Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proba practica la concursul pentru ocuparea posturilor didactice arte plastice decorative arhitectura design
Sâmbătă, 22 Septembrie 2012 00:00

   ANEXA Nr. 9
  la metodologie

 

PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar

Disciplinele: Arte plastice, decorative, ambientale, Arhitectura, Design

 

Proba practica va consta intr-un interviu prin care comisia va evalua:

   1. Pregatirea metodica pe baza unui proiect de lectie/unitate de invatare, sustinut de candidat in fata comisiei, la alegere, din continuturile disciplinei Studiul compozitiei, disciplina fundamentala din cadrul curriculumului diferentiat, specific invatamantului de arte vizuale ............................................................................................................................................................ maximum 5 p.

Se vor puncta atat aspectele formale tinand de rubricatia aleasa de candidat, precum si aspectele calitative si de continut privind operationalizarea demersului didactic, modul de utilizare a resurselor, evidentierea strategiilor de evaluare etc. dupa cum urmeaza:

pentru o rubricatie adecvata (care contine informatii detaliate privitoare la activitatea de predare-invatare-evaluare)........................................................................................................................................................1 p.

pentru o corecta relationare intre obiective, strategii didactice, si modul de utilizare a resurselor (originalitate si varietate)......................................................................................................................................................................... 2 p.

pentru precizarea calitatii evaluarii, precum si aspecte vizand activitatile destinate elevilor cu nevoi speciale.......................................................................................................................................................... 2 p.

   2. Activitatea in specialitate pe baza prezentarii unui portofoliu de activitate

Comisia va puncta fiecare manifestare artistica sau contributie teoretica publicata, de nivel national ori international, premiile anuale acordate de uniunile de creatie artistica sau filialele acestora din Romania, premiile internationale, coordonarea de proiecte nationale ori internationale, realizarea de lucrari monumentale de sculptura, de arte murale sau edificii majore de arhitectura, participari la expozitiile anuale, bienale, trienale etc. nationale si internationale, creatii scenografice, inclusiv de costum de scena, lucrari de arta monumentala, ilustratii ori lucrari de grafica publicitara, proiecte de arhitectura realizate individual sau in colectiv, creatii omologate in diferite domenii ale designului (design de produs, inclusiv designul vestimentar, ceramica, sticla, metal, designul grafic ori designul ambiental), creatii fotografice sau video omologate, lucrari de restaurare certificate de comisii de specialitate, articole publicate in literatura de specialitate, precum si orice alta activitate creativa din domeniul artelor vizuale pentru care poate fi dovedita obtinerea drepturilor de autor, dupa cum urmeaza:

pentru premiile anuale acordate de uniunile de creatie sau filialele acestora, precum si premii internationale acordate de institutii culturale de prestigiu, realizarea de lucrari monumentale de sculptura, de arte ambientale sau edificii majore de arhitectura, pentru coordonare de proiecte nationale ori internationale:............................................................... 3 p.

Pentru premiile anuale sau internationale, precum si pentru fiecare proiect coordonat finalizat se acorda punctajul maxim.

Maximum 2 puncte pentru:

   -participare la manifestari expozitionale individuale sau de grup in spatii administrate de uniuni de creatie, de muzee de arta ori de institutii de cultura sau in alte locatii apartinand spatiului public....................................... 0,5 p.

   -participarea la manifestari expozitionale periodice sau ocazionale, creatii scenografice de film, teatru ori televiziune si/sau de costum de scena, lucrari de arta monumentala, ilustratii ori lucrari de grafica publicitara, proiecte de arhitectura realizate individual sau in colectiv, creatii omologate in diferite domenii ale designului (design de produs, inclusiv designul vestimentar, ceramica, sticla, metal, designul grafic ori designul ambiental), creatii fotografice sau video omologate, lucrari de restaurare certificate de comisii de specialitate.................................................................................... 0,5 p.

   -participare in cadrul unor proiecte nationale sau internationale.................................. 0,5 p.

