Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Experiente de lucru europene pentru o buna integrare pe piata muncii Life Long Learning Program Educatie pe tot parcursul vietii
Duminică, 08 Ianuarie 2012 00:00

EXPERIENE DE LUCRU EUROPENE PENTRU O BUNĂ INTEGRARE

PE PIAA MUNCII”

“Life Long Learning Program”/“Educaţie pe tot parcursul vieţii”

 

 

Drd. prof. ing.  LILIANA CÎMPAN

Colegiul Tehnic “Iuliu Maniu” Şimleu Silvaniei, Sălaj

 

Rezumat

Un cadru propice legăturii dintre oferta şcolii şi cererea angajatorilor, in ceea ce priveşte pregătirea absolvenţilor, pentru incadrarea cu succes a absolvenţilor pe piaţă, il reprezintă proiectul: ”Experienţe de lucru europene pentru o bună integrare pe piaţa munciii” proiect esenţial, tocmai că vizează conştientizarea rolului practicii, in egală masură, pentru elevi, cadre didactice, cât şi pentru angajatori si parinţi.

 

Colegiul Tehnic “Iuliu Maniu”Șimleu Silvaniei este beneficiarul unui Proiect Sectorial Leonardo Da Vinci, proiect nr: LLP-LdV/IVT/2009/RO/015.

Obiecivul general al acestui proiect este: “sprijinirea participanţilor la activitaţi de formare profesională pentru acumularea de cunostinţe, dezvoltarea de abilitaţi şi calificări menite să le faciliteze dezvoltarea personală, inserţia profesională şi participarea pe piaţa muncii europene” , având ca finalizare obţinerea certificatelor EUROPASS MOBILITY .

  Proiectul de mobilitate IVT Leonardo da Vinci cu tema” Experienţe de lucru europene pentru o buna integrare pe piaţa muncii”  a avut ca grup ţintă 25 de elevi ai Colegiului Tehnic “Iuliu Maniu” Șimleu Silvaniei, profil Tehnic, domeniul Prelucrarea lemnului si Mecanică, cu calificările: tâmplar universal si mecanic auto.

Obiectivele proiectului:

1. Sprijinerea participanţilor români să dobândească experienţe de muncă intr-un mediu de lucru european conectat cu domeniul lor de studiu: mecanic si fabricarea produselor din lemn in scopul facilitării integrării profesionale pe piaţa muncii

2. Imbunatăţirea competenţelor personale: competenţelor de comunicare si cooperare in relaţii de muncă, competenţelor culturale si lărgirea orizontului cultural in vederea creşterii nivelului de adaptare la un mediu de muncă si de viaţă din alta ţară.

3. Incurajarea elevilor participanţi să accepte ideea de mobilitate in muncă şi formare in cadrul Uniunii Europene ca o perspectivă de a găsi un loc de muncă mai bun.

4.Stabilirea unei platforme de colaborare trans-naţională intre instituţii de formare româneşti şi companii europene şi dezvoltarea increderii reciproce şi cooperării in cadrul Uniunii.

Proiectul “Experienţe de lucru europene pentru o bună integrare pe piaţa muncii” s-a derulat in două fluxuri pe cele două calificări, având stagiile de pregatire practică in două ţări diferite.

Primul flux format din 10 elevi, având calificarea tâmplar universal, au efectuat stagiul de pregatire practică in Polonia-Wroclaw, iar al doilea flux format din 15 elevi, având calificarea mecanic auto, au efectuat stagiul de pregatire practică in Germania –Leipzig

Prima etapă a proiectului s-a desfăşurat în Polonia-Wroclaw, unde elevii selectaţi au desfăşurat un stagiu de pregătire, de 4 saptămâni, plasamentul s-a desfăşurat in perioada 22.03-18.04.2010. Elevii au efectuat stagiul de pregătire într-un atelier de lucru din cadrul firmei ˝U MALINIAKA˝, reuşind să parcurgă şi să efectueze toate operatiile de lucru conform planificării din programul de lucru, iar la finalul stagiului toţi cei implicaţi au obţinut certificatul de competenţe profesionale EUROPASS MOBILITY, precum şi certificatul de competenţe lingvistice.

