|
|
|
|
|
Fisa de observare a lectiei model |
|
Sâmbătă, 25 August 2012 00:00 |
|
ANEXA Nr. 5
la regulament
Fisa de observare a lectiei
- model -
Unitatea de invatamant: .......................................................................................................................................................
Data: ..........................
Numele si functia cadrului didactic inspectat/asistat: ...........................................................................................................
Specialitatea: ........................................................................................................................................................................
Clasa: ........................................... Numarul de elevi prezenti si numarul de elevi absenti: .................................................
Disciplina/disciplinele la care se realizeaza inspectia/asistenta: ..........................................................................................
Unitatea de invatare/unitatile de invatare: ...........................................................................................................................
Tema lectiei/temele lectiilor: .................................................................................................................................................
Tipul lectiei/tipurile lectiilor: ..................................................................................................................................................
Tipul inspectiei: .....................................................................................................................................................................
Numele inspectorului/metodistului: ......................................................................................................................................
|
|
|
|
|
|
|
|
Aspect
|
Criterii de evaluare
|
Constatari/Aprecieri
|
Recomandari
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
Evaluarea activitatii cadrului didactic
|
Planificarea si proiectarea activitatii didactice
- Planificarea activitatii didactice
- Proiectarea activitatii didactice
- Corelarea elementelor proiectarii didactice
- Tipul, calitatea si diversitatea strategiilor si metodelor didactice incluse in cadrul proiectarii activitatilor didactice de predare- invatare-evaluare
- Elemente de creativitate in selectarea strategiilor si metodelor didactice
- Elemente de tratare diferentiata a elevilor, incluse in cadrul proiectarii didactice, in special a elementelor care vizeaza elevii cu nevoi speciale
Desfasurarea activitatii didactice
- Concordanta activitatii didactice realizate cu planificarea si proiectarea didactica propusa
- Cunoasterea continuturilor disciplinei
- Corectitudinea stiintifica a continuturilor transmise
- Organizarea informatiilor transmise
- Claritatea explicatiilor
- Strategia didactica realizata:
- metode si procedee utilizate
- activitati de invatare
- forme de organizare a activitatilor elevilor
- mijloace de invatamant
- Respectarea particularitatilor clasei de elevi (ritm de lucru, accesibilizarea continuturilor, predarea diferentiata, sarcini suplimentare)
- Integrarea elementelor de evaluare in cadrul strategiei didactice (tipuri de evaluare, metode)
- Conducerea activitatii didactice (stil de conducere, crearea motivatiei necesare, incurajarea elevilor si stimularea interesului pentru studiu, dozarea sarcinilor, comunicarea cu elevii)
- Tema pentru acasa ( modul de utilizare, volum, individualizare)
|
|
|
|
|
Evaluarea activitatii elevilor
|
Atitudinea fata de invatare
- Atitudinea si responsabilitatea elevilor fata de rezolvarea sarcinilor de lucru din clasa si a sarcinilor de lucru pentru acasa
- Relatiile elevilor cu profesorul, colaborarea cu acesta in procesul de invatare
- Relatiile elevilor cu colegii, colaborarea cu acestia in procesul de invatare
Competentele dobandite de elevi
- Competentele si nivelul competentelor specifice disciplinei demonstrate de elevi (cunostinte, deprinderi, atitudini)
- Gradul de utilizare a cunostintelor, deprinderilor si atitudinilor in contexte noi de invatare
- Progresul realizat de elevi in timpul lectiei
|
|
|
|
|
Alte componente si observatii
|
Mediul educational
- Locul de desfasurare la unitatea de invatamant a lectiei
- Dispunerea mobilierului in functie de activitate
- Dotarea, resursele materiale si auxiliarele curriculare utilizate in lectie
- Expunerea materialelor/lucrarilor elevilor
- Atmosfera generala in clasa
Alte observatii
|
|
|
Numele si prenumele persoanei care realizeaza inspectia/asistenta
............................................................................................
Semnatura ................................................................................
