Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Fisa de observare a lectiei model
Sâmbătă, 25 August 2012 00:00

   ANEXA Nr. 5
  la regulament

 

Fisa de observare a lectiei

 

- model -

 

Unitatea de invatamant: .......................................................................................................................................................

Data: ..........................

Numele si functia cadrului didactic inspectat/asistat: ...........................................................................................................

Specialitatea: ........................................................................................................................................................................

Clasa: ........................................... Numarul de elevi prezenti si numarul de elevi absenti: .................................................

Disciplina/disciplinele la care se realizeaza inspectia/asistenta: ..........................................................................................

Unitatea de invatare/unitatile de invatare: ...........................................................................................................................

Tema lectiei/temele lectiilor: .................................................................................................................................................

Tipul lectiei/tipurile lectiilor: ..................................................................................................................................................

Tipul inspectiei: .....................................................................................................................................................................

Numele inspectorului/metodistului: ......................................................................................................................................

 

 

   

 

 

 

 

 

 

Aspect

Criterii de evaluare

Constatari/Aprecieri

Recomandari

 

1

2

3

4

 

Evaluarea activitatii cadrului didactic

Planificarea si proiectarea activitatii didactice
- Planificarea activitatii didactice
- Proiectarea activitatii didactice
- Corelarea elementelor proiectarii didactice
- Tipul, calitatea si diversitatea strategiilor si metodelor didactice incluse in cadrul proiectarii activitatilor didactice de predare- invatare-evaluare
- Elemente de creativitate in selectarea strategiilor si metodelor didactice
- Elemente de tratare diferentiata a elevilor, incluse in cadrul proiectarii didactice, in special a elementelor care vizeaza elevii cu nevoi speciale
Desfasurarea activitatii didactice
- Concordanta activitatii didactice realizate cu planificarea si proiectarea didactica propusa
- Cunoasterea continuturilor disciplinei
- Corectitudinea stiintifica a continuturilor transmise
- Organizarea informatiilor transmise
- Claritatea explicatiilor
- Strategia didactica realizata:
- metode si procedee utilizate
- activitati de invatare
- forme de organizare a activitatilor elevilor
- mijloace de invatamant
- Respectarea particularitatilor clasei de elevi (ritm de lucru, accesibilizarea continuturilor, predarea diferentiata, sarcini suplimentare)
- Integrarea elementelor de evaluare in cadrul strategiei didactice (tipuri de evaluare, metode)
- Conducerea activitatii didactice (stil de conducere, crearea motivatiei necesare, incurajarea elevilor si stimularea interesului pentru studiu, dozarea sarcinilor, comunicarea cu elevii)
- Tema pentru acasa ( modul de utilizare, volum, individualizare)

 

 

 

Evaluarea activitatii elevilor

Atitudinea fata de invatare
- Atitudinea si responsabilitatea elevilor fata de rezolvarea sarcinilor de lucru din clasa si a sarcinilor de lucru pentru acasa
- Relatiile elevilor cu profesorul, colaborarea cu acesta in procesul de invatare
- Relatiile elevilor cu colegii, colaborarea cu acestia in procesul de invatare
Competentele dobandite de elevi
- Competentele si nivelul competentelor specifice disciplinei demonstrate de elevi (cunostinte, deprinderi, atitudini)
- Gradul de utilizare a cunostintelor, deprinderilor si atitudinilor in contexte noi de invatare
- Progresul realizat de elevi in timpul lectiei

 

 

 

Alte componente si observatii

Mediul educational
- Locul de desfasurare la unitatea de invatamant a lectiei
- Dispunerea mobilierului in functie de activitate
- Dotarea, resursele materiale si auxiliarele curriculare utilizate in lectie
- Expunerea materialelor/lucrarilor elevilor
- Atmosfera generala in clasa
Alte observatii

 

 

 

   Numele si prenumele persoanei care realizeaza inspectia/asistenta
............................................................................................
Semnatura ................................................................................

 

   NOTA: Fiecare ora de inspectie/asistenta a lectiei se evalueaza acordandu-se in mod corespunzator unul din calificativele: foarte bine (FB); bine (B); acceptabil (A); slab (S). In cazul in care se realizeaza mai mult decat o ora de inspectie/asistenta se vor mentiona, dupa caz, toate disciplinele la care se realizeaza inspectia/asistenta, unitatile de invatare, temele lectiilor si tipurile de lectie vizate.

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

GENERAL CONSIDERATIONS ON IRIS MURDOCH_T…

GENERAL CONSIDERATIONS ON IRIS MURDOCH’S THE BLACK PRINCE   Prof.drd. Alina-Marilena Titirisca Liceul Teoretic “Al. I. Cuza”, Alexandria    Abstract Murdoch regards her works in terms of their implications for the novelist’s essential task, which is...

Read more

Rolul jocului lingvistic in dezvoltarea …

ROLUL JOCULUI LINGVISTIC ÎN DEZVOLTAREA LIMBAJULUI LA PREŞCOLARI   Profesor învăţământ preşcolar, Marin Georgiana Cocuta G.P.N Nr. 1 Pinochio                Vârsta preşcolară presupune lărgirea şi complicarea raporturilor dintre copil şi realitatea înconjurătoare. Această deschidere...

Read more

Planificare model pentru educatie fizica…

Planificare model pentru educatie fizica si sport invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari...

Read more

Programul Scoala Altfel

Programul Scoala Altfel Prevederi generale 1. Saptamana 2-6 aprilie 2012 va fi dedicata activitatilor educative extracurriculare si extrascolare, in cadrul programului numit "Scoala altfel". In aceasta saptamana nu se organizeaza cursuri...

Read more

Proba practica la concursul de ocuparea …

ANEXA Nr. 5   la metodologie   PROBA PRACTICA din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar cu clase speciale - Limbi straine cu...

Read more

Obiectivele si sarcinile activitatilor m…

OBIECTIVELE ŞI SARCINILE ACTIVITĂŢILOR MATEMATICE DIN GRĂDINIŢA DE COPII   Profesor învăţământ primar Marşeu Rodica Lavinia Şcoala cu clasele I – VIII Dudeştii Noi, Judeţul Timiş             Activităţile cu conţinut matematic din grădiniţa de...

Read more

Programa scoala limba si literatura ital…

  ANEXA Nr. 1   PROGRAMA SCOLARA Limba si literatura italiana materna Clasa a IX-a      NOTA DE PREZENTARE Curriculumul de Limba si literatura italiana materna destinat studierii acestei discipline de catre elevii apartinand minoritatii...

Read more