Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Scoala din Sanandrei partenera de proiect multilateral Comenius
Joi, 26 Aprilie 2012 19:15

 ŞCOALA DIN SÂNANDREI

PARTENERĂ DE PROIECT MULTILATERAL COMENIUS

  

 

O echipă de proiect din Şcoala cu clasele I-VIII din Sînandrei a participat în perioada 14-19 martie 2012 la o nouă reuniune de proiect multilateral Comenius, în localitatea Gdansk din Polonia. Coordonatorul acestui proiect pentru şcoala din Sînandrei este domnul profesor Minda Octavian Horia care a reuşit în anul 2010 să implice şcoala noastră în calitate de partener de proiect iniţiat de către o şcoală din Franţa. La acest proiect participă şcoli şi grădiniţe din şapte ţări partenere: Franţa, Italia, Grecia, Turcia, Marea Britanie, Polonia şi România.

Tema acestui proiect este „De la poveştile europene cu animale la scrierea comună a unei poveşti”.

După vizita pregătitoare care a avut loc în Franţa în anul 2010 în care s-au întâlnit coordonatorii fiecărei echipe de proiect din ţările partenere, a urmat prima reuniune a echipelor de proiect în localitatea Trabia din Sicilia, în luna octombrie 2011. În acea perioadă, profesorii noştri au vizitat şcoala din Trabia unde au asistat la cursuri, au stat de vorbă cu colegii lor italieni dar şi din celelalte ţări. Dascălii noştri au promovat elemente de cultură românească aducând în atenţia ţărilor partenere poveşti ale românilor şi autorii acestora.

În cadrul unui schimb intercultural, copiii din şcolile partenere au primit cărţi din literatura pentru copii ce conţin poveşti cu animale specifice altor ţări europene. Astfel, personajele din poveştile europene vor deveni familiare pentru copiii din România, iar copiii din ţările partenere vor putea cunoaşte personaje ale poveştilor românilor.La Trabia a avut loc o întâlnire cu autorul de cărţi de literatură pentru copii Carlo Carzan, scriitor care adaptează în versiune pentru copii basmele culese de către Giuseppe Pitre - autor a peste 25 de volume de basme şi folclor sicilian, scrise însă într-o manieră care se adresa mai degrabă adulţilor.

Cea de-a doua reuniune de proiect ce a avut loc în Polonia la Gdansk oraş situat pe ţărmul mării Baltice. Aici au ajuns şase profesori ai şcolii din Sînandrei: Minda Octavian-Horia, Minnich Iosif, Popovici Simona-Liliana, Burileanu Maria, Nevodensky Sorina şi Mihai Cristina.

Oraş cu o încărcătură istorică impresionantă, Gdanskul a renăscut din propria-i cenuşă după ce a fost distrus în timpul celui de-al doilea Război Mondial, fiind bombardat atât de nemţi cât şi de ruşi. La numai 20 de ani după ce a rămas în ruine, oamenii locului au reclădit oraşul după arhitectura lui veche de dinanite de război. Astăzi Gdanskul impresionează prin frumuseţea clădirilor, prin dezvoltarea sa, dar mai ales printr-o curăţenie de invidiat chiar şi pentru multe oraşte europene. Oamenii locului îţi povestesc cu mândrie despre reuşitele lor, despre greutăţile pe care le-au întâmpinat după război în perioada comunistă şi pe care le-au depăşit, despre Lech Walensa ori despre alte personalităţi marcante care şi-au lăsat amprenta asupra oraşului lor.

La Gdansk s-a desfăşurat o nouă etapă a proiectului în care s-a lucrat la realizarea fişelor ce urmează a fi folosite la evaluarea poveştilor cu şi despre animale animale reale sau imaginare care vor fi scrise în comun de către elevii ţărilor partenere, la sfârşitul proiectului. Tot aici a fost prezentată noua versiune a programului educaţionalOd@ceurope care permite crearea de jocuri educative pentru copii.

