Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Platforme de elearning Moodle si Ael
Scris de mihaiela lazar   
Marţi, 08 Aprilie 2014 20:15

PLATFORME DE ELEARNING MOODLE ŞI AEL

STUDIU ŞTIINŢIFIC

 

Profesor Grecu Daniela, 

Liceul de Arte “Marin Sorescu” Craiova

 

Moodle este un Sistem de management al învătării / predării – Learning Management System (LMS). O altă denumire pentru Moodle o reprezintă cea de Mediu de Învăţare Virtual– Virtual Learning Environment (VLE). Platforma Moodle  pune la dispozitia utlizatorilor săi o serie de resurse şi activitaţi.

AeL este un sistem prin excelenţă flexibil, putând fi folosit în diferite limbi, regiuni, pe niveluri de studiu şi tipuri de instituţii de învăţământ. Platforma oferă funcţionalităţi complete pentru toţi participanţii la procesul educaţional: elevi, profesori, directorii instituţiilor de învăţământ, personalul administrativ, părinţi.

 

Platforma Moodle este construită din module care oferă capabilităţi diferite de colaborare, comunicare, E-learning şi nu numai. Moodle poate fi accesat de la orice calculator conectat la internet. Scopul principal al platformei este de a oferi un cadru de interacţiune pentru profesori şi elevii lor. Moodle este construit respectând principiile direcţiei Constructiviste a Învăţării –conform căreia oamenii ar învăţa cel mai bine prin implicare şi experienţe.

 Platforma Moodle  pune la dispozitia utlizatorilor săi o serie de resurse şi activitati. Printre resursele puse la dispoziţie de Moodle amintim:

-          Book - Modulul Book permite unui profesor să creeze o resursă cu mai multe pagini (ca un format de carte) cu capitole şi subcapitole. Cărţile pot conţine fişiere media, cât şi texte şi sunt utile pentru afişarea de pasaje lungi de informaţii care pot fi defalcate în secţiuni.

-          Dosar – Modulul Dosar permite unui profesor includerea mai multor fişiere într-un singur folder (director). Aici pot fi ataşate arhive sau create fodere goale pentru a introduce diferite fişiere.

-          Eticheta - Un ecuson permite textului şi imaginilor să fie introduse în activităţile accesibile prin link-urile paginii de curs.

-          Lightbox Gallery – permite introducerea de imagini şi afişarea acestora sub forma de galerie

-          Pagina - O pagină permite să se afişeze şi editeze o pagină web într-un curs.

-          URL – permite introducerea unui link web ca şi resursă a cursului

Printre activităţile puse la dispozitie de Moodle amintim:

-          Alegere - permite profesorului să pună o întrebare şi să specifice mai multe opţiuni de răspunsuri.

-          Assignment – permite profesorului să dea o tema, să vizualizeze tema realizată de fiecare elev în parte (totul de pe contul său) şi să ofere note şi feedback.

-          Baza de date - permite folosirea de activităţi ce au nevoie de baze de date permite participanţilor să creeze, să întreţină şi să caute intrări în baze de date. Formatul şi structura acestor intrări pot fi aproape nelimitate, inclusiv imagini, fişiere, URL-uri, numere şi texte, printre multe altele.

-          Glosar - Modulul care permite folosirea de activităţi ce au nevoie de baze de date permite participanţilor să creeze, să întreţină şi să caute intrări în baze de date. Formatul şi structura acestor intrări pot fi aproape nelimitate, inclusiv imagini, fişiere, URL-uri, numere şi texte, printre multe altele.

-          Teme:

·         Functionalitate complexa de  încărcare fişere - Acest tip de temă permite fiecărui participant să încarce unul sau mai multe fişiere în orice format. Fişierele încărcate pot fi documente editate cu orice tip de procesor de text, imagini, site-uri Web arhivate, sau orice alt fel de format solicitat de profesor. Se pot de asemenea încărca mai multe fişiere de răspuns. Fişierele de răspuns pot fi încărcate înainte de trimiterea temei şi pot fi folosite astfel încât fiecare participant să lucreze pe un fişier individual.

·         Text online - Acest tip de temă permite fiecărui participant să încarce unul sau mai multe fişiere în orice format. Fişierele încărcate pot fi documente editate cu orice tip de procesor de text, imagini, site-uri Web arhivate, sau orice alt fel de format solicitat de profesor. Se pot de asemenea încărca mai multe fişiere de răspuns. Fişierele de răspuns pot fi încărcate înainte de trimiterea temei şi pot fi folosite astfel încât fiecare participant să lucreze pe un fişier individual.

·         Incarcă un singur fişier - Acest tip de temă permite fiecărui participant să încarce un singur fişier, de orice tip. Fişierul încărcat poate fi un document editat cu orice tip de procesor de text, o imagine, un site Web arhivat, sau orice alt fel de format solicitat de profesor.

-         Etc.

 

AeL este un sistem prin excelenţă flexibil, putând fi folosit în diferite limbi, regiuni, pe niveluri de studiu şi tipuri de instituţii de învăţământ. Platforma oferă funcţionalităţi complete pentru toţi participanţii la procesul educaţional: elevi, profesori, directorii instituţiilor de învăţământ, personalul administrativ, părinţi.

