Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768
Banner


Forme de organizare a activitatilor de educatie fizica si sport in invatamantul preuniversitar
Marţi, 14 Septembrie 2010 06:58

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII

ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT

ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

 

 

CAPITOLUL II

 

 

FORME DE ORGANIZARE A ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ

                       ŞI SPORT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR  

 

Art.8. Formele de organizare curriculară a activităţilor de educaţie fizică şi sport în învăţământul preuniversitar sunt următoarele:

a)    ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR

-     activitatea de educaţie fizică cu grupa

b)   ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR

-     lecţia de educaţie fizică

-     lecţia de pregătire sportivă practică (clasele vocaţionale cu program sportiv)

-     lecţia opţională

c)    ÎNVĂŢĂMÂNTUL GIMNAZIAL

-     lecţia de educaţie fizică

-     lecţia de pregătire sportivă practică (clasele vocaţionale cu program sportiv)

-     lecţia opţională

d)   ÎNVĂŢĂMÂNTUL LICEAL

-     lecţia de educaţie fizică

-     lecţia de pregătire sportivă teoretică, cls. XI-XII, clase vocaţionale cu program sportiv

-     lecţia de pregătire sportivă practică, cls. IX-XII, clase vocaţionale cu program sportiv

-     lecţia de atac şi apărare, cls.IX-XII, profil militar

e)    ÎNVĂŢĂMÂNTUL SPORTIV SUPLIMENTAR

-     lecţia de pregătire sportivă practică/antrenament sportiv

 

 

Art.9. În vederea organizării curriculare a activităţilor de educaţie fizică şi sport în învăţământul preuniversitar trebuie respectate următoarele cerinţe:

a)    predarea acestor forme de organizare a activităţilor de educaţie fizică şi sport se realizează de către:

-     educatoare/institutoare –  pentru învăţământul preşcolar

-     profesorul de educaţie fizică şi sport, sau, în lipsa acestuia, de învăţător/ institutor – pentru învăţământul primar

-     profesorul de educaţie fizică şi sport – pentru învăţământul gimnazial şi liceal

-     profesorul de educaţie fizică şi sport/antrenor – pentru învăţământul cu program sportiv suplimentar

b)    activităţile de educaţie fizică şi sport  menţionate la Art.8. se vor organiza şi desfăşura în conformitate cu prevederile programelor şcolare elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării; pentru formele de organizare a activităţilor de educaţie fizică şi sport, care nu beneficiază de programe şcolare elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, catedrele metodice de educaţie fizică şi sport/profesorii de educaţie fizică şi sport au obligaţia de a le elabora şi a le supune avizării inspectorului şcolar de educaţie fizică şi sport;

c)    pe parcursul semestrului al II-lea al fiecărui an şcolar, catedrele/ comisiile metodice de educaţie fizică şi sport/profesorii de educaţie fizică şi sport, în urma exprimării opţiunilor elevilor şi părinţilor acestora, vor stabili formele de activitate şi conţinuturile pentru care au optat elevii în cadrul curriculumului la decizia şcolii; Opţiunile exprimate de fiecare clasă se vor înregistra la secretariatul unităţii de învăţământ şi vor fi înaintate spre aprobare conducerii acesteia.

 

Art.10. Formele de organizare extracurriculară a activităților de educație fizică și sport în învățământul preuniversitar sunt următoarele:

a)    ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR

-       gimnastica de înviorare – organizată zilnic

-       momentul de înviorare

-       întreceri sportive şi jocuri între grupe – organizate săptămânal

-       activităţi turistice (minim una pe semestru)

-       „KALOKAGATHIA” – Program naţional de stimulare a interesului pentru educaţie fizică şi sport la preşcolari şi şcolarii mici.

-       serbări sportiv-culturale organizate în cadrul Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar

-       serbări sportive organizate la finalul fiecărui an şcolar, precum şi cu alte ocazii

b)   ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR

-         gimnastica de înviorare – organizată zilnic

-         momentul de înviorare

-         întreceri sportive între clase – organizate săptămânal

-         activităţi turistice (minim una pe semestru)

-         „KALOKAGATHIA” – Program naţional de stimulare a interesului pentru educaţie fizică şi sport la preşcolari şi şcolarii mici.

