Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Povestea foii de hartie
Scris de mihaiela lazar   
Marţi, 08 Aprilie 2014 20:07

„POVESTEA FOII DE HÂRTIE”

(proiectul ce a reprezentat România...)

 

Prof. Ofelia Cornelia POPA

Şcoala Gimnazială Panticeu, judeţul Cluj

 

Rezumatul lucrării

Prin acest proiect interdisciplinar, derulat la nivelul Şcolii Gimnaziale Panticeu, am dorit să contribuim la educarea elevilor în ceea ce priveşte valorificarea şi reciclarea deşeurilor de hârtie, în vederea  reducerii impactului acestora cu mediul.

Implementarea proiectului, a cărui propunător şi coordonator am fost, a plecat de la ideea că interesul umanităţii trebuie să fie în conformitate cu legile naturii şi că numai astfel se poate asigura o continuitate sănătoasă a vieţii pe Terra. Astfel, acest proiect, constituie punctul de pornire pentru a forma în rândul copiilor obiceiul de recuperare a deşeurilor de ambalaje reciclabile, atât la şcoală, cât şi acasă, valorizând astfel respectul acestora faţă de mediul înconjurător. Iar dacă există ceva care copiii ar trebui să înveţe în secolul 21, este creativitatea. Și aici mă refer cu certitudine la acea  creativitate care este aplicabilă în tot procesul instructiv, nu numai în artă şi cultură.

Obiectivul general al proiectului „Povestea foii de hârtie”, s-a realizat prin implementarea următoarelor obiective specifice:

-         Fomarea comportamentului ecologic şi a atitudinii civice şi responsabile de ocrotire a mediului înconjurător;

-         Sensibilizarea şi cultivarea creativităţii elevilor la problemele de mediu prin intermediul artei;

-         Îmbunătățirea abilităților TIC prin intermediul activităților proiectului;

-         Dezvoltarea imaginii de sine pozitivă şi a creşterea spiritului de echipă.

Având drept scop, trezirea în rândul educabililor a instinctelor de protejare si conservare a naturii si implicit, cunoasterea de catre acestia a ierarhiei masurilor de prevenire a producerii  a acelor materii care au devenit in timp mai multe decat poate suporta NATURA- deseurile, pe perioada implementării proiectului, s-au derulat urmatoarelor activităţi:

1. Crearea cadrului organizaţional de desfăşurare a proiectului;

2. Identificarea partenerilor şi semnarea acordurilor  de parteneriat;

3. Campanie de promovare a proiectului;

4. Activitate de documentare online  De ce reciclăm?” diseminată apoi prin metoda mozaicului;

5. Concurs de prezentări Power- point cu tema ”Istoria hârtiei”

6. Activități de confecționare a hârtiei manuale în cadrul cercului ”Micii Hârtieri”

7. Participarea la acţiunile organizate în cadrul Muzeului Deşeurilor;

8. Participarea la Forumul Inovatorilor în Educaţie;

8. Ateliere de creațíe în cadrul școlilor partenere.

9. Culegerea materialelor, editarea şi publicarea revistei şcolii ”Despre NOI”- număr dedicat proiectului;

10. Evaluarea proiectului;

11. Diseminarea rezultatelor proiectului.

Pe lângă activitățile desfășurate în incinta școlii (laboratorul de informatică, Centrul de Documentare şi Informare, sala de clasă, laboratorul de chimie, etc), o serie de activități s-au desfășurat în afara spațiului școlii. Dintre acestea amintim: participarea cu exponate la „Muzeul Deseurilor”, organizat de  Agenţia Regională pentru Protecţia Mediului Cluj, participarea la atelierele de creații la scolile partenere din Cluj- Napoca (Liceul „Titus Popoviciu”, „Liceul de muzica „Sigismund Toduţa”, Şcoala „Octavian Goga” etc), participarea și obţinerea de sponsorizări în cadrul campaniei ECDL intitulate „Şcoala care dăruieşte”, colaborarea în cadrul proiectului „CONTează pe educație” derulat de elevii clasei a X a de la Colegiul Tehnic "Edmond Nicolau".

