|
|
Scoala din Sanandrei partenera de proiect multilateral Comenius |
Joi, 26 Aprilie 2012 19:15 |
ŞCOALA DIN SÂNANDREI
PARTENERĂ DE PROIECT MULTILATERAL COMENIUS
O echipă de proiect din Şcoala cu clasele I-VIII din Sînandrei a participat în perioada 14-19 martie 2012 la o nouă reuniune de proiect multilateral Comenius, în localitatea Gdansk din Polonia. Coordonatorul acestui proiect pentru şcoala din Sînandrei este domnul profesor Minda Octavian Horia care a reuşit în anul 2010 să implice şcoala noastră în calitate de partener de proiect iniţiat de către o şcoală din Franţa. La acest proiect participă şcoli şi grădiniţe din şapte ţări partenere: Franţa, Italia, Grecia, Turcia, Marea Britanie, Polonia şi România.
Tema acestui proiect este „De la poveştile europene cu animale la scrierea comună a unei poveşti”.
După vizita pregătitoare care a avut loc în Franţa în anul 2010 în care s-au întâlnit coordonatorii fiecărei echipe de proiect din ţările partenere, a urmat prima reuniune a echipelor de proiect în localitatea Trabia din Sicilia, în luna octombrie 2011. În acea perioadă, profesorii noştri au vizitat şcoala din Trabia unde au asistat la cursuri, au stat de vorbă cu colegii lor italieni dar şi din celelalte ţări. Dascălii noştri au promovat elemente de cultură românească aducând în atenţia ţărilor partenere poveşti ale românilor şi autorii acestora.
În cadrul unui schimb intercultural, copiii din şcolile partenere au primit cărţi din literatura pentru copii ce conţin poveşti cu animale specifice altor ţări europene. Astfel, personajele din poveştile europene vor deveni familiare pentru copiii din România, iar copiii din ţările partenere vor putea cunoaşte personaje ale poveştilor românilor.La Trabia a avut loc o întâlnire cu autorul de cărţi de literatură pentru copii Carlo Carzan, scriitor care adaptează în versiune pentru copii basmele culese de către Giuseppe Pitre - autor a peste 25 de volume de basme şi folclor sicilian, scrise însă într-o manieră care se adresa mai degrabă adulţilor.
Cea de-a doua reuniune de proiect ce a avut loc în Polonia la Gdansk oraş situat pe ţărmul mării Baltice. Aici au ajuns şase profesori ai şcolii din Sînandrei: Minda Octavian-Horia, Minnich Iosif, Popovici Simona-Liliana, Burileanu Maria, Nevodensky Sorina şi Mihai Cristina.
Oraş cu o încărcătură istorică impresionantă, Gdanskul a renăscut din propria-i cenuşă după ce a fost distrus în timpul celui de-al doilea Război Mondial, fiind bombardat atât de nemţi cât şi de ruşi. La numai 20 de ani după ce a rămas în ruine, oamenii locului au reclădit oraşul după arhitectura lui veche de dinanite de război. Astăzi Gdanskul impresionează prin frumuseţea clădirilor, prin dezvoltarea sa, dar mai ales printr-o curăţenie de invidiat chiar şi pentru multe oraşte europene. Oamenii locului îţi povestesc cu mândrie despre reuşitele lor, despre greutăţile pe care le-au întâmpinat după război în perioada comunistă şi pe care le-au depăşit, despre Lech Walensa ori despre alte personalităţi marcante care şi-au lăsat amprenta asupra oraşului lor.
La Gdansk s-a desfăşurat o nouă etapă a proiectului în care s-a lucrat la realizarea fişelor ce urmează a fi folosite la evaluarea poveştilor cu şi despre animale animale reale sau imaginare care vor fi scrise în comun de către elevii ţărilor partenere, la sfârşitul proiectului. Tot aici a fost prezentată noua versiune a programului educaţionalOd@ceurope care permite crearea de jocuri educative pentru copii.
Profesorii noştri au fost invitaţi să participe la a Festivalul de teatru desfăşurat în şcoala gazdă, care se afla la a XVIII-ea ediţie. Am fost impresionaţi de amploarea acestui festival, dar mai ales de interpretările micilor artişti.
Următoarea etapă a proiectului se va desfăşura la sfârşitul lunii septembrie 2012 în Ţara Galilor (Marea Britanie), pentru ca apoi, în mai 2013, localitatea Sînandrei să fie gazdă pentru profesorii din ţările partenere care urmează a ne vizita localitatea. Şcolii noastre îi revine misiunea de a edita materialele finale constând în editarea unei cărţi cu poveştile ţărilor participante şi a materialelor în format electronic realizate pe parcursul întregului proiect.
