Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Forme de organizare a activitatilor de educatie fizica si sport in invatamantul preuniversitar
Marţi, 14 Septembrie 2010 06:58

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII

ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT

ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

 

 

CAPITOLUL II

 

 

FORME DE ORGANIZARE A ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ

                       ŞI SPORT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR  

 

Art.8. Formele de organizare curriculară a activităţilor de educaţie fizică şi sport în învăţământul preuniversitar sunt următoarele:

a)    ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR

-     activitatea de educaţie fizică cu grupa

b)   ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR

-     lecţia de educaţie fizică

-     lecţia de pregătire sportivă practică (clasele vocaţionale cu program sportiv)

-     lecţia opţională

c)    ÎNVĂŢĂMÂNTUL GIMNAZIAL

-     lecţia de educaţie fizică

-     lecţia de pregătire sportivă practică (clasele vocaţionale cu program sportiv)

-     lecţia opţională

d)   ÎNVĂŢĂMÂNTUL LICEAL

-     lecţia de educaţie fizică

-     lecţia de pregătire sportivă teoretică, cls. XI-XII, clase vocaţionale cu program sportiv

-     lecţia de pregătire sportivă practică, cls. IX-XII, clase vocaţionale cu program sportiv

-     lecţia de atac şi apărare, cls.IX-XII, profil militar

e)    ÎNVĂŢĂMÂNTUL SPORTIV SUPLIMENTAR

-     lecţia de pregătire sportivă practică/antrenament sportiv

 

 

Art.9. În vederea organizării curriculare a activităţilor de educaţie fizică şi sport în învăţământul preuniversitar trebuie respectate următoarele cerinţe:

a)    predarea acestor forme de organizare a activităţilor de educaţie fizică şi sport se realizează de către:

-     educatoare/institutoare –  pentru învăţământul preşcolar

-     profesorul de educaţie fizică şi sport, sau, în lipsa acestuia, de învăţător/ institutor – pentru învăţământul primar

-     profesorul de educaţie fizică şi sport – pentru învăţământul gimnazial şi liceal

-     profesorul de educaţie fizică şi sport/antrenor – pentru învăţământul cu program sportiv suplimentar

b)    activităţile de educaţie fizică şi sport  menţionate la Art.8. se vor organiza şi desfăşura în conformitate cu prevederile programelor şcolare elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării; pentru formele de organizare a activităţilor de educaţie fizică şi sport, care nu beneficiază de programe şcolare elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, catedrele metodice de educaţie fizică şi sport/profesorii de educaţie fizică şi sport au obligaţia de a le elabora şi a le supune avizării inspectorului şcolar de educaţie fizică şi sport;

c)    pe parcursul semestrului al II-lea al fiecărui an şcolar, catedrele/ comisiile metodice de educaţie fizică şi sport/profesorii de educaţie fizică şi sport, în urma exprimării opţiunilor elevilor şi părinţilor acestora, vor stabili formele de activitate şi conţinuturile pentru care au optat elevii în cadrul curriculumului la decizia şcolii; Opţiunile exprimate de fiecare clasă se vor înregistra la secretariatul unităţii de învăţământ şi vor fi înaintate spre aprobare conducerii acesteia.

 

Art.10. Formele de organizare extracurriculară a activităților de educație fizică și sport în învățământul preuniversitar sunt următoarele:

a)    ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR

-       gimnastica de înviorare – organizată zilnic

-       momentul de înviorare

-       întreceri sportive şi jocuri între grupe – organizate săptămânal

-       activităţi turistice (minim una pe semestru)

-       „KALOKAGATHIA” – Program naţional de stimulare a interesului pentru educaţie fizică şi sport la preşcolari şi şcolarii mici.

-       serbări sportiv-culturale organizate în cadrul Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar

-       serbări sportive organizate la finalul fiecărui an şcolar, precum şi cu alte ocazii

b)   ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR

-         gimnastica de înviorare – organizată zilnic

-         momentul de înviorare

-         întreceri sportive între clase – organizate săptămânal

-         activităţi turistice (minim una pe semestru)

-         „KALOKAGATHIA” – Program naţional de stimulare a interesului pentru educaţie fizică şi sport la preşcolari şi şcolarii mici.

