Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Educatia Globala activitati de planificare organizare si evaluare
Joi, 11 Noiembrie 2010 18:06

EDUCAŢIA GLOBALĂ

 - REPERE METODOLOGICE -

 

 

 

4.      ACTIVITĂŢI – PLANIFICARE, ORGANIZARE ŞI EVALUARE

4.1.            PLANIFICAREA ACTIVITĂŢILOR: PERSPECTIVĂ, RESURSE, COOPERARE

Activităţile din sfera educaţiei globale pornesc de la premiza parteneriatului, a valorizării experienţei fiecărui partener, a comunicării clare, a înţelegerii depline a rolului asumat şi a responsabilizării. Pe scurt, nu trebuie neglijat potenţialul nici unui posibil partener, nu trebuie emise presupuneri asupra cunoştinţelor şi abilităţilor sale şi se recomandă ca atunci cand ai dubii, este mai bine să întrebi.

Oganizarea activităţilor presupune urmărirea cîtorva paşi esenţiali în atingerea succesului:

·        implicarea potenţialilor parteneri şi planificarea activităţilor din timp;

·        verificaţi dacă s-a mai realizat vreo activitate similară şi care a fost impactul acesteia;

·        evitaţi repetarea activităţilor fără impact;

·        flexibilitate şi receptivitate la ideile noi;

·        valorificaţi creativitatea fiecărui membru al echipei şi al fiecărui partener;

·        valorificaţi toate resursele; acestea trebuie să fie pozitive, şi nu stereotipe, definitorii sau cu valoare de „adevăr absolut”;

·

resursa umană este esenţială. Evaluaţi competenţele şi abilităţile tuturor partenerilor/membrilor echipei şi atribuiţi-le sarcini în conformitate cu potenţialul lor.       

·        proiectarea activităţilor în conformitate cu etosul participanţilor, instituţiei, comunităţii şi cu nevoile beneficiarilor;

·        faceţi activităţile cunoscute la nivelul comunităţii. De accea este atât de important pertenerul mass media!

·        activităţile trebuie să producă efecte, cel puţin idei de soluţii pentru ameliorarea situaţiei pentru care au fost destinate;

·        precizaţi clar responsabilităţile tuturor membrilor;

·        comunicaţi, cooperaţi şi informaţi – vă reciproc asupra stadiului realizării activităţilor pentru menţinerea spiritului echipei, pentru creşterea încrederii şi stimularea emulaţiei. Comunicarea directă este mult mai eficientă decât orice raport scris;

·        activităţile nu trebuie să fie numai participative şi atractive, ci se recomandă ca să ofere şi spaţiu de reflecţie şi să fie provocatoare. În acest sens, acestea trebuie să pregătească actanţii pentru participarea activă.

·        nu trebuie diminuată dimensiunea plăcută, optimistă a activităţilor pentru a deschide perspective pozitive.

Activităţile trebuie realizate în baza unei platforme (un program cadru de acţiune realizat de parteneri reprezentînd diferite zone sociale) sau a unei reţele de parteneri, astfel încât să dezvolte cooperarea între sectorul guvernamanetal, non-guvernamanetal, comunitate şi media.

 

4.2.            EVALUAREA – RESPONSABILITATE, IMPLICARE, REZULTATE, AUTOEVALUARE, IMBUNĂTĂŢIRE

Evaluarea reprezintă etapa cheie în atingerea succesului real al activităţilor.

·        Evaluarea iniţială a stării de fapt pe care activităţile trebuie să o amelioreze prezintă necesităţilor beneficiarilor, scoate la iveală necesarul de expertiză şi oferă imaginea de ansamblu a rezultatelor. In funcţie de expertiza fiecărui partener, aceştia îşi asumă responsabilităţi în rezolvarea sarcinilor.

·        Organizarea activităţilor depinde de evaluarea iniţială. Planificarea şi proiectarea acestora trebuie să includă termene de realizare şi indicatori măsurabili la finalizarea fiecărei etape. De aceea, calendarul activităţilor trebuie să cuprindă şi stagii de evaluare intermediară care trebuie să pună accentul pe proces (indicatorii de proces) şi performanţă (rezultate).

