Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Masa rotunda romania incotro brandul de tara brandul personal brandul international studii culturale
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Noiembrie 2017 20:06

MASA ROTUNDĂ: ROMÂNIA ÎNCOTRO? BRANDUL DE ŢARĂ, BRANDUL PERSONAL, BRANDUL INTERNAŢIONAL - STUDII CULTURALE

Chelmuş Anca – profesor documentarist

Colegiul Tehnic de Poştă şi Telecomunicaţii “Gheorghe Airinei”, Bucureşti

  1. Introducere
  2. Diionar cultural
  3. Dicţionar etnografic
  4. Dicţionar antropologic
  5. Dicţionar folcloric
  6. Dicţionar filosofic
  7. Aplicaţie
  8. Tipologii umane, strategii culturale, comunităţi culturale
  9. Listă bibliografică

Sub forma unor lecţii interactive, dezbateri, brainstorming, ş.a.m.d., tema este astfel structurată pe module, lecţii într-un timp suficient pentru a acoperi cele 9 capitole de mai sus.

Fiecare dicţionar este construit astfel:

Cultural – cuprinzând numele celor care au avut o contribuţie clară la construirea brandului de ţară, brandului internaţional, şi, chiar a brandului personal.

Etnografic – curprinzând zonele, originea şi răspîndirea lor, urmăreşte evoluţia culturii lor materiale şi spirituale, moravurile şi particularităţile felului lor de viaţă.

Antropologic – cuprinzând evoluţia şi diversele tipuri fizice ale omului, în corelaţie cu condiţiile naturale şi social-culturale.

Folcloric – curpinzând datinile, obiceiurile, tradiţiile, specifice brandurilor mai sus prezentate

Filosofic – curpinzând câteva repere sinoptice: filosofice, politică, ştiinţe, arte

Aplicaţie

România încotro? Brandul – noţiune pluridisciplinară, interdisciplinară

Fiecare dicţionar va fi prezentat într-un cadru formal şi/sau nonformal. În funcţie de „like-urile” primite atât „offline” cât şi „online”, dicţionarul va putea fi utilizat mai departe de alţi elevi şi/sau de către profesori la alte tipuri de activităţi.

Aplicaţia va cuprinde linkuri către dicţionarele respective, cuvinte din dicţionare, poze din dicţionare, dar şi, hărţi conceptuale ale brandului de ţară, brandului personal, brandului internaţional, aşa cum reiese din discuţiile libere purtate anterior între elevi, profesori.

Se va susţine şi o conferinta la care se va putea participa chiar şi online.

Se vor identifica pe rând şi după caz, caracteristicile şi evoluţia:

- Tipologiilor umane

- Strategiilor culturale

- Comunităţilor culturale

specifice brandului de ţară, brandului personal, brandului internaţional, identificat ca fiind câştigător, în urma liku-rilor primite.

Lista bibliografică va fi concepută de sine stătătoare pentru fiecare capitol din tema propusă.

Bibliografie, web-bibliografie

1. Cerghit, I., Metode de învăţământ, ed. a III-a, Bucureşti, Editura Didactică şi Pedagogică, 1997;

2. Pintilie, Mariana, Metode moderne de învăţare-evaluare, Editura Eurodidact, Cluj-Napoca, 2003;

  1. Silvia Breben , Elena Gongea, Georgeta Ruiu, Mihaela Fulga ( s.a.)
  2. “ Metode interactive de grup”. Ghid metodic pentru învăţământul preşcolar,Editura Arves, Craiova.

5. https://www.google.com/edu/

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Utilizarea filmelor in cadrul orelor de …

UTILIZAREA FILMELOR ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE Eva Fenechiu - profesor de istorie Colegiul Tehnic Anghel Saligny, Cluj Napoca Predarea şi învăţarea istoriei presupun eforturi mari uneori din...

Read more

Matematica obiect de studiu si competent…

MATEMATICA – OBIECT DE STUDIU ŞI COMPETENŢĂ CHEIE Prof. Badea Brigitte, Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara, jud. Timiş Competenţa matematică este una dintre cele opt competenţe-cheie stabilite de Parlamentul European...

Read more

L’importance de la lecture au primaire

L’IMPORTANCE DE LA LECTURE AU PRIMAIRE Prof. Octavian Horia Minda Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Timiş   L'acquisition de la lecture se fait progressivement, à partir du développement des compétences langagières...

Read more

Considerations methodologiques sur l ens…

CONSIDÉRATIONS MÉTHODOLOGIQUES SUR L’ENSEIGNEMENT DU FRANÇAIS EN CLASSE PRÉPARATOIRE   Profesor Popescu Mihaela Colegiul ,,Gheorghe Tătărescu” Rovinari   Le présent article a pour objectif principal de présenter quelque considérations méthodologiques sur l’ enseignement du français en...

Read more

Educatia estetica si artistica

EDUCATIA ESTETICA SI ARTISTICA   Conceptul de estetica si educatie estetica Conceptul de estetica isi are originea in limba greaca: aisthesis, aisthetikos ceea ce se refera la sensibil, placut, frumos. Estetica este stiinta...

Read more

Din datinile obiceiurile si traditiilor …

DIN DATINILE, OBICEIURILE SI TRADITIILE RUSILOR LIPOVENI DIN MUNICIPIUL BRAILA   Prof. dr. Ion Andronache, Liceul Tehnologic „Constantin Brancoveanu”, Braila   Braila a fost si este un oras cosmopolit, unde toleranta fata de alte...

Read more

Invatamantul simultan intre necesitate s…

ÎNVĂŢĂMÂNTUL SIMULTAN ÎNTRE NECESITATE ŞI EFICIENŢĂ Prof. Înv. Primar: Szebeni Monica - Camelia Şcoala Gimnazială.”Sf. Andrei”Sărmaş Jud. Harghita MOTTO: “Sarcina conducătorului este aceea de...

Read more

Valente educative ale metodelor interact…

VALENŢE EDUCATIVE ALE METODELOR INTERACTIVE                                                                                              Prof. Dobrea Monica                                                         Şcoala Gimnazială „Înv. N. Pâslaru” Caşin, jud. Bacău               „Învăţarea autentică se petrece în măsura în care învăţătorul acceptă copilul aşa cum este...

Read more