Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Metoda looking through the key hole
Scris de mihaiela lazar   
Duminică, 08 Septembrie 2019 00:00

METODA ”LOOKING THROUGH THE KEY- HOLE”

Profesor: Enache Beatrice- Ionela

Școala Gimnazială „Al. Piru”, com. Mărgineni, jud. Bacău

Învățarea limbii engleze presupune parcurgerea și însușirea a numeroase teme legate de gramatică, pronunție, vocabular, citire, scriere, care de multe ori pot deveni obositoare și monotone și pot înnăbuși interesul și spontaneitatea elevilor. Însă, dacă aceste activități îmbracă forma unor activități creative, învățarea devine mai ușoară, mai agreabilă și chiar mai eficientă.

Așa cum se poate înțelege ușor, metoda este cea care prefigurează întregul demers de proiectare și realizare a acțiunii evaluative, de la fixarea obiectivelor de evaluare și până la determinarea și aplicarea instrumentelor de evaluare prin care intenționăm să obținem informațiile utile și relevante pentru scopurile propuse.

Este cunoscut faptul că metodele moderne de predare asigură o alternativă la cele tradiționale oferind alte opțiuni metodologice și instrumentale care îmbogățesc practica evaluativă.

În cadrul procesului de învățământ activitatea de predare, învățare și evaluare se realizează cu ajutorul unor elemente importante care se află în strânsă relație, asigurând astfel o derulare coerentă și benefica a acestor procese.

Una dintre aceste metode moderne de predare este și METODA PRIVITULUI PE GAURA CHEII- ”LOOKING THROUGH THE KEY-HOLE”, care este o metodă complexă, deoarece ea integrează și alte metode și tehnici de predare și evaluare, țintind astfel probele orale și scrise, dar mai ales observarea/verificarea capacității și abilității de exprimare până la acea data.

Este o metodă care ajută și implicit amplifică deprinderile lingvistice și mentale ale elevului, ajungând astfel la un rezultat foarte bine conturat și definit.

Aceasta metodă crează oportunitatea „de a-ți da drumul la gura" (in limbaj popular), ceea ce influențează mult învățarea unei limbi străine. De asemenea, este specific acestei metode și faptul că oferă elevului ocazia de a aplica în mod creativ cunoștintele însușite în situații noi și variate.

Pentru ca obiectivele propuse să fie atinse se folosesc mai multe tipuri de itemi și anume,

Itemi de Transformare (Transformation Items).

Exemplu: Put fallowed verbs at Present Continuous

-  I (help) my mum in the garden.

- We (work) in the kitchen together our mum.

- I (read, negativ) this book.

- You (play, negativ) with us today.

Alte tipuri de itemi folosiți pentru realizarea obiectivelor propuse sunt și Itemii Subiectivi care permit verificarea deprinderilor care vizează originalitatea, creativitatea și caracterul personal al răspunsului. Acești itemi cer elevului un efort de gândire și de organizare a gândirii pentru a se exprima în mod clar, logic și coerent.

Acest item denumit „Povestire după desene” (”Talking about  this drawing”) se pliază atât pe evaluarea deprinderilor de comunicare orala cât și scrisă. Practic, se pot povesti fotografii decupate din reviste, diferite imagini, benzi desenate, tablouri, postere, reclame, etc. .

Profesorul cere elevului să recunoască obiectele din desen, iar apoi să povestească în propoziții simple cele văzute. Desigur, există riscul ca elevul să nu-și găsească cuvintele dar nu e totul pierdut, profesorul fiind cel care cu ajutorul unor întrebări de sprijin îl ghidează pe elev, astfel încât împreună să se atingă obiectivele propuse.

Acest tip de item permite o oarecare libertate de exprimare chiar dacă subiectul discuției este fixat pe o anumită imagine, totuși elevul își poate alege propriul său vocabular (cuvinte, expresii, idei) în concordanță cu subiectul propus.

Există și versiunea ca profesorul să ceara elevilor să indice locul obiectelor recunoscute, să le descrie și să le precizeze poziția față de celelalte obiecte.

