Proiectele internationale iearn |
Scris de administrator
|
Duminică, 15 Decembrie 2013 21:51 |
PROIECTELE INTERNATIONALE iEARN –
O ALTA VIZIUNE ASUPRA LUMII
Mirela Munteanu, profesor limba engleza, Sc. Dan Barbilian, Constanta
Majoritatea programelor educationale de colaborare promovate de Comisia Europeana prin European Schoolnet (Comenius, e-Twinning, Spring Day) isi au radacinile in modelul oferit de IEARN.
iEARN (International Education and Resource Network) este o organizatie internationala non-profit, cuprinzand peste 30000 de scoli si organizatii de tineret din 140 de tari, care ofera posibilitatea profesorilor si tinerilor sa lucreze impreuna folosind internetul si noile tehnologii ale comunicatiilor. iEARN a pus bazele unei legaturi online intre scoli, inca din 1988, primii “conectati” fiind o scoala din Statele Unite si una din URSS. A fost un experiment de pionierat pentru vremea aceea, dar a avut succes, astfel ca astazi, peste 2 milioane de elevi din lumea intreaga sunt “conectati” si implicati intr-o multitudine de proiecte, pe diverse teme.
Scopul proiectelor colaborative IEARN este unul educativ, acestea desfasurandu-se intr-un mediu sigur, protejat si permanent monitorizat de profesori si educatori, si in acelasi timp un model de invatare in afara clasei. In Romania, incepand din 1997 s-au realizat instruiri –atat cu participarea fizica a cursantilor, cat si online – privind aplicarea tehnologiilor moderne la orele de limba engleza si integrarea proiectelor internationale in curriculum.
Avand ca motto indemnul sugestiv “Learning with the world, not just about it”, IEARN International Incurajeaza elevii si educatorii sa creeze o legatura fara granite si bariere intre cultura diferitelor tari, sa colaboreze permanent prin intermediul proiectelor propuse de oricare dintre scolile participante. Astfel, profesorii pot accesa IEARN Romania-centru coordonat de doamna profesoara Cornelia Platon, sau pot vizualiza spatiul de proiecte din Collaboration Centre, avand posibilitatea sa aleaga unul dintre nenumaratele proiecte in derulare, sau vor putea propune un alt proiect care sa atinga obiectivele oricarei arii curiculare.
Scoala Dan Barbilian, din Constanta participa incepand din octombrie, 2013 la trei astfel de proiecte: “Heart to Heart”,” My Identity, Your Identity” si “My School, Your School”. De asemenea, tocmai am incheiat un proiect scurt, de o saptamana, propus de o scoala din Chelyabinsk, Rusia, numit “World Hello Day - 21November”.
Elevii participanti la proiecte au imbratisat cu mare entuziasm propunerea mea, ca professor de limba engleza, aceea de a comunica si colabora online cu elevi din alte tari, de a le impartasi gandurile si ideile lor, poate chiar de a-i vizita si a le fi gazde la un moment dat, in cadrul unei actiuni de tipul Youth Exchange. Odata instruiti si implicati in proiect, a fost greu sa-i mai opresc, mai ales pe cei de clasa a V-a, care nu mai conteneau sa le puna intrebari celor din Rusia, Taiwan, Pakistan, India sau Japonia. Experienta aceasta este plina de satisfactii, cu siguranta, atat pentru educator, cat si pentru elevii sai. Nu este vorba doar despre faptul ca isi fac o multime de prieteni, sau ca isi imbogatesc cunostintele despre cultura si civilizatia altor popoare, ci mai ales despre faptul ca pot comunica intr-o limba straina,in mediul online care le este foarte cunoscut si la indemana.
De aceea, am convingerea ca IEARN este ca o fereastra deschisa spre lume si voi continua sa-mi indrum si sa-mi incurajez elevii pentru a participa la aceste interesante proiecte internationale. Suntem inca la inceput, dar speram sa avem succes, asemenea altor colegi din Romania sau de pretutindeni!
