picasa.

 

Suntem deja în a cincea săptămână de lucru în proiect şi bucuria şi plăcerea lucrului în echipă, a regăsirii în spatiul virtual este o realitate.

 

Iată pe scurt descrierea proiectului:

 

Titlul proiectului: COPIII ÎN LUMEA BASMELOR

Teme: Artă, Dramă,Discipline învăţământ primar (creaţia literară, limba străină, cunoaşterea mediului, educaţia civică), IT, Multimedia,

Rezumatul proiectului: Creativitatea elevilor trebuie să se manifeste in cât mai multe domenii ale realităţii. Un personaj imaginar va călători în fiecare ţară implicată în proiect pentru a vindeca natura bolnavă. Eroul îşi va îmbogăţi universul spiritual şi cultural cunoscând realităţi diferite. Cuvinte cheie şi structuri fundamentale în limba engleză vor fi vehiculate de elevi.

 Partener: Şcoli din Franta, Polonia, Turcia, Irlanda, Romania

 Limba de lucru: engleza

Scop: dezvoltarea creativităţii literare a elevilor  ;dezvoltarea capacităţii de exprimare în limba engleză.

Obiective:

1-exersarea utilizării IT si multimedia;

2-stimularea potenţialului creativ şi încurajarea utilizării calculatorului în exprimarea trăirilor şi sentimentelor;

3-dezvoltarea competenţelor de comunicare virtuală în limba de lucru în cadrul proiectelor eTwinning;

4. educaţia interculturală,

Grup ţintă: elevi cu vârsta cuprinsă între 8-10 ani.

Activităţi:

1) Alegerea personajului, descrierea lui  (identificarea instrumentelor şi a modului de utilizare de către toţi elevii participanţi la proiect)-noiembrie 2010

2) Elaborarea capitolelor (fiecare şcoală va elabora un capitol alegând o situaţie specifică locului) martie 2011

3) Realizarea de către fiecare elev a unui desen prin care să redea momente impresionante din capitolul elaborat în clasă  şi publicarea lor pe spaţiul virtual al proiectului; familiarizarea cu acţiunea upload a materialului realizat)-noiembrie , decembrie 2010, ianuarie, februarie, martie 2011

4) Realizarea cărtii şi a unui dictţonar (familiarizarea cu acţiunea download, printarea desenelor şi comentariilor fiecărui participant la proiect )-aprilie, mai 2011.

Resurse umane:elevi, cadre didactice

Resurse materiale: laboratorul de informatică, AeL, imprimante, internet.

Resurse procedurale:

- pentru primele trei activităţi vom folosi spatiul de lucru Dosarele vor fi  poziţionate în partea stângă a paginii. Vom crea pentru fiecare activitate un dosar cu numele acesteia şi dosare pentru fiecare şcoală parteneră. In galeria foto vom afişa toate desenele realizate de elevi.In arhiva de documente, vom  încărca şi păstra fişiere text, prezentări Powerpoint, fotografii, filme scurte, fişiere audio etc.

Pentru activitatea 4, elevii, prin activitate practică, vor printa materialele publicate de toţi participanţii la proiect (considerând a avea acordul acestora prin participarea la proiect) şi vor realiza împreună cu cadrul didactic îndrumător cartea cu povesti si ilustratii si un dictionar.

Resurse de timp: 8 luni (septembrie 2010-aprilie 2011)

Instrumente care vor fi utilizate: e-mail,chat, forum, blogul proiectului, desene, wiki

Rezultate aşteptate/produse:

familiarizarea cu instrumentele eTwinning, realizarea egalităţii de şanse prin obţinerea unei lucrări proprii pentru fiecare participant la proiect, carte educaţională, dicţionar.

Evaluare/Autoevaluare: feedback din partea colegilor, grilele de evaluare criterială privind nivelul competenţelor iniţiale/finale.

Poteţialul impact la nivelul activităţii didactice: creşterea nivelului de utilizare a noilor tehnologii în procesul de instruire, dezvoltarea abilităţilor elevilor de operare cu calculatorul şi de comunicare prin intermediul instrumentelor eTwinning.

 

Ultima actualizare în Luni, 21 Martie 2011 22:40
 

Revista cu ISSN

Categorii

CATEGORII Prof. Badea Brigitte, Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara Rezumat Structurile algebrice constituie o ramură fascinantă a algebrei, cu aplicaţii extrem de interesante. Elevilor din clasele a XII-a le sunt...

Read more

Relatia profesor elev

RELAȚIA PROFESOR-ELEV   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Rezumat: Articolul “Relația profesor-elev” pornește de la cunoscuta afirmație a lui Ion Creangă, ce are drept idee meseria de dăscăl. M-am...

Read more

CETATENI EUROPENI

ACTIVITÃŢI COMPLEMENTARE PENTRU VALORIFICAREA POTENŢIALULUI ELEVILOR ŞI A FORMÃRII LOR CA CETÃŢENI EUROPENI prof. Ciucã Cristina Şcoala cu clasele I – VIII Bâsca –...

Read more

Platforma de prezentare a ofertelor de e…

Platformă de prezentare    a ofertelor de educaţie non-formală     pentru săptămâna „Şcoala altfel”      Ministerul Educaţiei, Cercetrării, Tineretului şi Sportului a deschis o platfomă online de înregistrare a ofertelor organizaţiilor non-guvernamentale din domeniul educaţiei şi...

Read more

Analiza tranzitorie pe forme hibride de …

ANALIZĂ TRANZITORIE PE FORME HIBRIDE DE DELICVENȚĂ JUVENILĂ SECȚIUNE ARGUMENTATIVĂ Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj- Napoca Rezumat: Contracararea subculturii...

Read more

Planificare model pentru limba engleza i…

Planificare model pentru limba engleza invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Contracte la termen pe indici bursieri i…

CONTRACTE LA TERMEN PE INDICI BURSIERI ÎN ROMÂNIA   Cîrcotă Roxana - prof. ec. Liceul Tehnologic de Marină Galați   Rezumat Bursa de valori din România a fost reînfiinţată în anul 1995, în baza Deciziei nr....

Read more

Identitate memorie si fictiune in litera…

IDENTITATE, MEMORIE ŞI FICŢIUNE ÎN LITERATURA CONCENTRAŢIONARĂ, NICOLAE STEINHARDT, JURNALUL FERICIRII Prof. Boza Mirela-Ionela Jurnalul fericirii, „operă postumă, se alătură altora – prea puţine în literatura română –...

Read more