Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Metoda looking through the key hole
Scris de mihaiela lazar   
Duminică, 08 Septembrie 2019 00:00

METODA ”LOOKING THROUGH THE KEY- HOLE”

Profesor: Enache Beatrice- Ionela

Școala Gimnazială „Al. Piru”, com. Mărgineni, jud. Bacău

Învățarea limbii engleze presupune parcurgerea și însușirea a numeroase teme legate de gramatică, pronunție, vocabular, citire, scriere, care de multe ori pot deveni obositoare și monotone și pot înnăbuși interesul și spontaneitatea elevilor. Însă, dacă aceste activități îmbracă forma unor activități creative, învățarea devine mai ușoară, mai agreabilă și chiar mai eficientă.

Așa cum se poate înțelege ușor, metoda este cea care prefigurează întregul demers de proiectare și realizare a acțiunii evaluative, de la fixarea obiectivelor de evaluare și până la determinarea și aplicarea instrumentelor de evaluare prin care intenționăm să obținem informațiile utile și relevante pentru scopurile propuse.

Este cunoscut faptul că metodele moderne de predare asigură o alternativă la cele tradiționale oferind alte opțiuni metodologice și instrumentale care îmbogățesc practica evaluativă.

În cadrul procesului de învățământ activitatea de predare, învățare și evaluare se realizează cu ajutorul unor elemente importante care se află în strânsă relație, asigurând astfel o derulare coerentă și benefica a acestor procese.

Una dintre aceste metode moderne de predare este și METODA PRIVITULUI PE GAURA CHEII- ”LOOKING THROUGH THE KEY-HOLE”, care este o metodă complexă, deoarece ea integrează și alte metode și tehnici de predare și evaluare, țintind astfel probele orale și scrise, dar mai ales observarea/verificarea capacității și abilității de exprimare până la acea data.

Este o metodă care ajută și implicit amplifică deprinderile lingvistice și mentale ale elevului, ajungând astfel la un rezultat foarte bine conturat și definit.

Aceasta metodă crează oportunitatea „de a-ți da drumul la gura" (in limbaj popular), ceea ce influențează mult învățarea unei limbi străine. De asemenea, este specific acestei metode și faptul că oferă elevului ocazia de a aplica în mod creativ cunoștintele însușite în situații noi și variate.

Pentru ca obiectivele propuse să fie atinse se folosesc mai multe tipuri de itemi și anume,

Itemi de Transformare (Transformation Items).

Exemplu: Put fallowed verbs at Present Continuous

-  I (help) my mum in the garden.

- We (work) in the kitchen together our mum.

- I (read, negativ) this book.

- You (play, negativ) with us today.

Alte tipuri de itemi folosiți pentru realizarea obiectivelor propuse sunt și Itemii Subiectivi care permit verificarea deprinderilor care vizează originalitatea, creativitatea și caracterul personal al răspunsului. Acești itemi cer elevului un efort de gândire și de organizare a gândirii pentru a se exprima în mod clar, logic și coerent.

Acest item denumit „Povestire după desene” (”Talking about  this drawing”) se pliază atât pe evaluarea deprinderilor de comunicare orala cât și scrisă. Practic, se pot povesti fotografii decupate din reviste, diferite imagini, benzi desenate, tablouri, postere, reclame, etc. .

Profesorul cere elevului să recunoască obiectele din desen, iar apoi să povestească în propoziții simple cele văzute. Desigur, există riscul ca elevul să nu-și găsească cuvintele dar nu e totul pierdut, profesorul fiind cel care cu ajutorul unor întrebări de sprijin îl ghidează pe elev, astfel încât împreună să se atingă obiectivele propuse.

Acest tip de item permite o oarecare libertate de exprimare chiar dacă subiectul discuției este fixat pe o anumită imagine, totuși elevul își poate alege propriul său vocabular (cuvinte, expresii, idei) în concordanță cu subiectul propus.

