Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Fisa de observare a lectiei model
Sâmbătă, 25 August 2012 00:00

   ANEXA Nr. 5
  la regulament

 

Fisa de observare a lectiei

 

- model -

 

Unitatea de invatamant: .......................................................................................................................................................

Data: ..........................

Numele si functia cadrului didactic inspectat/asistat: ...........................................................................................................

Specialitatea: ........................................................................................................................................................................

Clasa: ........................................... Numarul de elevi prezenti si numarul de elevi absenti: .................................................

Disciplina/disciplinele la care se realizeaza inspectia/asistenta: ..........................................................................................

Unitatea de invatare/unitatile de invatare: ...........................................................................................................................

Tema lectiei/temele lectiilor: .................................................................................................................................................

Tipul lectiei/tipurile lectiilor: ..................................................................................................................................................

Tipul inspectiei: .....................................................................................................................................................................

Numele inspectorului/metodistului: ......................................................................................................................................

 

 

   

 

 

 

 

 

 

Aspect

Criterii de evaluare

Constatari/Aprecieri

Recomandari

 

1

2

3

4

 

Evaluarea activitatii cadrului didactic

Planificarea si proiectarea activitatii didactice
- Planificarea activitatii didactice
- Proiectarea activitatii didactice
- Corelarea elementelor proiectarii didactice
- Tipul, calitatea si diversitatea strategiilor si metodelor didactice incluse in cadrul proiectarii activitatilor didactice de predare- invatare-evaluare
- Elemente de creativitate in selectarea strategiilor si metodelor didactice
- Elemente de tratare diferentiata a elevilor, incluse in cadrul proiectarii didactice, in special a elementelor care vizeaza elevii cu nevoi speciale
Desfasurarea activitatii didactice
- Concordanta activitatii didactice realizate cu planificarea si proiectarea didactica propusa
- Cunoasterea continuturilor disciplinei
- Corectitudinea stiintifica a continuturilor transmise
- Organizarea informatiilor transmise
- Claritatea explicatiilor
- Strategia didactica realizata:
- metode si procedee utilizate
- activitati de invatare
- forme de organizare a activitatilor elevilor
- mijloace de invatamant
- Respectarea particularitatilor clasei de elevi (ritm de lucru, accesibilizarea continuturilor, predarea diferentiata, sarcini suplimentare)
- Integrarea elementelor de evaluare in cadrul strategiei didactice (tipuri de evaluare, metode)
- Conducerea activitatii didactice (stil de conducere, crearea motivatiei necesare, incurajarea elevilor si stimularea interesului pentru studiu, dozarea sarcinilor, comunicarea cu elevii)
- Tema pentru acasa ( modul de utilizare, volum, individualizare)

 

 

 

Evaluarea activitatii elevilor

Atitudinea fata de invatare
- Atitudinea si responsabilitatea elevilor fata de rezolvarea sarcinilor de lucru din clasa si a sarcinilor de lucru pentru acasa
- Relatiile elevilor cu profesorul, colaborarea cu acesta in procesul de invatare
- Relatiile elevilor cu colegii, colaborarea cu acestia in procesul de invatare
Competentele dobandite de elevi
- Competentele si nivelul competentelor specifice disciplinei demonstrate de elevi (cunostinte, deprinderi, atitudini)
- Gradul de utilizare a cunostintelor, deprinderilor si atitudinilor in contexte noi de invatare
- Progresul realizat de elevi in timpul lectiei

 

 

 

Alte componente si observatii

Mediul educational
- Locul de desfasurare la unitatea de invatamant a lectiei
- Dispunerea mobilierului in functie de activitate
- Dotarea, resursele materiale si auxiliarele curriculare utilizate in lectie
- Expunerea materialelor/lucrarilor elevilor
- Atmosfera generala in clasa
Alte observatii

 

 

 

   Numele si prenumele persoanei care realizeaza inspectia/asistenta
............................................................................................
Semnatura ................................................................................

 

   NOTA: Fiecare ora de inspectie/asistenta a lectiei se evalueaza acordandu-se in mod corespunzator unul din calificativele: foarte bine (FB); bine (B); acceptabil (A); slab (S). In cazul in care se realizeaza mai mult decat o ora de inspectie/asistenta se vor mentiona, dupa caz, toate disciplinele la care se realizeaza inspectia/asistenta, unitatile de invatare, temele lectiilor si tipurile de lectie vizate.

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Formarea continua a personalului din inv…

 Formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar modificări şi completări prin ordin 3129 din 2013   Vezi Ordin 3129/2013 Ordin pentru modificarea şi completarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar,...

Read more

Planificare model pentru limba latina in…

Planificare model pentru limba latina invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Tematica activitatilor de educatie rutie…

TEMATICA ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE RUTIERĂ ABORDARE DIDACTICĂ   În vederea realizării unei educaţii rutiere eficiente, continue şi coerente a preşcolarilor şi elevilor, educatorilor li se recomandă: - abordarea transdisciplinară (utilizarea contextelor rutiere ca studii...

Read more

Relatia pofesor elev in context modern

Relatia pofesor elev in context modern

RELAȚIA POFESOR – ELEV ÎN CONTEXT MODERN   Rotariu Corina - Daniela Liceul Tehnologic „Alexandru VlahuȚă” Șendriceni   Rezumat             Relaţia profesor - elev a constituit un obiect de reflecţie pentru teoreticienii tuturor timpurilor. Ea...

Read more

Programul Scoala Altfel 2014

Programul Şcoala Altfel 2014   Vezi Programul "Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!" 2014, anexă la Ordinul nr. 3.818 din 3 iunie 2013 privind structura anului şcolar 2013-2014,...

Read more

Evaluarea Nationala 2013 Limba si litera…

Evaluarea Nationala 2013 Limba si literatura romana subiect si barem   Vezi subiectul si baremul de evaluare si de notare / corectare de la prima proba de Evaluarea Nationala pentru clasa a VIII-a pentru...

Read more

Formarea continua e-learning

FORMAREA CONTINUÃ e-LEARNING   Simona Maria Doncilã, profesor Grup Şcolar „Demostene Botez” Trusesti - Botosani     Lumea de astãzi se bazeazã pe inovare rapidã. Pe mãsurã ce trece la o economie bazatã pe cunoastere,...

Read more

Modificari la promovarea examenelor de g…

Modificări la promovarea examenelor de grad didactic   Ministerul Educaţiei a modificat metodologia privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar. Vezi despre ce modificări este vorba în ceea ce priveşte susţinerea...

Read more