Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Comunicare interculturala europeana
Joi, 08 Martie 2012 00:00

COMUNICARE INTERCULTURALĂ EUROPEANĂ

 

Prof. JIANU CAMELIA

Colegiul Tehnic Reşiţa, jud. Caraş-Severin

 

           

            Obiectivele noii agende europene pentru cultură se definesc în jurul a trei priorităţi: diversitate culturală şi dialog intercultural, stimularea creativităţii în cadrul Strategiei de la Lisabona pentru creştere economică şi ocuparea forţei de muncă, cultura ca element vital în cadrul relaţiilor internaţionale.

            Objectives of the new European agenda for culture are defined around three priorities: the cultural diversity and intercultural dialogue, the stimulation of creativity within of the Lisbon Strategy for Economic Growth and the Employment and the culture as a vital element within international relations.

            Cuvinte cheie: comunicare, dialogul intercultural,  diversitate culturală.

 

 

            Diversitate culturală şi dialog intercultural

            Trebuie promovate deschiderea şi schimburile între diferite culturi. În acest context, noua agendă pentru cultură are ca obiectiv să încurajeze:

o       mobilitatea artiştilor şi a lucrătorilor din sectorul cultural, precum şi mobilitatea tuturor formelor de expresie artistică;

o       consolidarea competenţelor interculturale şi a dialogului intercultural prin dezvoltarea capacităţilor care se numără printre competenţele-cheie pentru educarea şi formarea de-a lungul vieţii, cum ar fi conştiinţa şi expresia culturală şi comunicarea în limbi străine.

            Stimularea creativităţii în cadrul Strategiei de la Lisabona pentru creştere economică şi ocuparea forţei de muncă

            Industriile culturale contribuie la dinamismul economiei europene şi la competitivitatea UE. Drept exemplu, în sectorul cultural lucrează aproape cinci milioane de persoane în UE. În acest sens, Comisia propune următoarele obiective:

  • promovarea creativităţii în educaţie şi integrarea acestei dimensiuni în măsurile de educaţie şi formare de-a lungul vieţii;
  • consolidarea capacităţilor organizaţionale din sectorul cultural, punându-se accentul pe spiritul antreprenorial şi pe formarea sectorului cultural cu privire la competenţele manageriale (surse de finanţare inovatoare, dimensiunea europeană a activităţilor comerciale etc.);
  • dezvoltarea de parteneriate eficiente între sectorul cultural şi alte sectoare (TIC, cercetare, turism, parteneriate sociale etc.), în vederea consolidării impactului investiţiilor în cultură.

            Cultura ca element vital în cadrul relaţiilor internaţionale

            În conformitate cu Convenţia UNESCO privind protejarea şi promovarea diversităţii expresiilor culturale, ratificată de UE şi de majoritatea ţărilor, noua agendă pentru cultură propune consolidarea cooperării dimensiunii culturale ca element vital al relaţiilor externe ale UE. Această prioritate este însoţită de mai multe măsuri, care vizează:

  • dezvoltarea în continuare a dialogului politic în domeniul cultural şi promovarea schimburilor culturale dintre UE şi ţările terţe;
  • promovarea accesului la pieţele mondiale pentru bunuri şi servicii culturale din ţările în curs de dezvoltare, prin acorduri care să asigure un tratament preferenţial sau prin măsuri de asistenţă comercială;
  • folosirea relaţiilor externe în vederea acordării de sprijin financiar şi tehnic (conservarea patrimoniului cultural, susţinerea acţiunilor culturale în lume);
  • luarea în considerare a culturilor locale în toate proiectele finanţate de UE;
  • intensificarea participării UE la lucrările organizaţiilor internaţionale din domeniul culturii şi la proiectul Organizaţiei Naţiunilor Unite „Alianţa civilizaţiilor”.

 

 

          Bibliografie

            1. http://europa.eu/legislation_summaries/culture/l29019_ro.htm

            2. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2010:0390:FIN:RO:PDF

            3. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2007:0242:FIN:RO:PDF

Ultima actualizare în Miercuri, 07 Martie 2012 18:30
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Jocul didactic metoda ideala de activiza…

JOCUL DIDACTIC – METODĂ IDEALĂ DE ACTIVIZARE A ÎNVĂŢĂRII Prof. înv. primar: DOBREA MONICA Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău ...

Read more

Tulburari ale limbajului

TULBURÃRI ALE LIMBAJULUI Profesor: Maxim Elisabeta Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 2 Botosani Acum ceva vreme în una din clasele la care predam era un copil...

Read more

Olimpiade la disciplinele din aria Tehno…

Olimpiade la disciplinele din aria Tehnologii 2015   Vezi Graficul olimpiadelor la disciplinele din aria curriculara „Tehnologii” in anul scolar 2014-2015, respectiv perioada de desfasurare si judetele organizatoare ale etapei nationale.

Read more

Dezvoltarea competentelor cheie citit sc…

DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR CHEIE CITIT-SCRIS PRIN DISCIPLINELE DE STUDIU DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR Competenţe cheie cadrul European   Profesor Rodica Stan   Prezentare generală Reprezintă prima încercare la nivel european de a oferi o listă completă şi...

Read more

Utilizarea computerului in cadrul orelor…

UTILIZAREA COMPUTERULUI ÎN CADRUL ORELOR DE LITERATURĂ   Profesor Safta Mariana Alina Școala Gimnazială Tudor Vadimirescu În predare-evaluare este foarte important să se utilizeze mijloace moderne...

Read more

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

1. Droguri sintetice (designer drugs) - Ecstasy   Datorită acţiunilor şi efectelor lor diferite, drogurile sintetice sunt greu clasificabile în grupe distincte. XTC (prescurtarea pt. Ecstasy) este atribuit frecvent grupei entactogenelor...

Read more

Matematica model de subiect si barem pen…

Evaluarea Nationala 2013 Matematica model de subiect si barem     Vezi subiectul model si baremul de corectare pentru proba de matematica la Evaluarea Nationala pentru clasa a VIII-a, pentru anul scolar 2012-2013....

Read more

Influenta antropica asupra faunei cinege…

Influenta antropica asupra faunei cinegetice din aria protejata Magura Odobesti

INFLUENȚA ANTROPICĂ ASUPRA FAUNEI CINEGETICE DIN ARIA PROTEJATĂ MĂGURA ODOBEȘTI BORDEA Gina, profesor biologie BORDEA Emilian, profesor istorie Liceul ”Simion Mehedinți” Vidra, județul Vrancea ...

Read more