-         serbări sportiv-culturale organizate în cadrul Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar, prin Asociaţia Sportivă Şcolară

-         concursuri/ competiţii organizate în cadrul Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar,  prin Asociaţia Sportivă Şcolară

-         ansamblu sportiv

-         lecţia de pregătire a formaţiilor sportive reprezentative ale unităţii de învăţământ

-         cantonamente/ semicantonamente/ tabere de pregătire sportivă pentru elevii din învăţământul sportiv integrat, în vederea participării la concursurile/competiţiile prevăzute în calendarul competiţional oficial

-         serbări sportive organizate la finalul fiecărui an şcolar, precum şi cu alte ocazii

c)      ÎNVĂŢĂMÂNTUL GIMNAZIAL

-         ansamblu sportiv

-         lecţia de pregătire a formaţiilor sportive reprezentative ale unităţii de învăţământ

-         activităţi turistice/orientare turistică (minim una pe semestru)

-         concursuri/competiţii/campionate organizate în cadrul Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar, prin Asociaţia Sportivă Şcolară

-         cantonamente/semicantonamente/tabere de pregătire sportivă pentru elevii din învăţământul sportiv integrat, în vederea participării la concursurile/competiţiile prevăzute în calendarul competiţional oficial

-         serbări sportive organizate la finalul fiecărui an şcolar precum şi cu alte ocazii

d)     ÎNVĂŢĂMÂNTUL LICEAL

-         ansamblu sportiv

-         lecţia de pregătire a formaţiilor sportive reprezentative ale unităţii de învăţământ

-         activităţi turistice/orientare turistică

-         concursuri/competiţii/campionate organizate în cadrul Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar, prin Asociaţia Sportivă Şcolară

-         cantonamente/semicantonamente/tabere de pregătire sportivă pentru elevii din învăţământul sportiv integrat, în vederea participării la concursurile/competiţiile prevăzute în calendarul competiţional oficial

-         serbări sportive organizate la finalul fiecărui an şcolar precum şi cu alte ocazii

e)      ÎNVĂŢĂMÂNTUL SPORTIV SUPLIMENTAR

-         activităţi de selecţie (cel puţin două activităţi pe an şcolar)

-         cantonamente/semicantonamente/tabere de pregătire sportivă pentru elevii din învăţământul cu program sportiv suplimentar, în vederea participării la concursurile/ competiţiile prevăzute în calendarul competiţional oficial

f)       PALATE ŞI CLUBURI ALE ELEVILOR/COPIILOR

-         activităţi în cadrul cercurilor sportive

g)      CENTRELE NAŢIONALE DE EXCELENŢĂ (pentru disciplinele sportive):

-         lecţia de pregătire sportivă practică/antrenament sportiv

-         activităţi de selecţie

-         cantonamente/semicantonamente/tabere de pregătire sportivă pentru elevii din centrele naţionale de excelenţă, în vederea participării la concursurile/competiţiile prevăzute în calendarul competiţional oficial

 

 

Art.11. În vederea organizării extracurriculare a activităţilor de educaţie fizică şi sport în învățământul preuniversitar trebuie respectate următoarele cerinţe:

a)    activităţile extracurriculare menţionate la Art.10 se vor organiza cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare, de către:

-       educatoare/institutoare – pentru învăţământul preşcolar

-       profesorul de educaţie fizică şi sport, sau, în lipsa acestuia, de învăţător/ institutor – pentru învăţământul primar

-       profesorul de educaţie fizică şi sport – pentru învăţământul gimnazial şi liceal

-       profesorul de educaţie fizică şi sport/antrenorul – pentru învăţământul cu program sportiv suplimentar

b)   activităţile de educaţie fizică şi sport, organizate în regim extracurricular, trebuie să aibă un caracter diversificat şi continuu şi să cuprindă majoritatea copiilor/elevilor din unităţile de învăţământ;

c)    conducerile unităţilor de învăţământ au obligaţia de a sprijini catedrele/ comisiile metodice de educaţie fizică şi sport/profesorii de educaţie fizică şi sport, în vederea înfiinţării asociaţilor sportive şcolare;

d)    conducerile unităţilor de învăţământ au obligaţia de a sprijini înfiinţarea Cercurilor Olimpice;

