Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Alege scoala Proiect de prevenire a abandonului scolar
Scris de mihaiela lazar   
Sâmbătă, 08 Aprilie 2017 08:58

ALEGE ŞCOALA

PROIECT DE PREVENIRE A ABANDONULUI ŞCOLAR

Coordonator proiect,

Prof. Lepădatu Liliana

Şcoala Gimnazială Parava, Jud. Bacău

Elevii proveniţi din familii defavorizate, în pericol de abandon şcolar şi fără posibilităţi materiale de a fi îndrumaţi şi supravegheaţi la lecţii, au o nouă şansă prin ajutorul acordat de Parohia Parava în colaborare cu Şcoala Gimnazială Parava, Fundaţia Episcop Melchisedec şi Mitropolia Moldovei şi Bucovinei.

Cadrele didactice și preoții parohiei Parava urmăresc îndeaproape educația copiilor proveniți din medii defavorizate, din familii monoparentale, oferindu-le astfel un climat afectiv și reducând posibilitatea ca elevii să ajungă pe străzi, în medii ce-i pot influenţa negativ.

În spaţiile destinate petrecerii timpului, după finalizarea orelor de curs, copiii primesc o masa caldă, după care sunt îndrumaţi de cadrele didactice participante la proiect să-şi pregătească temele, să practice diverse alte activităţi în funcţie de aptitudinile fiecăruia (ore de desen, muzică, etc) și să socializeze într-un cadru adecvat.

Absenteismul este frecvent şi nu de puţine ori este încurajat chiar de părinţi, care lasă fraţii mai mici în grija fraţilor de vârstă şcolară, sau le încredinţează sarcini domestice pe care trebuie să le îndeplinească în timpul programului şcolar, în detrimentul efectuării temelor.

Proiectul are în vedere desfăşurarea unor activităţi care să corespundă dorinţelor părinţilor şi să fie în beneficiul copiilor şi al şcolii.

Având în vedere ca beneficiarii vin la “Alege şcoala” după terminarea orelor de scoală şi sunt deja obosiţi, le sunt propuse activităţi specifice nivelului de dezvoltare al copiilor, care să-i solicite într-un mod plăcut, recreativ, distractiv. Forma predominantă a activităţilor vor fi deci ludice şi chiar activităţile noastre cu scop educativ vor lua forme uşoare de joc şi distracţie.

Activităţi educative

Activităţile educative realizate de cadrele didactice voluntare constau în :

• ajutor la efectuarea temelor pentru a doua zi şi a celor suplimentare;

• integrarea copilului în programul zilnic;

• facilitarea relaţiilor interpersonale dintre copii;

• dirijarea jocului individual si colectiv în atmosfera de comunicare stimulativă;

• susţinerea performantelor şcolare pentru dezvoltarea individuală a personalităţii copiilor;

• stimularea creativităţii, aptitudinilor şi talentelor copiilor, însuşirea unor abilităţi în domeniu utilizării computerului, limbii engleze, muzicii, precum şi a jocurilor logice, distractive;

• dezvoltarea capacităţii de comunicare, constituirea şi dezvoltarea limbajului activ;

• formarea şi lărgirea orizontului de cunoaştere, formarea şi dezvoltarea conduitei de explorare a mediului înconjurător.

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Aprilie 2017 09:54
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Google forms un instrument util pentru c…

GOOGLE FORMS, UN INSTRUMENT UTIL PENTRU CADRELE DIDACTICE Profesor Bușcă Alexandru Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Articolul de față prezintă importanța utilizării instrumentului Google...

Read more

Participarea elevilor la activitatile de…

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR      CAPITOLUL III   PARTICIPAREA ELEVILOR LA ACTIVITĂŢILE DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ÎN FUNCŢIE DE STAREA LOR DE SĂNĂTATE   Art.12. Funcţia principală...

Read more

Din datinile obiceiurile si traditiilor …

DIN DATINILE, OBICEIURILE SI TRADITIILE RUSILOR LIPOVENI DIN MUNICIPIUL BRAILA   Prof. dr. Ion Andronache, Liceul Tehnologic „Constantin Brancoveanu”, Braila   Braila a fost si este un oras cosmopolit, unde toleranta fata de alte...

Read more

Nevoia de raportare la model a personali…

NEVOIA DE RAPORTARE LA MODEL A PERSONALITĂȚII ÎN FORMARE     Grădinița ,,Ion Creangă”, Ploiești, Județul Prahova                                 Relaționarea cu ceilalți, propria imagine de sine, atitudinile, aspirațiile, statusul social al omului de la...

Read more

Planificare model pentru matematica inva…

Planificare model pentru matematica invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model...

Read more

Tipare ale fantasticului eliadesc

TIPARE ALE FANTASTICULUI ELIADESC   Prof. Iorga Violeta Şcoala 16 ,,Nicolae Bãlcescu”, Galati     Existã o legãturã foarte puternicã între cercetãtorul si scriitorul Eliade. Aceastã legãturã devine vizibilã mai ales la nivelul prozei de...

Read more

Tehnici de explorare a textului in cadru…

TEHNICI  DE EXPLORARE A TEXTULUI  ÎN CADRUL  SISTEMELOR DE ÎNVĂŢARE   Profesor  ANASIA  SIMONA, GRUPUL  ŞCOLAR  INDUSTRIAL  de  MARINĂ,  GALAŢI     The article depicts the way computers and humans work together in order to analyze different...

Read more

Rolul educatiei estetice in formarea per…

ROLUL EDUCAȚIEI ESTETICE ÎN FORMAREA PERSONALITĂȚII ELEVILOR Prof. înv. primar Doina Dumitru Şcoala Gimnazială Fitioneşti Educația estetică, ca latură a educației, îndeplinește multiple funcții educative, exercitând o acțiune multilaterală...

Read more