Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiectele internationale iearn
Scris de administrator   
Duminică, 15 Decembrie 2013 21:51

PROIECTELE INTERNATIONALE iEARN –

O ALTA VIZIUNE ASUPRA LUMII

 

Mirela Munteanu, profesor limba engleza,  Sc. Dan Barbilian, Constanta

 

Majoritatea programelor educationale de colaborare promovate de Comisia Europeana prin European Schoolnet (Comenius, e-Twinning, Spring Day) isi au radacinile in modelul oferit de IEARN.

iEARN (International Education and Resource Network) este o organizatie internationala non-profit, cuprinzand peste 30000 de scoli si organizatii de tineret din 140 de tari, care ofera posibilitatea profesorilor si tinerilor sa lucreze impreuna folosind internetul si noile tehnologii ale comunicatiilor. iEARN a pus bazele unei legaturi online intre scoli, inca din 1988, primii “conectati” fiind o scoala din Statele Unite si una din URSS. A fost un experiment de pionierat pentru vremea aceea, dar a avut succes, astfel ca astazi, peste 2 milioane de elevi din lumea intreaga sunt “conectati” si implicati intr-o multitudine de proiecte, pe diverse teme.

Scopul proiectelor colaborative IEARN este unul educativ, acestea desfasurandu-se intr-un mediu sigur, protejat si permanent monitorizat de profesori si educatori, si in acelasi timp un model de invatare in afara clasei. In Romania, incepand din 1997 s-au realizat instruiri –atat cu participarea fizica a cursantilor, cat si online – privind aplicarea tehnologiilor moderne la orele de limba engleza si integrarea proiectelor internationale in curriculum.

Avand ca motto indemnul sugestiv “Learning with the world, not just about it”, IEARN International Incurajeaza elevii si educatorii sa creeze o legatura fara granite si bariere intre cultura diferitelor tari, sa colaboreze permanent prin intermediul proiectelor propuse de oricare dintre scolile participante. Astfel, profesorii pot accesa IEARN Romania-centru coordonat de doamna profesoara Cornelia Platon, sau pot vizualiza spatiul de proiecte din Collaboration Centre, avand posibilitatea sa aleaga unul dintre nenumaratele proiecte in derulare, sau vor putea propune un alt proiect care sa atinga obiectivele oricarei arii curiculare.

Scoala Dan Barbilian, din Constanta participa incepand din octombrie, 2013 la trei astfel de proiecte: “Heart to Heart”,” My Identity, Your Identity” si “My School, Your School”. De asemenea, tocmai am incheiat un proiect scurt, de o saptamana, propus de o scoala din Chelyabinsk, Rusia, numit “World Hello Day - 21November”.

Elevii participanti la proiecte au imbratisat cu mare entuziasm propunerea mea, ca professor de limba engleza, aceea de a comunica si colabora online cu elevi din alte tari, de a le impartasi gandurile si ideile lor, poate chiar de a-i vizita si a le fi gazde la un moment dat, in cadrul unei actiuni de tipul Youth Exchange. Odata instruiti si implicati in proiect, a fost greu sa-i mai opresc, mai ales pe cei de clasa a V-a, care nu mai conteneau sa le puna intrebari celor din Rusia, Taiwan, Pakistan, India sau Japonia. Experienta aceasta este plina de satisfactii, cu siguranta, atat pentru educator, cat si pentru elevii sai. Nu este vorba doar despre faptul ca isi fac o multime de prieteni, sau ca isi imbogatesc cunostintele despre cultura si civilizatia altor popoare, ci mai ales despre faptul ca pot comunica intr-o limba straina,in mediul online care le este foarte cunoscut si la indemana.

De aceea, am convingerea ca IEARN este ca o fereastra deschisa spre lume si voi continua sa-mi indrum si sa-mi incurajez elevii pentru a participa la aceste interesante proiecte internationale. Suntem inca la inceput, dar speram sa avem succes, asemenea altor colegi din Romania sau de pretutindeni!

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Studiu de specialitate privind parteneri…

STUDIU DE SPECIALITATE PRIVIND PARTENERIATUL FAMILIE ŞCOALĂ ÎN REUŞITA EDUCAŢIEI INCLUZIVE Profesor învăţământ primar Diac Loredana Violeta Şcoala Gimnazială ,,Ion Buteanu„ Buces Educaţia integrată se referă la integrarea...

Read more

Activizarea predarii invatarii prin util…

ACTIVIZAREA PREDĂRII-ÎNVĂŢĂRII PRIN UTILIZAREA ÎNVĂŢĂRII BAZATE PE PROIECT   Prof. Corina Mariana Mitrulescu Liceul Tehnologic „Horia Vintilă”, Segarcea, judeţul Dolj     Apărut în secolul XX datorită nevoii de flexibilitate şi de relevanţă socială a...

Read more

Efectul diferitelor metode de fabricare …

  EFECTUL DIFERITELOR METODE DE FABRICARE A PÂINII ASUPRA CONŢINUTURILOR DE TIAMINĂ ŞI RIBOFLAVINĂ STUDIU DE SPECIALITATE                                                                                          Prof. ing. Daniela Surlaru                                                                            Colegiul Agricol “Dr. C. Angelescu” Buzău   Abstract Pâinea de grâu integrală reprezintă o importantă...

Read more

Experienta interactiva elearning

EXPERIENŢA INTERACTIVĂ eLEARNING   Prof. Gabriela Gorgan Şcoala Gimnaziala Petriş, Bistriţa – Năsăud   Educaţia în secolul XXI presupune elaborarea unor evaluări bazate pe standarde şi obiective în corelaţie cu competenţele cheie ale secolului, cu...

Read more

La traduction ecole de tolerance

LA TRADUCTION – ÉCOLE DE TOLÉRANCE                                                                                              Prof. Cipriana-Manuela NICHITA,                                                                                     Colegiul Economic "Ion Ghica" Brăila   "La traduction est, au mieux, un écho."George Borrow                                                               Avant-propos   Abstract La traduction ne peut pas se réduire au...

Read more

Documente

Lista disciplinelor la care se susţin lucrări de evaluare semestrială (teze) în anul şcolar 2010 – 2011

Read more

Platforma integrata pentru metodologii e…

Lansarea platformei integrate pentru metodologiile Examenelor si programelor nationale dezvoltate de MECTS   Secretarul de Stat pentru invatamant preuniversitar, domnul Stelian Fedorca, a participat miercuri, 31 octombrie, la conferinta de lansare a proiectului...

Read more

Considerations methodologiques sur l ens…

CONSIDÉRATIONS MÉTHODOLOGIQUES SUR L’ENSEIGNEMENT DU FRANÇAIS EN CLASSE PRÉPARATOIRE   Profesor Popescu Mihaela Colegiul ,,Gheorghe Tătărescu” Rovinari   Le présent article a pour objectif principal de présenter quelque considérations méthodologiques sur l’ enseignement du français en...

Read more