Există și versiunea ca profesorul să ceara elevilor să indice locul obiectelor recunoscute, să le descrie și să le precizeze poziția față de celelalte obiecte.

M-am oprit la exemplificarea unui astfel de item, dat fiind faptul că această metodă alternativă sau complementară de evaluare are un mare potențial instructiv, educativ și formativ.

- I have in my room (un pat, o masa și 4 scaune).

- Betty has  a nice furniture (in dormitor).

- I like (tablourile) of ours house because they are big.

- I'm helping my mum to clean (bucătăria).

De regulă, parcurgerea și discutarea acestor itemi (”Tansformation Items” și ”Talking about this drawing”) duce la rezultatul mult dorit.

Maxima eficiență a acestei metode poate fi atinsă cu usurință tocmai datorită flexibilității acesteia, putând fi de un real ajutor în scopul atingerii numeroaselor obiective.

MODEL DE POSTER PENTRU APLICAREA METODEI:

http://www.rasfoiesc.com/files/didactica/254_poze/image013.jpg

Bibliografie:

1. Edge Julian, Essentials of English language teaching, Longman, Londra, 1993

2. Vizental Adriana, Metodica predării limbii engleze, Ed. Polirom, Iași, 2007

 

Revista cu ISSN

Acte necesare pentru inscrierea la gradu…

Actele necesare pentru înscrierea la examen GRADUL DIDACTIC  I  - seria 2011-2013     1.      Cerere de înscriere, adresată conducerii I.S.J. (se vor preciza: unitatea şcolară, vechimea la catedră, disciplina înscrisă pe diplomă la...

Read more

Studiu privind importanta aplicarii meto…

Studiu privind importanta aplicarii metodelor active in orele de istorie la clasa a IV a

STUDIU PRIVIND IMPORTANŢA APLICĂRII METODELOR ACTIVE ÎN ORELE DE ISTORIE, LA CLASA A IV-A Liliana Damian, institutor Şcoala cu clasele I-VIII Vădeni, jud. Brăila La începutul clasei a IV-a s-a...

Read more

Inspectia scolara generala a unitatilor …

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar    SECTIUNEA a 4-a Inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar: activitatea de postinspectie   Art. 33. -     In urma derularii activitatilor de inspectie, vor fi...

Read more

Planetele Sistemului Solar

Planetele Sistemului Solar

Planetele Sistemului Solar     Cele noua planete ale Sistemului Solar au foarte multe aspecte in comun. Toate au orbita eliptica in jurul Soarelui si toate au luat nastere din praful si gazele...

Read more

Emotii si temeri privind adaptarea copil…

EMOŢII ŞI TEMERI PRIVIND ADAPTAREA COPILULUI LA GRĂDINIŢĂ Prof. înv. preşc. Brehoi Maria Grădiniţa cu P.P.Nr.33, Braşov Începerea şcolii şi a grădiniţei este o perioadă plină de emoţii atât pentru copii...

Read more

Aplicatii ale trigonometriei in fizica s…

APLICAŢII ALE TRIGONOMETRIEI ÎN FIZICĂ ŞI TOPOGRAFIE   Prof. Carmen Crafcenco Liceul Teoretic “ Mircea Eliade”, GALAŢI   Trigonometria găseşte numeroase aplicaţii în Statică, la compunerea forţelor, în optică dar şi în topografie. Topografia are...

Read more

Infograficele in activitatea didactica

INFOGRAFICELE ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Profesor Bușcă Alexandru Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Articolul de față prezintă noțiunea de infografic, necesitatea utilizării acestuia în cadrul...

Read more

Effects of Soft Drink Consumption on Nut…

 Effects of Soft Drink Consumption on Nutrition and Health    Author: Mihail Robert - Theodoru Teacher: Mînză Lidia Institution: “Vasile Alecsandri” High School             The term soft drink refers to a beverage that does not contain...

Read more