Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Fisa de observare a lectiei
Joi, 11 Noiembrie 2010 18:26

FIŞA DE OBSERVARE A LECŢIEI

 

Loc:                                                                       Data:                               ____

 

Profesor/Maistru instructor:                                         Total Elevi:                       ____

 

Observator:                                                             Funcţie:                           ____

 

Disciplina:                                                                Nivel/an:                           ____

 

Lecţia:                                                                    Număr de absenţi:                 ____

 

 

 

Note de observaţie şi comentarii generale

(asupra planificării, tipului grupului de elevi, dificultăţilor, disciplinei, mapelor de lucru ale elevilor etc.) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egalitate şi diversitate

(bune practici în promovarea egalităţii şi diversităţii)

 

 

 

 

 

 

 

 

Sănătate şi securitate

(ex. evaluarea riscului)

 

 

Obs: se va completa dacă este cazul

 

 

 

 

Nevoile individuale ale elevilor

(bune practici în satisfacerea nevoilor individuale ale elevilor şi adaptarea la stilurile de învăţare ale elevilor)

 

 

 

 

Autoevaluare şi revizuire

(opinia profesorului/maistrului instructor cu privire la atingerea obiectivelor, desfăşurarea sau modalităţile de îmbunătăţire a lecţiei) 

 

 

 

 

Listă de verificare pentru strategii/materiale

Vă rugăm să faceţi o listă de exemple de materiale/strategii utilizate în timpul lecţiei/sesiunii.

 

 

 

 

 

 

o lista de prezentă completată  o alte documente completate

 

Puncte tari

 

Aspecte care pot fi îmbunătăţite

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NOTĂ:

 

          __

 

 

5 = performanţă excelentă, cu un număr de activităţi inovative

4 = performanţă foarte bună şi peste nivelul aşteptat

3 = performanţă bună care îndeplineşte cerinţele, doar cu foarte puţine puncte slabe

2 = performanţă satisfăcătoare care îndeplineşte cerinţele doar cu câteva puncte slabe

1 = performanţă nesatisfăcătoare, fără rezultate valoroase

 

Plan de acţiune

 

 

 

 

 

 

Acţiune finalizată

Introduceţi data

 

       

 

 

 

 

Semnătura profesorului/maistrului instructor

 

Semnătura observatorului

 

Pe parcursul unei singure lecţii nu veţi putea observa toate criteriile. Întrebările de mai jos au caracter orientativ. Ele vă vor ajuta să vă structuraţi observarea şi discuţiile în care oferiţi feedback. De asemenea, vă pot fi de folos şi pentru argumentarea notei acordate.

Profesorul/Maistrul instructor –

 

DA

NU

1.          a aranjat locul/sala/ în mod adecvat?

2.          a aranjat şi pregătit toate echipamentele?

3.          a aşezat la îndemână toate materialele ajutătoare/resursele adecvate?

4.          a avut în vedere considerente/nevoi speciale?

5.          a explicat în mod clar scopul, metodele şi obiectivele lecţiei/sesiunii?

6.          a explicat procesul de evaluare cu exactitate, unde a fost cazul?

7.          a oferit informaţii pentru a evita lipsa de imparţialitate şi pentru a promova egalitatea şanselor pentru elevi?

8.          a identificat şi a ţinut cont de cunoştinţele şi experienţa anterioară?

9.          a ţinut cont de alcătuirea /nevoile / capacităţile grupului / elevilor?

10.      a adaptat lecţia/sesiunea pentru a răspunde nevoilor elevilor?

11.      a stabilit ţinte individuale de învăţare când acest lucru fost necesar ?

12.      a împărţit sarcina de învăţare în paşi mici de realizare?

13.      a încurajat angajamentul, concentrarea şi eforturile elevilor?

14.      a încurajat învăţarea autonomă, centrată pe elev, învăţarea în grup şi învăţarea în diferite contexte?

15.      a folosit strategii diverse pentru a răspunde stilurilor individuale de învăţare  şi nevoilor elevilor?

16.      a redus la minim, ori de câte ori a fost posibil, preocupările diferite şi întreruperile?

17.      a comunicat eficient (ton, ritm, stil) cu elevii, răspunzând nevoilor lor diferite?

18.      a prezentat informaţii, fapte şi idei clare, exacte şi semnificative?

19.      a verificat înţelegerea şi a formulat în mod clar întrebările?