Prof. Simona-Liliana Popovici
Prof. Octavian Horia Minda
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Joi, 26 Aprilie 2012 19:17 |
|
Reglementari generale
Asociaţia Profesorilor din România (APR) - înfiinţată în mai 2007 - este persoană juridică română, constituită ca organizaţie non-profit, democratică, independentă, apolitică, cu activitate civică şi sindicală, vizând să... Read more
METODA PROIECTULUI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR
Înv. Gajdo Eszter
Şcoala Gimnazială „Orbán Balázs”
Acest articol îşi propune să prezinte rolul, importanţa şi etapele proiectului în procesul instructiv-educativ desfăşurat la nivelul învăţământului... Read more
STILURILE DE ÎNVĂȚARE
Profesor Nae Mihaela
Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși, Pitești
Rezumat: Articolul îşi propune identificarea avantajelor cunoașterii stilurilor de învǎțare proprii fiecǎrui elev.
Cuvinte cheie: abilitǎți, elevi, stil de învǎțare.
Conform ultimelor descoperiri ale... Read more
E NOAPTE ŞI E FRIG, IUBITĂ, MAMĂ
Ştefan Lucian MUREŞANU
E noapte şi e frig, iubită, mamă, şi mă gândesc cum anii au trecut iar tu, demult, te-ai dus de lângă... Read more
PREVENIREA EŞECULUI ŞCOLAR
PRIN TRATAREA DIFERENŢIATĂ A ELEVILOR
Înv. Gligor Dana
Şcoala Gimnazială Vidra
Pentru asigurarea succesului în învăţare pentru toţi elevii, este necesară o educaţie diferenţiată, ceea ce presupune crearea situaţiilor... Read more
EDUCAŢIA GLOBALĂ
- REPERE METODOLOGICE -
4. ACTIVITĂŢI – PLANIFICARE, ORGANIZARE ŞI EVALUARE
4.1. PLANIFICAREA ACTIVITĂŢILOR: PERSPECTIVĂ, RESURSE, COOPERARE
Activităţile din sfera educaţiei globale pornesc de la premiza parteneriatului, a valorizării experienţei fiecărui partener,... Read more
DEZVOLTAREA PERSONALITĂŢII ELEVULUI
PRIN ACŢIUNI DE VOLUNTARIAT
Profesor Roxana Monica Paraschiv
Şcoala Gimnazială Tărlungeni, Jud. Braşov
Voluntariatul este o activitate ce poate dezvolta armonios personalitatea unui elev care învaţă... Read more
MEDIEREA PEDAGOGICĂ
Profesor Safta Mariana Alina
Şcoala Gimnazială Tudor Vladimirescu Târgovişte
Societatea este într-o continuă schimbare, iar rolul educaţiei este acela de a propune metode de predare-învăţare-evaluare adecvate progresului şi... Read more
TIPURI DE INTELIGENŢE
Prof. Popp Loredana
Colegiul Tehnic “AZUR” Timişoara
Individul “vinovat” pentru identificarea tipurilor de inteligenţe este Howard Gardner, în cartea "Frames of Mind: The Theory of Multiple…
FRANCOFONIA: ISTORIA UNUI CUVÂNT
prof. Drăgian Ana-Elena
Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea
„La francophonie c'est cet humanisme intégral, qui se tisse autour de la terre.” *( Léopold…
Probele de evaluare a competenţelor
din cadrul examenului de bacalaureat 2012
Luni, 11 iunie 2012, încep primele probele de evaluare a competentelor din cadrul examenului de bacalaureat.
Prima sesiune a examenului…
REGULAMENT DE ORGANIZARE A ACTIVITĂȚILOR
CUPRINSE ÎN CALENDARUL ACTIVITĂȚILOR EDUCATIVE, ȘCOLARE ȘI EXTRAȘCOLARE
În plan european, iniţiativa promovării activităţii educative extraşcolare aparţine Consiliului Europei, prin Comitetul de Miniştri, care şi-a concretizat demersurile…
STILURILE LIMBII ÎN OPERA LUI MAX BLECHER
Profesor Andra Elena Diaconu
Profesor de limba și literatura română,
Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea
Literatura de specialitate împarte sistemul stilistic al limbii în… PARTEA V
Sugestii pentru utilizarea filmului, multimedia, şi a tehnologiilor Web 2.0
Natura multimedia a instrumentelor noastre contemporane permite implicarea mai multor simţuri, vizând stiluri de învăţare multiple. Natura lor multi-modală implică…
RELAŢIA DINTRE SUPORTUL SOCIAL ŞI SIMPTOMATOLOGIA PSIHOSOMATICA LA COPILUL INSTITUŢIONALIZAT
Autor: psih. Pop Petronica
Profesor consilier şcolar/CJRAE Cluj
Rezumat
Deoarece în ţara noastră au… IMPORTANŢA STIMULĂRII CREATIVITĂŢII ÎN DEZVOLTAREA COPILULUI
Marinescu Larisa Eromanga, Profesor Psihopedagog,
Centrul de Pedagogie Curativă HD - locaţia Lupeni, Judeţul Hunedoara
Creativitatea poate fi definită ca trăsătură complexă a personalităţii umane, constând… TRADIŢII ŞI OBICEIURI SPECIFICE SĂRBĂTORILOR DE IARNĂ
COLINDELE
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artă “Ioan Sima” Zalău
“Fără obiceiurile şi tradiţiile noastre, fără portul şi limba noastră, nu am putea să ne numim…
|
|