Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Importanta orei de folclor in scoala
Scris de mihaiela lazar   
Marţi, 08 Septembrie 2020 09:31

IMPORTANȚA OREI DE FOLCLOR ÎN ȘCOALĂ


Profesor educație muzicală: Șomcutean Crina Ramona

Liceul Tehn. ”Traian Vuia”, Tăuții Măgherăuș, jud. Maramureș


“Ceea ce contează este nașterea entuziasmului creator, care face să se ajungă la un nivel superior de existență” (Edgar Faure)

Copiii dovedesc aptitudini artistice de păstrare, dezvoltare și de născocire continuă de texte, cântece și jocuri despre animale, plante, copii, obiecte, etc.. Ei au capacitatea de a improviza texte scurte, dialoguri, refrene, cu silabe sau cuvinte care se repetă, uneori fără sens, cu înlocuire sau adăugare de sunete. Copiii inventează în jocul lor cântece și versuri cu o spontaneitate și un farmec propriu. Relația dintre cuvintele textului și muzică este strânsă, accentele sunt, de cele mai multe ori, bine plasate, melodia are prospețime și licăriri vii. Folclorul copiilor se caracterizează prin bogație lingvistică și frumusețe poetică.

Activitatea opțională FOLCLOR poate realiza importante scopuri instructive, de cunoaștere și de asimilare a unor creații care aparțin copiilor, de păstrare și de transmitere către alte generații a acestor bunuri spirituale. Numeroase povești și povestiri pe care le cunosc din anii trecuți constituie baza pentru stimularea capacității creatoare ale copiilor cu aptitudini lingvistice și artistice, contribuind astfel la îmbogățirea creațiilor din acest domeniu, precum și la cultivarea atitudinii de prețuire a folclorului creat de către copii și pentru copii. Versurile și cântecele învățate în cadrul activității opționale pot deveni materiale ilustrative sau completare pentru activitățile obligatorii, sau pot fi valorificate în momente artistice și serbări.

Copiii dau dovadă de multă creativitate și spontaneitate , de imaginație , iar prin acest opțional se oferă prilejul de a se valorifica acest potențial , de a stimula capacitatea creatoare a copiilor, de a exersa comunicarea orală în vederea formării și dezvoltării unui limbaj oral corect , coerent, cursiv, creativ. Se creează o atmosferă relaxantă, de bună dispoziție, de joc și în același timp de muncă creativă. Copiii au posibilitatea de a primi de la educator un bogat volum de poezii, cântece, ghicitori, glume, lucru manual, obiecte de manufactură, de a participa la evenimente culturale locale și ale comunității.

Elevul: se dezvoltă armonios artistic și se integrează firesc în comunitate, își descoperă abilități ce îi vor permite ulterior să-și aleagă meseria potrivită, își descoperă vocații, își dezvoltă spiritul de toleranță

Părintele: participă activ la educarea copilului și la integrarea firească a copilului în comunitate,

Profesorul: determină la elevi plăcerea de a crea artistic, de a face parte din comunitate, de a fi creativi, de a-și îmbogăți bagajul de cunoștințe referitoare la propria comunitate, de a vizita muzee sau lăcașuri de cult, de a participa la toate evenimentele din comunitate, fie ele laice sau religioase.

Începând cu anul școlar 2019-2020, în cadrul Liceului Tehnologic s-a implementat opționalul de folclor și s-a înființat Grupul folcloric Tradiții Tăuțene.Acest grup este format din 24 de copii și participă la toate evenimentele locale,județene și interjudețene.Prin implementarea acestui opțional se încearcă reînvierea tradițiilor locale.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Sâmbătă, 24 Octombrie 2020 11:39
 

Revista cu ISSN

Norme privind plata comisiilor de examen…

   ANEXA Nr. 13   la metodologie   NORME privind plata comisiilor de examen pentru concursurile pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar      1. Comisia de organizare...

Read more

Saptamana Educatiei Globale

EDUCAŢIA GLOBALĂ  - REPERE METODOLOGICE -       1.      CONTEXT - SCOP ŞI OBIECTIVE     2.      CUNOŞTINŢE, ABILITĂŢI, ATITUDINI ŞI VALORI     3.      PERSPECTIVE ŞI METODE     4.      ACTIVITĂŢI – PLANIFICARE, ORGANIZARE ŞI EVALUARE     5.      REPREZENTAREA ROMÂNIEI  ÎN CADRUL PROIECTULUI       6.      RESURSE INFORMAŢIONALE  

Read more

Profesorul bun intre realitate si dezide…

PROFESORUL BUN – ÎNTRE REALITATE ŞI DEZIDERAT   Alexandra Pepelea, profesor     Schimbarea mentalităţii asupra modului de formare a profesorilor este esenţială. Pregătirea iniţială vizează introducerea viitorului cadru didactic, prin activităţi teoretice şi practice...

Read more

Mitul lui Sisif

MITUL LUI SISIF Prof. Lorincz Cristina profesor C.T. Iosif Şilimon, Braşov   Articolul de faţă este un studiu asupra operei camusiene „Mitul lui Sisif”, aducând în discuţie tema principală a absurdului. Întregul studiu se...

Read more

Spiritul continua existenta nefiinda a u…

SPIRITUL CONTINUĂ EXISTENŢA NEFIINDĂ A UMBREI OMULUI VIU                                                      Ştefan Lucian MUREŞANU   Motto: Cu cât oamenii îmbătrânesc cu atât spiritual lor devine mai suplu, mai cald, dobândind o înfăţişare mai organic. S-ar...

Read more

Repetitia mai mult decat un trip repreze…

REPETIŢIA, MAI MULT DECÂT UN TROP REPREZENTATIV ÎN LITERATURA POPULARĂ Se ştie că literatura orală, spre deosebire de cea scrisă, nu se defineşte prin identitatea sintactică a operei, pentru că aceasta...

Read more

Activitatea asociatiei sportive scolare

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR      CAPITOLUL X    ACTIVITATEA ASOCIAŢIEI SPORTIVE ŞCOLARE  Art.47. Asociaţia sportivă reprezintă principala formă extraşcolară de organizare a activităţilor competiţionale şi necompetiţionale ale...

Read more

Trois types de jeux

TROIS TYPES DE JEUX Prof. Negru Simona-Solomia Liceul Teoretic ,,Eftimie Murgu,, Bozovici, Caraș-Severin La classification des jeux pédagogiques que nous voulons proposer dans les lignes qui suivent n’à pas...

Read more