e)    catedrele/ comisiile metodice de educaţie fizică şi sport/profesorii de educaţie fizică şi sport, împreună cu factorii responsabili ai Asociaţiei Sportive Şcolare şi, după caz, ai Cercului Olimpic, vor elabora, anual/semestrial, Calendarul activităţilor sportive extracurriculare pe care îl vor supune aprobării conducerii unităţii de învăţământ. Calendarul activităţilor sportive extracurriculare va fi afişat, pentru elevi, la loc vizibil, de regulă la avizierul catedrei/ comisiei metodice de educaţie fizică şi sport;

f)     toate cadrele didactice care predau disciplina educaţie fizică au obligaţia de a sprijini acţiunile de selecţie iniţiate de unităţile de învăţământ cu program sportiv integrat şi unităţile de învăţământ cu program sportiv suplimentar şi de a recomanda/semnala acestora, elevii cu disponibilităţi de practicare a sportului de performanţă;

g)    catedrele/ comisiile metodice de educaţie fizică şi sport/profesorii de educaţie fizică şi sport vor afişa periodic, la loc vizibil, de regulă la avizierul catedrei/ comisiei metodice de educaţie fizică şi sport, rezultatele obţinute de elevii unităţii de învăţământ în cadrul concursurilor/ competiţiilor la care au participat.

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:59
 

Revista cu ISSN

Jocul didactic la clasa pregatitoare

JOCUL DIDACTIC LA CLASA PREGĂTITOARE Prof. Înv. Primar, Vladu Ana Nicoleta Școala Gimnazială Nr. 3 Rovinari Jocul didactic constituie un mijloc valoros de...

Read more

Charles Gounod si Doctorul Faust

CHARLES GOUNOD ŞI DOCTORUL FAUST   Prof. Gloria Ghidiceanu Şcoala Gimnazială Mihai Viteazul, Craiova     Charles Gounod s-a născut la Paris, la 17 iunie 1818, fiu al unor artişti (tatăl pictor şi gravor, mama...

Read more

Rolul familiei moderne in educatie

ROLUL FAMILIEI MODERNE ÎN EDUCAȚIE   Prof. înv.primar Abaza Maria Școala Gimnazială Nr.1 Tîrgu Ocna, județul Bacău               Familia este primul mediu în care copilul se dezvoltă, de unde acesta împrumută obiceiuri și deprinderi...

Read more

Concursul National Viva la Musica Zalau …

Concursul National Viva la Musica Zalau 2016 castigatorii pentru editia a XVIII-a

CONCURSUL NAŢIONAL „VIVA LA MUSICA” CÂȘTIGĂTORII PENTRU EDIŢIA A XVIII-A, ZALĂU, MAI 2016 Concursul Național “VIVA LA MUSICA” 2016, aflat la cea de a XVIII-a ediție, a...

Read more

Elevi cu tulburari de invatare

ELEVI CU TULBURĂRI DE ÎNVĂŢARE   Învăţător Radu Emilia Rodica Şcoala cu clasele I –VIII Nr. 19 „Avram Iancu” Timişoara              Sintagma „tulburări de învăţare” este cunoscută în literatura de specialitate sub diverse denumiri:...

Read more

Programul Scoala Altfel pentru anul scol…

Programul Scoala Altfel pentru anul scolar 2012-2013     ANEXĂ PROGRAMUL „ŞCOALA ALTFEL“ – anul şcolar 2012-2013   Prevederi generale 1. Săptămâna 1–5 aprilie 2013 va fi dedicată activităţilor educative extracurriculare şi extraşcolare, în cadrul programului numit...

Read more

Dezvoltarea deprinderilor motrice prin i…

DEZVOLTAREA DEPRINDERILOR MOTRICE PRIN INTERMEDIUL PARCURSURILOR APLICATIVE   Profesor Hanciş Adrian Şcoala Gimnazială „Gheorghe Bulgăr” Sanislău, jud. Satu Mare   În activităţile profesionale, dar mai ales în cele sportive, nivelul de dezvoltare al deprinderilor motrice...

Read more

Educatia socio emotionala la varsta pres…

EDUCAŢIA SOCIO-EMOŢIONALĂ LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ Prof. înv. preşc DAN FLORINA, Grădiniţa cu PP nr. 19 Braşov Conceptul de educaţie socială şi emoţională în contextul actual Etimologic, cuvântul „educaţie” provine din latinescul...

Read more