Produsele finale ale proiectului au fost expuse vizitatorilor la „Bastionul Croitorilor”, în cadrul evenimentului „Noaptea muzeelor”, iar finalitatea absolută a proiectului a constat în participarea la  Forumul Naţional al Inovatorilor în Educaţie în conjuncţie cu Consfătuirile Naţionale ale Ministerului Educaţiei Naţionale, in cadrul caruia, proiectul „Povestea foii de hârtie” a fost selectat prin votul publicului, de a reprezenta România la Lisabona,  la Forumul European.

 

Referitor la etapa de evaluare a proiectului, aceasta s-a realizat pe întreaga perioadă de implementare, prin raportare la obiectivele prestabilite. Astfel, au avut loc monitorizari ale acţiunilor  şi activităţilor planificate, analize proprii, aplicarea de chestionare şi nu numai.

O etapa deloc de neglijat, a constituit-o cea de diseminare a rezultatelor proiectului, in cadrul căreia s-a realizat blog-ul proiectului  ce conţine informaţii referitoare la proiect şi rezultatele obţinute în urma implementării acestuia, au fost prezentate rapoarte finale în cadrul Consiliului Profesoral, a şedinţei Consiliului Local, în cadrul Activităţii metodice, au fost postate informaţiilor pe Yahoo groups dedicat cadrelor didactice clujene interesate de programele comunitare pentru educaţie şi formare, au fost date comunicate de presă în ziarul local “Făclia” etc.

În concluzie, proiectul „Povestea foii de hârtie”, şi-a atins scopul, iar valoarea adăugată a proiectului a fost asigurată în primul rând prin menirea acestuia de a îmbunătăţii imaginea de sine a elevilor noştri, proveniţi din mediul rural, ca urmare a derulării unor activităţi de succes în afara satului.

 

Descarca imagini

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Evaluarea randamentului scolar al elevil…

EVALUAREA RANDAMENTULUI ŞCOLAR AL ELEVILOR ÎN CADRUL DISCIPLINEI  MATEMATICĂ                                                                                                      Prof. Petruţ Steliana                                                          Grup Şcolar “M. Eminescu” Jimbolia Timiş   1.1. Evaluarea activităţii didactice marchează calitatea operaţionalizării obiectivelor pe un an de...

Read more

Norme privind plata comisiilor de examen…

   ANEXA Nr. 13   la metodologie   NORME privind plata comisiilor de examen pentru concursurile pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar      1. Comisia de organizare...

Read more

Micul este frumos, marele este sublim, I…

MICUL ESTE FRUMOS, MARELE ESTE SUBLIM  – IMMANUEL KANT   Drd. Miron Costina Violeta Prof. la Școala cu cls. I-VIII Tălpaș, Dolj   “Există un efect estetic bazat pe ineditul şi imprevizibilitatea dintotdeauna a frumosului....

Read more

Rolul locul si semnificatia compunerilor…

                                    ROLUL, LOCUL ŞI SEMNIFICAŢIA COMPUNERILOR   ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR   Inst. DOBREA MONICA Şcoala cu clsasele I-VIII „Înv. N. Pâslaru” Caşin, jud. Bacău                    „Compunerile reprezintă rezultanta unei activităţi intelectuale complexe, care implică sinteza...

Read more

Tratarea diferentiata a elevilor care pr…

TRATAREA DIFERENȚIATĂ A ELEVILOR CARE PREZINTĂ DIFICULTĂȚI DE ÎNVĂȚARE prof. înv. primar Doina Dumitru   Şcoala Gimnazială Fitioneşti Cunoaşterea și abordarea diferențiată a elevilor reprezintă un mijloc...

Read more

Profesorii prezenti pe internet cu ajuto…

PROFESORII PREZENȚI PE INTERNET CU AJUTORUL LUI GOOGLE SITES Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Acest articol prezintă modul de realizare a...

Read more

Simulari examene nationale 2014 calendar

Simulari examene nationale 2014 - calendar   Ministerul Educatiei Nationale a stabilit ca simularile pentru examenele nationale din anul scolar 2013-2014 se vor desfasura in  lunile februarie-martie 2014. Simularile pentru Evaluarea Nationala se...

Read more

Aderare membri

Un candidat la calitatea de membru al Asociatiei Profesorilor din România trebuie sã ia cunostintã mai întâi de prevederile Statutului Asociatiei, publicat pe site, sã fie de acord cu Statutul...

Read more