   -participarea la manifestari artistice sau expozitionale ocazionale desfasurate in spatiul privat, contributii teoretice in domeniu (articole publicate in presa, comunicari stiintifice in cadrul unor seminare pe teme de specialitate etc.)...................................................................................................................................... maximum 0,25 p.

   -desfasurarea oricaror altor activitati in domeniul artelor vizuale care pot fi dovedite (inclusiv prin obtinerea drepturilor de autor*).............................................................................................................. maximum 0,25 p.

   ___________

   *)Fac exceptie produsele de arta decorativa sau icoanele, comercializate prin galerii comerciale, martisoarele ori felicitarile.

 

Se acorda 1 p. din oficiu.

 

   NOTE:

In portofoliul de activitate vor fi depuse fotocopii ale documentelor doveditoare autentificate de unitatea scolara unde se desfasoara proba practica.

In cazurile aprecierii prin maximum sau minimum de puncte a activitatii artistice se vor avea in vedere importanta, originalitatea si gradul de vizibilitate a activitatilor sau importanta articolelor de presa.

Proba practica este evaluata de cei 2 profesori examinatori care fac parte din comisie. Rezultatul probei practice se obtine ca medie a punctajelor acordate de fiecare profesor examinator.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Dezvoltarea competentelor de lectura in …

STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR DE LECTURĂ ÎN ORELE DE LITERATURĂ ROMÂNĂ ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL GIMNAZIAL   Prof. BEZMAN ADRIANA LILIANA, Şcoala Gimnazială Mihail Kogălniceanu, Structura Şcolii Gimnaziale Smârdan, Jud. Galaţi     Studiul propus urmăreşte stimularea...

Read more

Profesorii prezenti pe internet cu ajuto…

PROFESORII PREZENȚI PE INTERNET CU AJUTORUL LUI GOOGLE SITES Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Acest articol prezintă modul de realizare a...

Read more

Utilizarea instrumentului fishbone in ac…

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI FISHBONE ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Instrumentul Fishbone permite realizarea de resurse educaționale interactive. În...

Read more

Potentialul creativ al elevilor test de …

MODALITĂŢI DE UTILIZARE A TESTULUI DE GÂNDIRE CREATIVĂ TORRANCE(TTCT), PROBA NONVERBALĂ, PENTRU DEPISTAREA POTENŢIALULUI CREATIV AL ELEVILOR SAU PENTRU EVALUAREA CREATIVITĂŢII ACESTORA Prof. înv....

Read more

Temperamentul

TEMPERAMENT   Temperamentul constituie latura dinamico-energetică a personalităţii. Dinamică, deoarece ne furnizează informaţii cu privire la cât de iute sau lentă, mobila sau rigidă, este conduita individului. Energetică, pentru ca ne arată...

Read more

Creativitatea trasatura complexa de pers…

CREATIVITATEA – TRĂSĂTURĂ COMPLEXĂ DE PERSONALITATE înv. Marc Aurica Şcoala Gimnazială Cîmpeni E necesară cunoaşterea valenţelor creatoare ale fiecărui individ fiind impusă de practica orientării şcolare, de necesitatea plasării lui în...

Read more

Cercul de biologie sursa de stimulare a …

CERCUL DE BIOLOGIE-SURSĂ DE STIMULARE A CAPACITĂŢII CREATOARE ŞI MIJLOC DE INIŢIERE A ELEVILOR ÎN ACTIVITATEA DE CERCETARE Cosma Camelia Veronica Liceul de Artă ”Ioan Sima” Zalău Sub impulsul...

Read more

Delta Dunarii

  DELTA DUNĂRII   Dimitriu Astrid-Alina, Prof. Grup Şcolar Agricol, Alexandria, jud. Teleorman     Aşezare, întindere Dunărea, izvorând din Germania, adunând afluenţii din zece ţări şi traversând patru capitale, după un traseu de 2.860 Km, formează...

Read more