Proiect Comenius multilateral mobilitate in Bursa Turcia |
Marţi, 08 Mai 2012 20:51 |
PROIECT COMENIUS MULTILATERAL
MOBILITATE ÎN BURSA - TURCIA
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
În perioada 17-21 aprilie 2012 a avut loc o nouă reuniune în cadrul proiectului multilateral Comenius “You can’t teach an old dog new tricks, or can you … ?”. Aceasta mobilitate a avut loc în localitatea Bursa din Turcia. La acest proiect participă şcoli din Polonia, Portugalia, România şi Turcia.
Prima mobilitate a avut loc în luna octombrie a anului trecut în Polonia. Actuala deplasare reprezintă cea de-a doua mobilitate. Urmează o nouă deplasare în luna octombrie, anul curent, în Portugalia, iar anul viitor, în luna mai, vom fi gazdele reuniunii finale de proiect.
Echipa României, de la Liceul de Artă "Ioan Sima" Zalău, a fost reprezentată de 4 profesori (Ardelean Simona, Cosma Camelia, Lazar Mihaiela, Onaci Mariana) şi 10 elevi (Abrudan Cristiana, Blaga Vlad, Bonţe Corina, Chiş Andreea, Eşanu David, Iacob Alexandra, Meseşan Răzvan, Micle Cristiana, Păduraru Denisa, Vaida Adela).
Programul activităţilor a fost unul extrem de plăcut, îmbinând armonios munca cu relaxarea şi buna dispoziţie.
17 aprilie 2012 - Sosirea partenerilor
Am fost plăcut impresionaţi de bucuria şi deschiderea cu care am fost aşteptaţi în Turcia, la şcoala Meriç Anadolu Lisesi de către directorii şi profesorii şcolii gazdă, precum şi de către elevii implicaţi în proiect şi părinţii acestora. A fost o întâlnire cu multe emoţii, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Elevii noştri şi-au cunoscut real gazdele, anterior cunoscute online. Contactul faţă-în-faţă a fost unul foarte puternic. S-au schimbat primele opinii şi s-au legat primele simpatii şi prietenii. Seara, copiii au fost preluaţi de „familiile adoptive” la casele lor.
Întâlnirea cu toate cadrele didactice implicate în proiect a avut loc mult mai târziu, după orele 22, la şcoală, deoarece delegaţiile implicate în proiect (polonezii şi portughezii) au ajuns mult mai târziu.
18 aprilie 2012
Toată echipa Comenius s-a întâlnit la şcoală la ora 9. Elevii sosiţi şi elevii gazdă au fost implicaţi în diverse activităţi organizate la şcoală, în timp ce profesorii implicaţi în proiectul Comenius au pornit în vizită la “Nilüfer District Director of National Education” şi “Nilüfer District Governor”. Am revenit la şcoală, unde am luat prânzul, alături de elevi. După masă, la şcoală, profesorii au lucrat la proiect. A avut loc o prezentare a sistemului educaţional din Polonia, Portugalia, România, Turcia. Elevii au vizitat sălile de clasă, au participat la ore, au fost implicaţi în activităţi sportive şi muzicale. La finalul orelor de curs, aceştia au mers acasă.
19 aprilie 2012
La ora 9 ne-am întâlnit la şcoală, ne-am organizat pe grupe şi am pornit la drum, să facem turul oraşului Bursa. Printre obiectivele vizate amintim:
- “Platanus Orientalis”,
- parcul cu grădini de ceai şi mormintele celor doi fondatori ai Imperiului otoman - Osman Gazi şi fiul său Orhan Gazi,
- vechiul oraş Bursa,
- Marea Moscheea Ulu Cami - prima moscheee otomană cu cupole multiple.
Bursa este sinonimă cu masivul Uludag, care se înalţă în spatele oraşului, unde s-a dezvoltat o staţiune montană faimoasă.
În puţinul timp liber, după orele 16, am alergat prin bazar, am încercat să căutăm suveniruri pentru toţi cei de acasă şi, nu în ultimul rând, am savurat renumitul kebab iskender.
20 aprilie 2012
Ca de obicei, ne-am întâlnit la şcoală la ora 9 şi împreună cu întregul grup am participat la “International Nilüfer Sports Festival Opening Ceremony”.
Am revenit la şcoală şi am continuat munca la proiect.
21 aprilie 2012
Întâlnirea de grup, la şcoală, a fost una foarte matinală: 4.45. Ne-am organizat pe grupe, iar la ora 5 am pornit într-o scurtă şi minunată excursie la Istanbul.
Despărţirea a fost grea, însă am rămas cu amintiri frumoase şi nu doar atât, cu prietenii care sperăm să dureze în timp.
A fost un schimb de experienţă deosebit de util, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Programul a fost captivant şi dinamic: am lucrat împreună, am discutat despre activităţile realizate în cadrul proiectului de către fiecare ţară în parte, s-au decis activităţile următoare, s-au cunoscut alţi oameni, alte locuri, alte tradiţii şi obiceiuri de viaţă. Am avut parte de momente de neuitat, de oameni ospitalieri şi cu mult bun-simţ.