-         serbări sportiv-culturale organizate în cadrul Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar, prin Asociaţia Sportivă Şcolară

-         concursuri/ competiţii organizate în cadrul Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar,  prin Asociaţia Sportivă Şcolară

-         ansamblu sportiv

-         lecţia de pregătire a formaţiilor sportive reprezentative ale unităţii de învăţământ

-         cantonamente/ semicantonamente/ tabere de pregătire sportivă pentru elevii din învăţământul sportiv integrat, în vederea participării la concursurile/competiţiile prevăzute în calendarul competiţional oficial

-         serbări sportive organizate la finalul fiecărui an şcolar, precum şi cu alte ocazii

c)      ÎNVĂŢĂMÂNTUL GIMNAZIAL

-         ansamblu sportiv

-         lecţia de pregătire a formaţiilor sportive reprezentative ale unităţii de învăţământ

-         activităţi turistice/orientare turistică (minim una pe semestru)

-         concursuri/competiţii/campionate organizate în cadrul Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar, prin Asociaţia Sportivă Şcolară

-         cantonamente/semicantonamente/tabere de pregătire sportivă pentru elevii din învăţământul sportiv integrat, în vederea participării la concursurile/competiţiile prevăzute în calendarul competiţional oficial

-         serbări sportive organizate la finalul fiecărui an şcolar precum şi cu alte ocazii

d)     ÎNVĂŢĂMÂNTUL LICEAL

-         ansamblu sportiv

-         lecţia de pregătire a formaţiilor sportive reprezentative ale unităţii de învăţământ

-         activităţi turistice/orientare turistică

-         concursuri/competiţii/campionate organizate în cadrul Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar, prin Asociaţia Sportivă Şcolară

-         cantonamente/semicantonamente/tabere de pregătire sportivă pentru elevii din învăţământul sportiv integrat, în vederea participării la concursurile/competiţiile prevăzute în calendarul competiţional oficial

-         serbări sportive organizate la finalul fiecărui an şcolar precum şi cu alte ocazii

e)      ÎNVĂŢĂMÂNTUL SPORTIV SUPLIMENTAR

-         activităţi de selecţie (cel puţin două activităţi pe an şcolar)

-         cantonamente/semicantonamente/tabere de pregătire sportivă pentru elevii din învăţământul cu program sportiv suplimentar, în vederea participării la concursurile/ competiţiile prevăzute în calendarul competiţional oficial

f)       PALATE ŞI CLUBURI ALE ELEVILOR/COPIILOR

-         activităţi în cadrul cercurilor sportive

g)      CENTRELE NAŢIONALE DE EXCELENŢĂ (pentru disciplinele sportive):

-         lecţia de pregătire sportivă practică/antrenament sportiv

-         activităţi de selecţie

-         cantonamente/semicantonamente/tabere de pregătire sportivă pentru elevii din centrele naţionale de excelenţă, în vederea participării la concursurile/competiţiile prevăzute în calendarul competiţional oficial

 

 

Art.11. În vederea organizării extracurriculare a activităţilor de educaţie fizică şi sport în învățământul preuniversitar trebuie respectate următoarele cerinţe:

a)    activităţile extracurriculare menţionate la Art.10 se vor organiza cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare, de către:

-       educatoare/institutoare – pentru învăţământul preşcolar

-       profesorul de educaţie fizică şi sport, sau, în lipsa acestuia, de învăţător/ institutor – pentru învăţământul primar

-       profesorul de educaţie fizică şi sport – pentru învăţământul gimnazial şi liceal

-       profesorul de educaţie fizică şi sport/antrenorul – pentru învăţământul cu program sportiv suplimentar

b)   activităţile de educaţie fizică şi sport, organizate în regim extracurricular, trebuie să aibă un caracter diversificat şi continuu şi să cuprindă majoritatea copiilor/elevilor din unităţile de învăţământ;

c)    conducerile unităţilor de învăţământ au obligaţia de a sprijini catedrele/ comisiile metodice de educaţie fizică şi sport/profesorii de educaţie fizică şi sport, în vederea înfiinţării asociaţilor sportive şcolare;

d)    conducerile unităţilor de învăţământ au obligaţia de a sprijini înfiinţarea Cercurilor Olimpice;