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
UN PERFORMER AL MUZICII DIVINE – J. S. BACH
Prof. Gloria Ghidiceanu
Şcoala Gimnazială “Mihai Viteazul” Craiova
Traducerea substantivului performance din limba engleză ne oferă o paletă mai largă de sensuri, printre care şi... Read more
IMPLICAŢII DEONTOLOGICE
PRIVIND LUCRUL CU COPIII SUPRADOTAŢI
Profesor Mihăeş Violeta
Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, Vrancea
În declaraţia de la Salamanca, a conferinţei mondiale a educaţiei speciale, adoptată de reprezentanţii a 88 de guverne... Read more
STAFIIZAREA EGOULUI ŞI DEMITIZAREA NEFIINDULUI
de Ştefan Lucian MUREŞANU
Moto: Povara acestei lumi este prea grea pentru ca vreun om să o poată purta, iar suferinţa Universului prea crudă pentru o... Read more
CULTURA MUZICALĂ ROMÂNEASCĂ
LA ÎNCEPUTUL SECOLULUI XX
Prof. Achim Maria
Liceul de Artă “Ioan Sima” Zalău, jud. Sălaj
Alimentată în secolul XIX din muzica romantică și din... Read more
METODE ACTIV-PARTICIPATIVE
FOLOSITE ÎN PREDAREA MATEMATICII
Ievuţa Mirela Nicoleta - profesor
Şcoala Gimnazială ,,Ion Buteanu” Buceş
,,Un elev nu este un vas pe care trebuie să-l umpli, ci o flacară pe... Read more
DEZVOLTAREA PERSONALITĂŢII ELEVULUI
PRIN ACŢIUNI DE VOLUNTARIAT
Profesor Roxana Monica Paraschiv
Şcoala Gimnazială Tărlungeni, Jud. Braşov
Voluntariatul este o activitate ce poate dezvolta armonios personalitatea unui elev care învaţă... Read more
FRUMUSEŢEA MATEMATICII
Prof. Opriş Brişcan Maria,
Liceul Tehnologic ,,C-tin Brâncuşi” Oradea
Unii oameni consideră că în matematică toate conceptele au fost create la întrebări fără răspuns, iar pentru alţii matematica reprezintă... Read more
FAMILIA ŞI ŞCOALA
ÎN CREAREA FIINŢEI SOCIALE
Profesor Mihăeş Violeta
Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, Vrancea
Rezumat
Indiferent de perspectiva din care sunt abordate, familia şi şcoala îndeplinesc un set complex de roluri, acestea... Read more
EDUCAŢIA GLOBALĂ
- REPERE METODOLOGICE -
REPREZENTAREA ROMÂNIEI ÎN CADRUL PROIECTULUI
· 2001 – participarea la Seminarul internaţional de Educaţie globală – Strasburg, Franţa;
· 2001 – iniţierea vizitelor de studiu şi experienţă…
COMBATEREA VIOLENŢEI PROVOCATE
DE SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT
prof. Cristina Stan
Şcoala Gimnazială “C. Giurescu” Chiojdu
Dorinţa unanimă a tuturor comunităţilor educative şi a tuturor ministerelor educaţiei din lumea întreagă este… PREVENIREA EŞECULUI ŞCOLAR
PRIN TRATAREA DIFERENŢIATĂ A ELEVILOR
Înv. Gligor Dana
Şcoala Gimnazială Vidra
Pentru asigurarea succesului în învăţare pentru toţi elevii, este necesară o educaţie diferenţiată, ceea ce presupune crearea situaţiilor… APTITUDINILE
Potrivit manualelor de psihologie, prin aptitudine intelegem o serie de „realitati” psihice si chiar psihofiziologice, cum ar fi predispozitiile sau capacitatile.
In sensul larg, aptitudinea reprezinta o expresie a potentialului adaptativ…
LE PROJET EN CLASSE DE FLE
Bondoc Mihaela, profesor de limba franceză
Colegiul Național I.L.Caragiale Ploiești
Motto: “ J’entends et j’oublie,
Je vois…
SUCCESUL ȘCOLAR. PERSPECTIVA FINLANDEZĂ
Prof. Alexandru Colțan
Școala Gimnazială Săcălaz, jud. Timiș
În ultima decadă, sistemul educațional finlandez a atins constant… CIVILIZAŢIE ŞI CULTURĂ ÎN ARHITECTURA ROMEI ANTICE
Prof. Dimitriu Astrid-Alina
Grup Şcolar Agricol Alexandria, jud. Teleorman
Civilizaţia şi cultura romană, cu asimilările vechilor civilizaţii mediteraneene, ale experienţelor ingineriei etrusce în construcţii, tehnici şi… Ordin privind aprobarea Regulamentului de inspectie a unitatilor de invatamant preuniversitar
MÂNĂSTIREA RECEA – ÎNTRE ISTORIE ŞI LEGENDĂ
Prof. Ciobotaru Ana-Maria
Şcoala Gimnazială Măicăneşti
Rezumat: Judeţul Vrancea are o mulţime de locuri bisericeşti care nu sunt cunoscute tuturor turiştilor. Unele dintre ele au parte…
|