Profesorii noştri au fost invitaţi să participe la a Festivalul de teatru desfăşurat în şcoala gazdă, care se afla la a XVIII-ea ediţie. Am fost impresionaţi de amploarea acestui festival, dar mai ales de interpretările micilor artişti.

Următoarea etapă a proiectului se va desfăşura la sfârşitul lunii septembrie 2012 în Ţara Galilor (Marea Britanie), pentru ca apoi, în mai 2013, localitatea Sînandrei să fie gazdă pentru profesorii din ţările partenere care urmează a ne vizita localitatea. Şcolii noastre îi revine misiunea de a edita materialele finale constând în editarea unei cărţi cu poveştile ţărilor participante şi a materialelor în format electronic realizate pe parcursul întregului proiect.

 

 

Prof. Simona-Liliana Popovici

Prof. Octavian Horia Minda

 

Ultima actualizare în Joi, 26 Aprilie 2012 19:17
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Metodologia cadru privind mobilitatea pe…

Metodologia cadru privind mobilitatea personalului didactic in anul scolar 2013-2014 modificata si completata   Vezi ordinul pentru modificarea şi completarea Metodologiei - cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar...

Read more

Utilizarea derivatelor pentru maximizare…

UTILIZAREA DERIVATELOR PENTRU MAXIMIZAREA PROFITULUI   Profesor Bucurenciu Simona Liceul Tehnologic „Ghoerghe Miron Costin”, Constanța   Producția unei firme poate fi privită ca o funcție, iar dacă realizăm această abstractizare, putem aplica diverse operații acestei funcții,...

Read more

Educatia incluziva in gradinita

EDUCAŢIA  INCLUZIVĂ ÎN GRĂDINIŢĂ                                                                                                 Prof. înv. preşcolar Gârtan Daniela                                                                                                 GPN COŞEŞTI-ARGEŞ                                             ,,Eu sunt copilul! Tu ţii în mâinile tale destinul meu.Tu determini în cea mai mare măsură, dacă voi reuşi sau...

Read more

Calendarul olimpiadelor nationale scolar…

Calendarul olimpiadelor nationale scolare 2013   Vezi calendarul olimpiadelor nationale scolare pe anul scolar 2012-2013:

Read more

Prevenirea esecului scolar

PREVENIREA EŞECULUI ŞCOLAR   Prof. Comănescu Marghioala Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu’’ Buzău   Una dintre marile primejdii ale învăţământului constă în resemnarea profesorilor în ceea ce priveşte rezultatele instruirii, deoarece îmbunătăţirea calităţii pregătirii elevilor...

Read more

Strategii de predare si de invatare folo…

INTERACTING IN MADRID STRATEGII DE PREDARE șI DE ÎNVĂțARE FOLOSIND JOCURI șI ACTIVITĂțI DRAMATICE   Inst. Riciu Daniela Liceul Teoretic Duiliu Zamfirescu Odobești, Vrancea   Cursul „Interacting in Madrid. Teaching and learning strategies using games and...

Read more

Metode specifice predarii literaturii ro…

METODE SPECIFICE PREDĂRII LITERATURII ROMÂNE   prof. Cornelia Lilă Liceul Teoretic Novaci, jud. Gorj     Limba şi cultura, elemente fundamentale pentru viaţa unei societăţi, contribuie în egală măsură la modelarea vieţii sociale, la afirmarea individului...

Read more

Modalitati de dezvoltare la elevi a comp…

MODALITĂȚI DE DEZVOLTARE LA ELEVI A COMPETENȚELOR DE COMUNICARE EFICIENTĂ Prof. Ionescu Ionela Milvia Șc. Gimn. Nr.1 Bumbești-Jiu, Gorj Noţiunea de competenţă de comu­nicare a evoluat foarte mult, înglo­bând astăzi domenii...

Read more