Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Inspectia tematica scop obiective tipuri etape
Marţi, 28 August 2012 00:00

CAPITOLUL II
 Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar

 

SECTIUNEA a 6-a
Inspectia tematica. Scop, obiective, tipuri, etape

 

Art. 46. -

    Obiectul principal al inspectiei tematice il reprezinta o secventa particulara/un aspect a/al activitatii unitatilor de invatamant preuniversitar sau a/al activitatii personalului acestora, in special a/al activitatii cadrelor didactice care deservesc aceste institutii.

Art. 47. -

    Inspectia tematica este o forma de evaluare, consiliere si control, precum si un mijloc eficient prin intermediul caruia se obtin date si informatii necesare solutionarii unor probleme ale sistemului de educatie si intocmirii unor baze de date, studii, analize diagnostice si prognoze pe termen scurt pe probleme manageriale, de retea scolara, referitoare la domenii sau aspecte particulare ale predarii-invatarii-evaluarii uneia ori mai multor discipline de studiu, la cunoasterea si respectarea legislatiei scolare in vigoare, realizarea componentei evaluative, realizarea executiei bugetare, pentru verificarea aplicarii unor schimbari la nivel de sistem (curriculare, metodologice, evaluative etc.) sau la activitatea compartimentelor functionale ale unitatii de invatamant preuniversitar.

Art. 48. -

    Scopul inspectiei tematice il constituie colectarea si analizarea informatiilor in vederea valorificarii aspectelor pozitive si a solutionarii unor probleme ale sistemului de educatie. In cadrul acestui tip de inspectie se realizeaza inclusiv activitati de consiliere, in raport cu obiectivele concrete vizate.

Art. 49. -

    Obiectivele inspectiei tematice se stabilesc, in mod concret, in concordanta cu temele vizate.

Art. 50. -

   (1) Inspectia tematica include consilierea/monitorizarea/evaluarea pe domenii si aspecte diferite, intre care:

   a) respectarea legislatiei scolare;

   b) completarea documentelor scolare si a actelor de studii;

   c) calitatea managementului institutiilor de educatie;

   d) calitatea managementului inspectoratelor scolare sau a managementului unitatilor conexe;

   e) activitatea de pregatire metodico-stiintifica sau, prin extensie, evaluarea tuturor activitatilor de formare si perfectionare;

   f) activitatea profesorului-diriginte, activitatea de orientare scolara si profesionala;

   g) activitatile de educatie, complementare procesului de invatamant (mentorat, scoala dupa scoala, invatare pe tot parcursul vietii);

   h) activitatea diferitelor comisii instituite;

   i) activitatea profesorului documentarist din CDI;

   j) realizarea planului de scolarizare;

   k) pregatirea inceputului/sfarsitului de an scolar;

   l) selectia resursei umane;

   m) activitatea de analiza si rezolvare a scrisorilor, sesizarilor si reclamatiilor;

   n) gradul de utilizare a resurselor materiale;

   o) alte teme de interes educational.

   (2) Tematica de inspectie se va stabili anual/semestrial, in functie de prioritatile MECTS si ale ISJ/ISMB.

Art. 51. -

   (1) Etapele inspectiei tematice sunt urmatoarele:

   a) planificarea inspectiei;

   b) organizarea inspectiei;

   c) colectarea, analizarea si interpretarea datelor;

   d) formularea concluziilor si consilierea persoanelor responsabile pentru domeniul/activitatea inspectata.

   (2) Consemnarea rezultatelor inspectiei tematice se face in registrul de inspectii al institutiei de educatie sub forma unui raport scris/proces-verbal/nota de control, conform modelului prevazut in anexa nr. 6.

Art. 52. -

    Concluziile inspectiei tematice sunt formulate prin raportare la obiectivele propuse. Acestea contin:

   a) constatari;

   b) aprecieri;

   c) recomandari adresate membrilor consiliului de administratie, directorului/directorilor institutiei de educatie, responsabililor compartimentelor functionale, cadrelor didactice, responsabililor si membrilor diferitelor comisii etc.

Art. 53. -

    Concluziile inspectiei tematice sunt valorificate in:

   a) materialele de analiza ale institutiei care a initiat controlul tematic;

   b) date statistice judetene, regionale sau nationale referitoare la aspecte ale sistemului de invatamant;

   c) studii;

   d) informari;

   e) analize diagnostice;

   f) prognoze;

   g) decizii luate la nivelul MECTS sau al ISJ/ISMB.

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Reguli impuse copiilor

De ce trebuie să ţinem cont când impunem reguli copiilor?   Ce puteţi face pentru a evita „alunecările de teren” din viaţa de familie?     -         Fixaţi reguli adaptate vârstei copilului. -         Aveţi grijă ca...

Read more

Consiliere si orientare

Materiale si resurse - Consiliere si orientare     Consiliere si orientare - Mihai Jigau  Consilierea carierei - Mihai Jigau Consilierea carierei adultilor - Mihai Jigau Consilierea carierei - Compediu de metode si tehnici...

Read more

Legislatie

Ordin nr. 5106/01.09.2010 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de realizare a raportului de activitate în vederea obţinerii gradaţiei de merit pentru personalul didactic de predare din învăţământul preuniversitar Norme...

Read more

Universitatea de Medicina si Farmacie Iu…

UMF Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu” Pepiniera valorilor medicinei româneşti şi internaţionale   Ştiinţa medicală este cea mai apropiată de suflet, fiind cea mai apropiată de om – spunea Iuliu...

Read more

Rolul profesorului de sprijin în asigura…

ROLUL PROFESORULUI DE SPRIJIN ÎN ASIGURAREA SERVICIILOR EDUCAŢIONALE PENTRU ELEVII CU CES Lector dr. Marcu Maria Cadru didactic asociat al Universităţii „Lucian Blaga” Sibiu Facultatea de...

Read more

Activitatile extrascolare importanta lor…

ACTIVITĂŢILE EXTRAŞCOLARE IMPORTANŢA LOR INSTRUCTIV-EDUCATIVĂ   Profesor  Moise Iuliana Daniela Liceul cu Program Sportiv „Iolanda Balaş Şoter”, Buzău   Experienţa practică a evidenţiat de-a lungul timpului că activităţile desfăşurate în afara spaţiului şcolii joacă un...

Read more

Proiect metodologie mobilitate personal …

Proiect metodologie mobilitate personal 2013-2014   Vezi proiectul pentru metodologia - cadru privind mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2013 - 2014.

Read more

Dezvoltarea psihopedagogica a scolarului…

DEZVOLTAREA PSIHOPEDAGOGICĂ A ŞCOLARULUI MIC prof. înv. primar Marşeu Rodica Lavinia Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara Copilăria este perioada în care dezvoltarea psihică a copiilor...

Read more