20.      a asigurat existenţa unor materiale clare, lizibile şi care au sporit claritatea informaţiilor?

21.      a selectat o varietate de materiale şi resurse pentru a sprijini nevoile elevilor?

22.      a încurajat elevii să pună întrebări?

23.      a încurajat elevii să participe pe tot parcursul lecţiei /sesiunii?

24.      a răspuns întrebărilor suplimentare ale elevilor furnizând informaţii suplimentare clare?

25.      a explicat scopurile şi rezultatele aşteptate ale exerciţiilor şi activităţilor?

26.      a oferit la timp feedback constructiv privind învăţarea şi progresul?

27.      a implicat elevii în evaluare şi le-a oferit feedback în legătură cu propriul progres?

28.      a asigurat o evaluare formativă regulată, adecvată, riguroasă, corectă şi exactă?

29.      a furnizat elevilor diferite tipuri de activităţi de evaluare, care să răspundă nevoilor lor?

30.      a încurajat elevii să îşi asume responsabilitatea pentru propriul proces de învăţare?

31.      a alocat timp suficient pentru discutarea unor aspecte, îngrijorări sau nevoi suplimentare?

32.      a folosit în mod eficient temele pentru a consolida şi extinde învăţarea?

33.      a atins scopurile şi obiectivele lecţiei /sesiunii?

34.      a demonstrat o bună stăpânire a disciplinei predate şi cunoştinţe actualizate în domeniu?

35.      a obţinut feedback pentru propria dezvoltare şi în scopul evaluării?

36.      a completat şi semnat cu exactitate documentaţia şi înregistrările corespunzătoare?

 

___

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

 

___

___

___

 

___

 

___

 

___

___

 

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

 

___

___

 

___

___

___

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

 

___

___

___

 

___

 

___

 

___

___

 

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

 

___

___

 

___

___

___

___

___

___

 

 

Extras din Anexa 2 la OMECT nr. 6308/19.12.2008, Sectiunea 7 Formulare


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:07
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Creativitatea si stimularea potentialulu…

CREATIVITATEA ȘI STIMULAREA POTENȚIALULUI CREATIV LA VÂRSTA PREȘCOLARĂ Comoli Doina, prof. înv. primar Școala Gimnazială Nr. 96, București Creativitatea marchează întreaga personalitate și...

Read more

Norme metodologice privind efectuarea co…

Norme metodologice privind efectuarea concediului de odihna al personalului didactic din invatamant

Read more

Horoscopul carierei 2015

Horoscopul carierei 2015   Descopera horoscopul carierei pe 2015 pentru toate zodiile. Citeste principalele previziuni astrologice pe plan profesional pentru anul 2015. Informatii detaliate pentru fiecare zodie pentru 2015 in ceea ce...

Read more

La traduction poetique

LA TRADUCTION POETIQUE   Prof. Florescu Paula Cristina, Liceul Tehnologic Constantin Brâncuşi Piteşti   Acest articol se opreşte asupra actului de traducere poetică care este capital pentru dialogul între culturi şi mai ales între...

Read more

Cugetari

   "Educatia este abilitatea de a asculta aproape orice lucru fãrã sã-ti pierzi rãbdarea sau încrederea în tine." - Robert Frost   „Pentru ca educarea copiilor sã fie încununatã de...

Read more

Delta Dunarii

  DELTA DUNĂRII   Dimitriu Astrid-Alina, Prof. Grup Şcolar Agricol, Alexandria, jud. Teleorman     Aşezare, întindere Dunărea, izvorând din Germania, adunând afluenţii din zece ţări şi traversând patru capitale, după un traseu de 2.860 Km, formează...

Read more

Violenta argumente si contra argumente p…

VIOLENŢA ARGUMENTE ŞI CONTRA-ARGUMENTE PENTRU SANCŢIUNE   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalãu     Aplicarea de sancţiuni reprezintă o măsură eficientă de prevenire şi combatere a violenţei în şcoală.   Argumente pro: §         elaborarea prin colaborare...

Read more

Metoda flippe classroom si instrumentele…

Metoda flippe classroom si instrumentele tic

METODA FLIPPED CLASSROOM ŞI INSTRUMENTELE TIC Prof. Cecilia Nicolae, Colegiul Tehnic, Buzău „Flipped Classroom” este o metodă nouă de predare centrată pe elev şi care foloseşte instrumentele TIC. Sistemul actual...

Read more