·        Evaluarea finală oferă posibilitatea analizării activităţii echipei şi a fiecărui membru al acesteia, a autoevaluării, a proiectării activităţii ulteriore. Se recomandă a se evita minimalizarea activităţii unora şi supraaprecierea activităţii altora. Aprecierile trebuie prezentate într-o manieră care să stimuleze implicarea ulterioară a participanţilor, asumarea de noi responsabilităţi şi realizarea unei munci de calitate.

·        Se recomandă ca la sesiunea de evaluare să fie invitaţi şi beneficiarii, reprezentanţii media pentru a -şi prezenta propriile opinii referitoare la eficienţa şi adecvarea activităţilor la situaţia care urma să fie ameliorată.

·        Ar fi recomandabilă organizarea unei sesiuni de tip Follow – up  la o anumită perioadă de tip de la finalizarea activităţilor pentru a observa efectul pe termen mediu pe care l-a produs proiectul. În acest fel, se poate confirma încă o dată eficienţa/ineficienţa acţiunilor realizate.

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:49
 

Revista cu ISSN

Ecoeducatia

ECOEDUCAȚIA prof. Arjoca Mihaela Maria Colegiul Tehnic ‘’ Ion Mincu”, Timișoara Rezumat: Ecoeducația va ajuta la dezvoltarea umanității. Cuvinte cheie: ecologie, mediu, educație, evoluție. ...

Read more

Rolul comunicarii in procesul de invatam…

ROLUL COMUNICÃRII ÎN PROCESUL DE ÎNVÃŢÃMÂNT   Institutor Anton Simona Marinela Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2 Vorniceni, Judetul Botosani     Schimbarea conceptiei comunicative promovatã în scoalã pune în mod acut problema educãrii cu si...

Read more

Bolile aparatului respirator

BOLILE APARATULUI RESPIRATOR Cosma Camelia Liceul de Artă ”Ioan Sima” și Școala Gimnazială ”Corneliu Coposu”, Zalău Aceste boli pot fi grupate în...

Read more

ABORDAREA METODELOR ACTIV-PARTICIPATIVE

O PLEDOARIE PENTRU ABORDAREA METODELOR ACTIV-PARTICIPATIVE LA CLASÃ   Înv. Damian Liliana Şcoala cu clasele I-VIII Vãdeni, Jud. Brãila     Activitatea de instruire a elevilor care se desfãsoarã în scoalã tinde spre o formã optimalã...

Read more

Inscrierea in invatamantul primar 2013

Înscrierea în învăţământul primar 2013   A fost publicat în Monitorul Oficial nr. 162/2013 Ordinul MEN nr. 3434/2013 privind aprobarea calendarului şi a Metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru...

Read more

Martisorul, traditie si legenda

MÃRŢIŞORUL, TRADIŢIE ŞI LEGENDÃ Prof. Laura Mihaela Herman Şcoala cu clasele I-VIII „ Nicolae Iorga” Baia Mare     Mãrtisorul, un obicei pãgân de pe vremea dacilor si romanilor Descoperirile arheologice aratã...

Read more

Educarea gustului pentru lectura

STRATEGII PENTRU EDUCAREA GUSTULUI PENTRU LECTURÃ ÎN RÂNDUL ELEVILOR   prof. Cristina CIUCÃ Şcoala cu clasele I-VIII, Bâsca-Chiojdului, jud. Buzãu     Eveniment cultural – constituind altãdatã un privilegiu – lectura cãrtilor devine în zilele noastre...

Read more

Proiect de programa curriculum la decizi…

PROIECT DE PROGRAMĂ CURRICULUM LA DECIZIA ŞCOLII: STILISTICĂ Prof. Simona Crainic, Şcoala Gimnazială Sarmizegetusa Articolul de faţă este rezultatul nevoii de modele în alcătuirea unui proiect de...

Read more