NOTA: Fiecare ora de inspectie/asistenta a lectiei se evalueaza acordandu-se in mod corespunzator unul din calificativele: foarte bine (FB); bine (B); acceptabil (A); slab (S). In cazul in care se realizeaza mai mult decat o ora de inspectie/asistenta se vor mentiona, dupa caz, toate disciplinele la care se realizeaza inspectia/asistenta, unitatile de invatare, temele lectiilor si tipurile de lectie vizate.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
POVESTEA SFÂNTULUI NICOLAE
Prof. LAURA HERMAN
Şcoala cu clasele I-VIII “Nicolae Iorga” Baia Mare
Este iarnã. Afarã este ger, dar copiilor nu le pasã. În cãsutã este... Read more
ROLUL COMPETENŢELOR ÎN CONTEXTUL DEZVOLTĂRII
STRATEGIILOR ŞI POLITICILOR
COMUNITARE ÎN DOMENIUL EDUCAŢIEI
Prof. Comănescu Marghioala
Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău
Intr-o societate bazată pe cunoaştere, competenţele sub formă de cunoştinţe,... Read more
METODE ALTERNATIVE DE EVALUARE
Prof. Camelia Cosma
Liceul de Artă ”Ioan Sima” Zalău și Școala Gimnazială ”Corneliu Coposu” Zalău
Profesorul de biologie trebuie să plece... Read more
Actele necesare pentru înscrierea la examen
GRADUL DIDACTIC II – sesiunea august 2012
1. Cerere de înscriere, adresată conducerii I.S.J. (se vor preciza: unitatea şcolară, vechimea la catedră, disciplina înscrisă pe diplomă... Read more
Ordin nr. 5484/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind recunoasterea si echivalarea competentelor profesionale dobandite formal, nonformal sau informal de catre cadrele didactice care ocupa functii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, invatatori/invatatoare, maistru-instructor, antrenor,... Read more
CARNEA DE BOVINE-BENEFICII ADUSE SĂNĂTĂȚII CONSUMATORILOR
Prof. ing. Simion Dobrica
Liceul Tehnologic , , Costin Nenițescu”Buzău
Particularitățile digestiei... Read more
TRATAREA DIFERENȚIATĂ A ELEVILOR CARE PREZINTĂ DIFICULTĂȚI DE ÎNVĂȚARE
prof. înv. primar Doina Dumitru
Şcoala Gimnazială Fitioneşti
Cunoaşterea și abordarea diferențiată a elevilor reprezintă un mijloc... Read more
Proiect metodologie mobilitate personal 2013-2014
Vezi proiectul pentru metodologia - cadru privind mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2013 - 2014.
Planificare model pentru limba engleza invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata…
METODA ”LOOKING THROUGH THE KEY- HOLE”
Profesor: Enache Beatrice- Ionela
Școala Gimnazială „Al. Piru”, com. Mărgineni, jud. Bacău
Învățarea limbii engleze presupune parcurgerea și însușirea a numeroase teme legate de gramatică,… ROLUL CREATIVITĂŢII ȊN DEZVOLTAREA ELEVILOR DE ASTĂZI
APLICAŢII LA DISCIPLINA GEOGRAFIE
Moise Iuliana Daniela – profesor,
Colegiul Tehnic, Buzău
Rezumat: Creativitatea aduce contribuții fundamentale la ridicarea unui popor, fiind o resursă de valoare…
Ministerul Educaţiei premiază olimpicii români
Ministerul Educaţiei premiază olimpicii români medaliaţi la concursurile şcolare internaţionale (miercuri, 14 noiembrie, Palatul Victoria, ora 13.30).
INTERFERENŢE LITERARE
A aştepta să culegi altceva dintr-un pământ decât ceea ce a fost semănat în el ar fi copilărie.
Prof. Ioniţă Olimpia
Colegiul Economic Viilor, Bucureşti
…
ESSAY TYPES
Profesor Bold Corina
C.N. Zinca Golescu Pitești
Essays are common in elementary, middle, high school and college, and you may even need to write essays in the business…
NOILE TEHNOLOGII VALORIFICATE ÎN PREDAREA LIMBII ȘI LITERATURII ROMÂNE
Mocan Nicoleta, profesor limba română,
Școala Gimnazială Nr. 1 Săcădat
Ultimele două decenii au transformat tehnologia informaţiei şi comunicării (T.I.C.)… NECESITATEA CUNOAŞTERII PSIHOLOGICE A ELEVULUI
(APLICAŢIE – ELEVUL ÎN CLASA PREGĂTITOARE)
Prof. înv. primar Oancea Adelina
Şc. Gimnazială ,, I. C. Lăzărescu”- Ţiţeşti
Structura - Şc. cu cl. I-IV Valea Stânii,…
|
|