Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Utilizarea instrumentului dustbin game in activitatea didactica
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Martie 2017 21:19

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI DUSTBIN GAME ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ

Profesor Bușcă Laura

Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari

Rezumat: Dustbin Game este un instrument cu ajutorul căruia se pot crea resurse educaționale. Articolul descrie modul de folosire a acestor resurse în procesul educațional. De asemenea este prezentat modul de realizare a resurselor educaționale interactive cu ajutorul acestui instrument.

Cuvinte cheie: jocuri, resurse, interactive, educaționale, predare, învăţare, evaluare, teste

 

În colecția de instrumente educaționale ClassTools se găsește și instrumentul Dustbin Game, instrument cu ajutorul căruia pot fi realizate resurse educaționale interactive.  Aceste resurse pot fi utilizate în timpul orelor de curs, fie pentru predarea noilor cunoştinţe de către profesor, fie pentru învăţarea noilor cunoştinţe de către elevi, fie pentru evaluarea elevilor.

Utilizarea resurselor concepute cu ajutorul acestui instrument necesită folosirea unui laborator de informatică, conectat la Internet, în cazul în care se realizează evaluare. În cazul în care resursele sunt folosite pentru predare atunci este suficient şi un singur calculator conectat la Internet şi la un video-proiector.

Cu ajutorul resurselor realizate cu Dustbin Game elevii pot grupa cuvinte-cheie, idei, termeni în maxim patru categorii.

Testul-joc realizat cu Dustbin Game presupune poziţionarea fiecărui termen în categoria corespunzătoare lui, prin operaţia cunoscută sub numele de “drag and drop”. Dacă categoria în care se doreşte încadrarea unui termen nu este cea corectă, termenul revine în centrul ferestrei.

La acest joc este importantă rapiditatea cu care acesta este rezolvat. Cu cât viteza este mai mare, cu atât scorul este mai bun.

Pentru a utiliza Dustbin Game se accesează următoarea adresă http://www.classtools.net/education-games-php/dustbin, după care se apasă butonul „Start”, pentru a începe „construirea” jocului.

În cadrul acestei aplicaţii există mai multe zone.

În zona „TITLE OF QUIZ GOES HERE” va fi scris titlul testului-joc.

În zona „category 1 name” va fi scrisă denumirea primei categorii.

În zona „category 2 name” va fi scrisă denumirea celei de a doua categorii.

În zona „category 3 name” va fi scrisă denumirea celei de a treia categorii.

În zona „category 4 name” va fi scrisă denumirea celei de a patra categorii.

Sub fiecare categorie există o zonă în care vor fi notaţi termenii categoriei respective. Fiecare termen va fi scris pe un rând.

Este important de reţinut faptul că nu este obligatoriu ca toate categoriile să aibe acelaşi număr de termeni.

În zona „Password Protect” se introduce parola cu ajutorul căruia putem efectua ulterior modificări asupra jocului.

Prin apăsarea butonului „Proceed” suntem direcţionaţi la jocul realizat cu ajutorului lui Dustbin Game, pentru a vedea cum funcţionează.

Butonul „Save as Web Page” (Salvează ca Pagină Web), salvează jocul ca pagină web, cu extensia .htm. Prin intermediul acestui fişier putem accesa direct pagina de Internet care conţine jocul realizat anterior.

Butonul „Embed into blog / webpage” (Încorporează în blog / pagină web), putem să încorporăm jocul într-un blog / site, fie prin intermediul unui link (URL), fie prin intermediul unui fragment de cod sursă (EMBED). Atât link-ul, cât şi codul sursă sunt afişate după apăsarea acestui buton. În cazul în care folosim încorporarea, jocul respectiv va apare efectiv în cadrul site-ului nostru. “Large(Mare), “Medium (Mediu)”, “Small (Mic)” sunt utilizate pentru a specifica cât de mare să fie afişat jocul pe pagina web din cadrul site-ului în care a fost încorporat.

Informaţiile care vor fi utilizate în cadrul testului-joc pot fi salvate anterior într-un document Word.

Pentru a crea un test-joc cu ajutorul instrumentului Dustbin Game vom proceda astfel:

1. Deschidem un browser şi tastăm adresa la care se află instrumentul http://www.classtools.net/education-games-php/dustbin.

