MASA ROTUNDĂ: ROMÂNIA ÎNCOTRO? BRANDUL DE ŢARĂ, BRANDUL PERSONAL, BRANDUL INTERNAŢIONAL - STUDII CULTURALE
Chelmuş Anca – profesor documentarist
Colegiul Tehnic de Poştă şi Telecomunicaţii “Gheorghe Airinei”, Bucureşti
- Introducere
- Dicţionar cultural
- Dicţionar etnografic
- Dicţionar antropologic
- Dicţionar folcloric
- Dicţionar filosofic
- Aplicaţie
- Tipologii umane, strategii culturale, comunităţi culturale
- Listă bibliografică
Sub forma unor lecţii interactive, dezbateri, brainstorming, ş.a.m.d., tema este astfel structurată pe module, lecţii într-un timp suficient pentru a acoperi cele 9 capitole de mai sus.
Fiecare dicţionar este construit astfel:
Cultural – cuprinzând numele celor care au avut o contribuţie clară la construirea brandului de ţară, brandului internaţional, şi, chiar a brandului personal.
Etnografic – curprinzând zonele, originea şi răspîndirea lor, urmăreşte evoluţia culturii lor materiale şi spirituale, moravurile şi particularităţile felului lor de viaţă.
Antropologic – cuprinzând evoluţia şi diversele tipuri fizice ale omului, în corelaţie cu condiţiile naturale şi social-culturale.
Folcloric – curpinzând datinile, obiceiurile, tradiţiile, specifice brandurilor mai sus prezentate
Filosofic – curpinzând câteva repere sinoptice: filosofice, politică, ştiinţe, arte
Aplicaţie
România încotro? Brandul – noţiune pluridisciplinară, interdisciplinară
Fiecare dicţionar va fi prezentat într-un cadru formal şi/sau nonformal. În funcţie de „like-urile” primite atât „offline” cât şi „online”, dicţionarul va putea fi utilizat mai departe de alţi elevi şi/sau de către profesori la alte tipuri de activităţi.
Aplicaţia va cuprinde linkuri către dicţionarele respective, cuvinte din dicţionare, poze din dicţionare, dar şi, hărţi conceptuale ale brandului de ţară, brandului personal, brandului internaţional, aşa cum reiese din discuţiile libere purtate anterior între elevi, profesori.
Se va susţine şi o conferinta la care se va putea participa chiar şi online.
Se vor identifica pe rând şi după caz, caracteristicile şi evoluţia:
- Tipologiilor umane
- Strategiilor culturale
- Comunităţilor culturale
specifice brandului de ţară, brandului personal, brandului internaţional, identificat ca fiind câştigător, în urma liku-rilor primite.
Lista bibliografică va fi concepută de sine stătătoare pentru fiecare capitol din tema propusă.
Bibliografie, web-bibliografie
1. Cerghit, I., Metode de învăţământ, ed. a III-a, Bucureşti, Editura Didactică şi Pedagogică, 1997;
2. Pintilie, Mariana, Metode moderne de învăţare-evaluare, Editura Eurodidact, Cluj-Napoca, 2003;
- Silvia Breben , Elena Gongea, Georgeta Ruiu, Mihaela Fulga ( s.a.)
- “ Metode interactive de grup”. Ghid metodic pentru învăţământul preşcolar,Editura Arves, Craiova.
5. https://www.google.com/edu/
Articole asemanatoare mai vechi:
|