M-am oprit la exemplificarea unui astfel de item, dat fiind faptul că această metodă alternativă sau complementară de evaluare are un mare potențial instructiv, educativ și formativ.

- I have in my room (un pat, o masa și 4 scaune).

- Betty has  a nice furniture (in dormitor).

- I like (tablourile) of ours house because they are big.

- I'm helping my mum to clean (bucătăria).

De regulă, parcurgerea și discutarea acestor itemi (”Tansformation Items” și ”Talking about this drawing”) duce la rezultatul mult dorit.

Maxima eficiență a acestei metode poate fi atinsă cu usurință tocmai datorită flexibilității acesteia, putând fi de un real ajutor în scopul atingerii numeroaselor obiective.

MODEL DE POSTER PENTRU APLICAREA METODEI:

http://www.rasfoiesc.com/files/didactica/254_poze/image013.jpg

Bibliografie:

1. Edge Julian, Essentials of English language teaching, Longman, Londra, 1993

2. Vizental Adriana, Metodica predării limbii engleze, Ed. Polirom, Iași, 2007

 

Revista cu ISSN

Les techniques alternatives d evaluation…

Les techniques alternatives d evaluation Le portfolio

LES TECHNIQUES ALTERNATIVES D’EVALUATION. LE PORTFOLIO ILIE MINESCU Universitatea de Vest Timişoara                 Le portfolio est une méthode alternative d’évaluation qui a attiré l’attention et l’intérêt des professeurs. Il était nécessaire de trouver...

Read more

Managementul educational si familia

MANAGEMENTUL EDUCAȚIONAL ȘI FAMILIA Prof. Comănescu Marghioala Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău Școala este instituția organizată de societate pentru instruire și educare, care contribuie astfel prin influențele sale specifice,...

Read more

Lecturi obligatorii pentru clasa a VI-a

Lecturi obligatorii pentru clasa a VI-a   Literatura română *** Toma Alimos *** Novac si corbul Octavian Goga Poezii( selectiv) Grigore Alexandrescu Fabule( selectiv) George Cosbuc Poezii( selectiv) V. Alecsandri Pasteluri Mihai Eminescu Poezii Tudor Arghezi Cărticică de seară, Ce-ai cu mine, vântule? I. L. Caragiale Momente şi schiţe Ion Creanga Prostia...

Read more

Les methodes expositives dans la langue …

LES METHODES EXPOSITIVES DANS LA LANGUE ET LA LITTERATURE FRANCAISE   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Les méthodes expositives dans la langue et la littérature francaise sont: la description,...

Read more

Povestea foii de hartie

„POVESTEA FOII DE HÂRTIE” (proiectul ce a reprezentat România...)   Prof. Ofelia Cornelia POPA Şcoala Gimnazială Panticeu, judeţul Cluj   Rezumatul lucrării Prin acest proiect interdisciplinar, derulat la nivelul Şcolii Gimnaziale Panticeu, am dorit să contribuim la...

Read more

Scoala viitorului

ȘCOALA VIITORULUI Profesor Prisecaru Petre Şcoala Gimnazială ,,Ion Ghica” Tortoman, Constanţa Cu siguranţă, efectul evoluţiei sistemelor educaţionale la nivel mondial se va face simţit şi în învăţământul românesc...

Read more

ALTERNATIVE METODOLOGICE INTERACTIVE

ALTERNATIVE METODOLOGICE INTERACTIVE ÎN PREDAREA LITERATURII   prof. LAURA MIHAELA HERMAN Şcoala cu Clasele I-VIII „Nicolae Iorga”, Baia Mare     Metodele de învãtãmânt reprezintã cãile folosite în scoalã...

Read more

Inscrierea in clasa pregatitoare si clas…

Inscrierea in clasa pregatitoare si clasa intai informatii pentru parinti   Incepand de marti, 2 aprilie 2013, in scolile din Romania incep inscrierile in invatamantul primar: inscrierile la clasa pregatitoare si clasa...

Read more