Ne-am întors acasă mai bogaţi spiritual, cu mai multe planuri şi noi idei de muncă, cu noi prieteni şi cu multă nostalgie pentru ceea ce am lăsat în urmă. Ne-am simţit extraordinar şi ne-am întoarce acolo oricând …
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Marţi, 15 Mai 2012 15:02 |
|
INSTRUIREA PROGRAMATÃ
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
Predarea-învãtarea constituie un flux continuu de informatii dirijat si controlat în permanentã prin intermediul unei conexiuni inverse. Datoritã acestui mecanism devine posibilã... Read more

METODE DE PREDARE ACTIV-PARTICIPATIVE
METODA PROIECTULUI, SITE-URI WIKI
Leonte Anca
Colegiul Tehnic Buzău
Se vorbeşte tot mai mult în ultimii ani despre un învăţământ centrat pe elev, dar întrebarea este: cum anume învaţă elevii... Read more
VIOLENŢA
ARGUMENTE ŞI CONTRA-ARGUMENTE PENTRU SANCŢIUNE
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalãu
Aplicarea de sancţiuni reprezintă o măsură eficientă de prevenire şi combatere a violenţei în şcoală.
Argumente pro:
§ elaborarea prin colaborare... Read more
CUM NE RAPORTĂM LA TENTAȚIILE CULINARE
Prof. educator Mureșan- Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse
și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca
Prof. educator Ioviță Daniela
Școala Gimnazială Specială Centru... Read more
STUDIU PRIVIND INFLUENȚA EMOȚIILOR ÎN COMUNICAREA INTERPERSONALĂ A PĂRINȚILOR COPIILOR CU CES
profesor Cristian Chelaru,
Școala Gimnazială Specială Pașcani
Rezumat
Studiul prezentat... Read more
ANEXA Nr. 7
la metodologie
PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar
Disciplinele Instruire practica, Activitati de preprofesionalizare -... Read more
METODE INTERACTIVE
PENTRU UN ÎNVĂŢĂMÂNT EFICIENT
Prof. Gabriela Gorgan,
Şcoala Gimnazială Petriş, jud. Bistriţa Năsăud
MOTTO:
« Dacă îmi spui o să uit, dacă îmi arăţi o să ţin minte, dar dacă mă implici o... Read more
Pregătire pentru gradul didactic II
la Universitatea Braşov
În perioada 10-13 iulie 2013, la Universitatea Braşov, se organizează cursuri / consultaţii de pregătire la metodica specialităţii şi pedagogie, pentru cadrele didactice... Read more
STUDIU - INVESTIGAREA RELAŢIEI ŞCOALĂ FAMILIE
Profesor Copaciu Georgeta Cătălina
Şcoala Generală Moeciu de Jos, Jud. Braşov
Şcoala şi familia sunt cei doi piloni de rezistenţă ai educaţiei, iar între aceştia… IV. ACTIVITATE EXPERIMENTALĂ
MATERIALE SUPERHIDROFOBE
IV.1. Obiective:
Ø Înţelegerea prezenţei nanostructurilor în compoziţia unui material natural şi felul cum îi influenţează ele proprietăţile
Ø Materialele Novel avansate care au fost…
TIPURI DE TURISM DIN COMUNA
NĂNEŞTI - JUDEŢUL VRANCEA
Prof. Ciobotaru Ana-Maria
Şcoala Gimnazială Măicăneşti
Rezumat: Comuna Năneşti este situată în partea de sud-est a judeţului Vrancea pe malul drept al Siretului în plină… GAME - EMBEDDED CLASSES OF ENGLISH
AS A FOREIGN LANGUAGE
Prof. Simona Pisoi
Colegiu Naţional Carol I, Craiova
In the last few years, there has been an emphasis on the development of…
STILURI EDUCATIVE FAMILIALE ŞI REUŞITA ŞCOLARĂ
Prof. Perţa Elena
Şcoala Gimnazială Păstrăveni - Neamţ
Ca şi în cazul dezvoltării cognitive, numeroase anchete indică o dependenţă a reuşitei şcolare de un stil parental … TRADIŢII ŞI OBIŞNUINŢE NUTRIŢIONALE
Maistru instructor Zuleam Eugenuia
C.N.E. “Gh. Chiţu” Craiova, judeţul Dolj
Bucătăria românească este apreciată astăzi ca una din cele mai bogate bucătării, atât pentru varietatea preparatelor cât mai ales… VALENŢE EDUCATIVE ALE PROGRAMULUI
,,SPRING DAY IN EUROPE”
Prof. Oltea Preluca
Şcoala cu clasele I-VIII “Ion Creangã” Suceava
O zi de primãvarã pare, la prima vedere, o zi ca oricare, una din zilele…
FENOMENE TERMICE.
METODICA REZOLVĂRII PROBLEMELOR DE FIZICĂ ÎN GIMNAZIU
PROF. COSOR MIHAELA
Liceul Tehnologic ,, Gheorghe Duca “ Constanța
,,Destul de des în practica didactică se uită… OPINIILE MARILOR OAMENI DE CULTURĂ DESPRE TRADUCERE
Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII, Sanandrei, Timis
Traducerile au jucat şi continuă să joace un mare rol, fiind un important mijloc de comunicare în…
|