Factorii responsabili de buna desfăşurare a procesului educaţional dispun prin platforma AeL de un suport adecvat în domeniile decizional, control, planificare, urmărire şi previziune.

Platforma eLearning AeL oferă suport pentru predare şi învăţare, testare şi evaluare, administrare a conţinutului digital, gestionare şi monitorizare a întregului proces educaţional.

AeL este optimizat pentru:

  • învăţare sincronă - profesorul controlează în întregime procesul educaţional, creând, adaptând şi monitorizând mediul de instruire
  • învăţare asincronă – studiul are loc în ritmul personal al elevilor şi implică proiecte de colaborare;
  • testare şi evaluare - pentru a veni în întâmpinarea nevoilor instituţiilor de învăţământ de măsurare a impactului şi eficacităţii procesului didactic.

Principalele beneficii oferite de utilizarea platformei AeL în procesul de predare, învăţare şi evaluare sunt:

  • sprijinirea procesului didactic prin mijloace informatice moderne, punând la dispoziţia profesorilor un instrument complementar, flexibil şi eficient
  • monitorizarea procesului educaţional şi a rezultatelor obţinute de elevi, atât pe perioada cursurilor, cât şi după finalizarea acestora
  • planificarea eficientă a resurselor (profesori, săli de curs)
  • facilitarea procesului de învăţare, mărind receptivitatea şi gradul de asimilare al cunoştinţelor:
    • stimularea multisenzorială în prezentarea informaţiei
    • activitatea de explorare/căutare individuală a informaţiei şi de operare asupra ei
    • schimbul de informaţii şi colaborarea în rezolvarea unor sarcini de lucru
    • diversitatea surselor de informaţie
    • stimularea gândirii analitice
    • învăţarea orientată spre rezultate
  • stimularea creativităţii şi competiţiei, a lucrului individual şi în echipă
  • posibilitatea de simulare a unor fenomene ca substitut pentru materialele şi instrumentele didactice costisitoare sau dificil de procurat
  • trecerea de la învăţarea bazată pe memorarea mecanică a informaţiei (learning by memorizing), la învăţarea bazată pe experiment, prin descoperire, learning by doing.

 

 

Aşadar, ambele platforme ofera o varietate de instumente de învăţare-evaluare, instumente inovative, interactive, care permit profesorului să-şi desfăşoare orele într-un mod cu totul inedit, departe de modul de predare tradiţional, iar elevilor le oferă o serie de instrumente menite sa le creasca gradul de interes vis-a-vis de disciplina predata prin intermediul acestora.

 

Bibliografie

·        dr. Ing. Rîurean Simona-Mirela - Platforme e-LEARNING, Note de curs

·        http://www.siveco.ro

·        https://edu.moodle.ro/

·        http://en.wikipedia.org/wiki/E-learning

Ultima actualizare în Miercuri, 09 Aprilie 2014 20:20
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Gradatie de merit 2011 ordin metodologie…

Gradaţie de merit - 2011 Ordin nr. 5617/11.11.2010 şi anexele privind aprobarea Metodologiei şi a criteriilor de acordare a gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar Emitent: MECT Data emiterii:...

Read more

Jocul modalitate de predare si evaluare …

JOCUL - MODALITATE DE PREDARE ȘI EVALUARE LA COPIII CU C.E.S. Prof. Clipa Daniela Carmen Şcoala Gimnazială Nr. 17 Botoşani Una...

Read more

Google forms un instrument util pentru c…

GOOGLE FORMS, UN INSTRUMENT UTIL PENTRU CADRELE DIDACTICE Profesor Bușcă Alexandru Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Articolul de față prezintă importanța utilizării instrumentului Google...

Read more

Cultural space at L Blaga and E Hall

CULTURAL SPACE AT L. BLAGA AND E. HALL   Poenar Lorina Manuela - Profesor limba engleză Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara              The use of space within the context of culture, also reffered...

Read more

Importanta terapiei prin joc pentru elev…

IMPORTANȚA TERAPIEI PRIN JOC PENTRU ELEVUL CU DEFICIENȚĂ MINTALĂ   Prof. Psihopedagog Martinconi Noemi, Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională "Speranţa" Timişoara, Jud. Timiş    Lumea contemporană este tot mai dinamică, influenţând politicul, economicul, socialul....

Read more

Competenta o conditie fundamentala a ore…

COMPETENȚA – O CONDIŢIE FUNDAMENTALĂ A OREI DE LITERATURĂ Marincaș Marinela Adriana, profesor la Liceul de Arte ,,Regina Maria” Alba-Iulia ...

Read more

Spiritul continua existenta nefiinda a u…

SPIRITUL CONTINUĂ EXISTENŢA NEFIINDĂ A UMBREI OMULUI VIU                                                      Ştefan Lucian MUREŞANU   Motto: Cu cât oamenii îmbătrânesc cu atât spiritual lor devine mai suplu, mai cald, dobândind o înfăţişare mai organic. S-ar...

Read more

Educatia morala

EDUCATIA MORALA     Importanta conceptelor de morala si educatie morala Nu este posibila formarea personalitatii fara a tine seama de aspectul care ar trebui sa domine intreaga noastra viata sufleteasca: aspectul moral. Specificul...

Read more