2. Apăsăm butonul „Start”.

3. Introducem  titlul testului-joc.

4. Introducem numele primei categorii.

5. Sub ea introducem termenii săi.

6. Introducem numele celei de a doua categorii.

7. Sub ea introducem termenii săi.

8. Introducem numele celei de a treia categorii.

9. Sub ea introducem termenii săi.

10. Introducem numele celei de a patra categorii.

11. Sub ea introducem termenii săi.

12. Introducem parola.

13. Apăsăm butonul „Proceed”.

14. Realizăm o scurtătură către testul-joc, sau salvăm link-ul într-un fișier Word.

15. Dacă avem un site încorporăm testul-joc în el.

Pentru a vedea rezultatele obţinute de către elevi, aceştia vor face o captură a ecranului în care apare rezultatul jocului rezolvat, captură pe care o vor salva fie într-un fişier de tip imagine cu ajutorul aplicaţiei Paint, fie într-un fişier Word, fişier pe care apoi elevii îl vor  trimite profesorului pe e-mail.

Un exemplu de test-joc pe care l-am realizat cu Dustbin Game se află la adresa  http://www.classtools.net/widgets/dustbin_9/TYcO2.htm#. Acesta are numele de „Microsoft Word”. Elevii trebuie să grupeze termenii în următoarele patru categorii: Comenzi de inserare, Comenzi de setare a paginii, Comenzi de formatare a textului, Comenzi pentru corespondenţă.

Categoria „Comenzi de inserare” conţine următorii termeni: WordArt, Pictures şi ClipArt.

Categoria „Comenzi de setare a paginii” conţine următorii termeni: Orientation, Margins şi Size.

Categoria „Comenzi de formatare a textului” conţine următorii termeni: Underline, Bold şi Italic.

Categoria „Comenzi pentru corespondenţă” conţine următorii termeni: Edit Recipient List, Select Recipients şi Start Mail Merge.

La adresa http://www.classtools.net/_SEARCH/index.php?template=dustbin profesorii găsesc foarte multe exemple de resurse educaţionale realizate cu Dutbin Game, resurse pe care le pot utiliza în cadrul orelor de curs, sau după care îşi pot realiza propriile teste.

Cu ajutorul resurselor educaționale interactive elevii înțeleg mai bine materia, iar în cazul evaluării se elimină subiectivitatea cadrelor didactice.

Bibliografie

1. http://www.classtools.net/_SEARCH/index.php?template=dustbin Accesat 16 februarie, 2017

2. http://www.classtools.net/education-games-php/dustbin Accesat 14 februarie, 2017

3. https://bcpsodl.pbworks.com/w/page/82991281/Classtools%3A%20Dustbin%20Game Accesat 16 februarie, 2017

4. https://www.youtube.com/watch?v=97OvVKK-XUY Accesat 14 februarie, 2017


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Joi, 09 Martie 2017 21:51
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Scopul si eficienta activitatilor de edu…

SCOPUL ŞI EFICIENŢA ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE RUTIERĂ   Educaţia rutieră are ca scop prevenirea vătămării copiilor şi adolescenţilor prin accident rutier, prin formarea abilităţilor, competenţelor şi comportamentului rutier responsabil, în calitate de...

Read more

Planificare model pentru cultura civica …

Planificare model pentru cultura civica invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Principalele tipuri de operatiuni bursie…

STUDIU DE CAZ PRIVIND PRINCIPALELE TIPURI DE OPERAŢIUNI BURSIERE ŞI INDICI BURSIERI   Prof. economist Cîrcotă Roxana Colegiul Economic Virgil Madgearu Galaţi   Resumed The term fellowship means an institution of the market economy which...

Read more

traditional sau modern in predare

TRADIŢIONAL SAU MODERN ÎN PREDARE?     Profesor Mihăeş Violeta Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, jud. Vrancea   Modelul tradiţional de predare nu răspunde noilor tendinţe in didactica modernă, fiind fondat pe „triada învăţare frontală –...

Read more

Structura anului scolar 2014-2015 in dez…

Structura anului scolar 2014-2015 in dezbatere publica Ministerul Educatiei a pus in dezbatere publica - pana la 17 iunie - structura viitorului an scolar. Anul scolar 2014-2015 va avea 36 de...

Read more

La traduction poetique

LA TRADUCTION POETIQUE   Prof. Florescu Paula Cristina, Liceul Tehnologic Constantin Brâncuşi Piteşti   Acest articol se opreşte asupra actului de traducere poetică care este capital pentru dialogul între culturi şi mai ales între...

Read more

Studiu psihologic privind pregatirea ele…

STUDIU PSIHOLOGIC PRIVIND PREGĂTIREA ELEVILOR Profesor învăţământ primar Postolică Steluţa, Şcoala Gimnazială Nr. 2 Piatra - Neamţ   Încă de la apariţia şi...

Read more

Managementul conduitei profesorilor pers…

Managementul conduitei profesorilor – perspectiva valorilor, motivațiilor și practicilor acțional – formative Prof. înv. primar Elena Jirovieanu Școala Gimnazială nr. 124 “Succesele sau eșecurile oamenilor depind de capacitatea lor de a-și...

Read more