e)    catedrele/ comisiile metodice de educaţie fizică şi sport/profesorii de educaţie fizică şi sport, împreună cu factorii responsabili ai Asociaţiei Sportive Şcolare şi, după caz, ai Cercului Olimpic, vor elabora, anual/semestrial, Calendarul activităţilor sportive extracurriculare pe care îl vor supune aprobării conducerii unităţii de învăţământ. Calendarul activităţilor sportive extracurriculare va fi afişat, pentru elevi, la loc vizibil, de regulă la avizierul catedrei/ comisiei metodice de educaţie fizică şi sport;

f)     toate cadrele didactice care predau disciplina educaţie fizică au obligaţia de a sprijini acţiunile de selecţie iniţiate de unităţile de învăţământ cu program sportiv integrat şi unităţile de învăţământ cu program sportiv suplimentar şi de a recomanda/semnala acestora, elevii cu disponibilităţi de practicare a sportului de performanţă;

g)    catedrele/ comisiile metodice de educaţie fizică şi sport/profesorii de educaţie fizică şi sport vor afişa periodic, la loc vizibil, de regulă la avizierul catedrei/ comisiei metodice de educaţie fizică şi sport, rezultatele obţinute de elevii unităţii de învăţământ în cadrul concursurilor/ competiţiilor la care au participat.

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:59
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Competenta si eficienta profesionala si …

COMPETENŢA ŞI EFICIENŢA PROFESIONALĂ ŞI PEDAGOGICĂ A PROFESORULUI DE MATEMATICĂ   Profesor Păduraru Constantin Eugen Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău   Rezumat             Articolul de specialitate propus urmăreşte să enumere principalele competenţe ale cadrului...

Read more

Educatia digitala in scoala romaneasca

EDUCAȚIA DIGITALĂ ÎN ȘCOALA ROMÂNEASCĂ   Profesor Magaz Vasilica Georgeta Liceul Teoretic “ Callatis”, Mangalia                    Rezumat - Acest secol este fără îndoială, secolul culturii digitale. Educaţia digitală este  una din preocupările de bază...

Read more

Educatia Globala cunostinte abilitati at…

EDUCAŢIA GLOBALĂ  - REPERE METODOLOGICE -       CUNOŞTINŢE, ABILITĂŢI, ATITUDINI ŞI VALORI   2.1.            CURRICULUM, CUNOŞTINŢE ŞI ABILITĂŢI Specificitatea curriculumului educaţiei globale constă, în principal, în importanţa pe care educatorii şi şcolile care implementează acest proiect...

Read more

Educatia estetica si artistica

EDUCATIA ESTETICA SI ARTISTICA   Conceptul de estetica si educatie estetica Conceptul de estetica isi are originea in limba greaca: aisthesis, aisthetikos ceea ce se refera la sensibil, placut, frumos. Estetica este stiinta...

Read more

Concurs national de engleza unde elevii …

2 tabere de limba engleza in Anglia, oferite gratuit la concursul national de engleza Mirunette Language Competition! Mirunette International Education a dat startul concursului national de limba engleza Mirunette Language Competition, editia...

Read more

Dezvoltarea capacitatilor perceptive de …

DEZVOLTAREA CAPACITĂŢILOR PERCEPTIVE, DE OBSERVARE ŞI DE REPREZENTARE A PREŞCOLARILOR   Educator Stan Luminiţa-Simona Gradiniţa cu program normal Bălăbăneşti, Galaţi   Preşcolarii au o deschidere perceptivă specială asupra spectacolului lumii ceea ce stimulează în grad...

Read more

Fisa de asistenta la ora de dirigentie c…

FIŞA DE ASISTENŢĂ LA ORE   DIRIGENŢIE – CONSILIERE ŞI ORIENTARE     I. DATE GENERALE:   Data   Clasa   Ora   Numele şi prenumele cadrului didactic (diriginte)   Specialitatea   Vechimea în învăţământ   Gradul didactic   Tema   Participanţi (elevi) Nr.total……..elevi,  din care prezenţi….. elevi Alţi participanţi   Observator(director, responsabil comisia...

Read more

Materiale educationale gratuite disponib…

Materiale educationale gratuite disponibile prin programele internationale Junior Achievement 2011-2012   Junior Achievement Romania va invita sa beneficiati de oportunitatile participarii in programele JA 2011 - 2012, care ofera profesorilor participanti noi...

Read more