A doua etapă a proiectului s-a desfăşurat in Germania-Leipzig , plasamentul s-a desfăşurat in perioada 06.09-03.10.2010, pe o perioadă de 4 saptămâni, unde elevii au desfăşurat stagiul de pregătire practică intr-un Centru de Formare –ZAW, aparţinând Camerei de Comerţ, modern, bine echipat care formează pe domeniul mecanic auto personalul din şi pentru firme ca BMW, VW. Atelierul este echipat cu aparatură modernă şi se lucrează pe maşini de ultimă generaţie.

La finalul stagiului toţi cei implicaţi au obţinut certificatul de competenţe profesionale EUROPASS MOBILITY, precum şi certificatul de competenţe lingvistice.

În timpul desfaşurarii stagiului de pregatire, elevii au participat la ore de limba engleză, conform cu ceea ce s-a stabilit în Modulul de pregatire lingvistică, ceea ce a contribuit la îmbunatăţirea cunoştinţelor şi a făcut posibilă obţinerea certificatului de competenţe lingvistice. De asemenea au beneficiat de ore de pregătire culturală şi pedagogică, prin organizarea unor excursii, vizite la muzee şi numeroase obiective turistice.

Pentru fiecare participant, acest plasament s-a dovedit a fi o experienţă unică, care cu siguranţă a contribuit atât la dezvoltarea şi formarea lor profesională, cât şi personală.

REZULTATELE aşteptate ale proiectului se vor reflecta in nivelul de performanţă al formabililor , in procentul imbunatăţit al ratei de tranziţie de la şcoală la viaţa activă , procent influenţat de certificatele de competenţe profesionale pe care absolvenţii le-au şi le vor obţine la finalizarea studiilor, in calitatea formării şi la catedră, prin materialele de formare dezvoltate, care vor reprezenta un suport pentru profesorii de specialitate.

In contextul acestor proiecte, plasarea faţă in faţă din punct de vedere al intereselor si al dialogului permanent dintre şcoală şi angajatori, işi găseşte concretizare, in parteneriatul pentru practică dintre şcoală şi agenţii economici.

Prin agenţii economici, elevii incep sa inteleagă ce inseamnă intr-adevăr, practica la locul de muncă.

Am convingerea că aceste proiecte cu stagii de pregătire practică au un impact inedit pentru elevi, in Tranzaţia de la şcoală la viaţa activă.

Bibliografie:

Events School – 2011

Ultima actualizare în Marţi, 10 Ianuarie 2012 21:46
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Apprendre par le biais des jeux

APPRENDRE PAR LE BIAIS DES JEUX   Profesor limba francezã Negraia Marta Cristiana, Şcoala nr. 12 ’’Miron Costin’’ Galaţi   La compétence de communication orale peut se développer par l’intermède du jeu qui exige s’adapter...

Read more

Ecoeducatia

ECOEDUCAȚIA prof. Arjoca Mihaela Maria Colegiul Tehnic ‘’ Ion Mincu”, Timișoara Rezumat: Ecoeducația va ajuta la dezvoltarea umanității. Cuvinte cheie: ecologie, mediu, educație, evoluție. ...

Read more

Asigurarea calitatii prin abordari moder…

ASIGURAREA CALITĂŢII PRIN ABORDĂRI MODERNE ÎN PREDAREA ISTORIEI   Profesor Mihăeş Violeta Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, Vrancea   În contextul integrării României în Uniunea Europeană, dimensiunea educaţiei capătă o importanţă deosebită. Asigurarea educaţiei de...

Read more

Relatia scoala comunitate

RELATIA SCOALA-COMUNITATE   Scoala si familia urmaresc acelasi scop educativ formarea copiilor spre a deveni oameni multilateral dezvoltati. Pentru realizarea acestui scop unic este necesara unitatea de actiune, concordanta dintre mijloacele specifice de...

Read more

Francofonia istoria unui cuvant

FRANCOFONIA: ISTORIA UNUI CUVÂNT prof. Drăgian Ana-Elena Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea „La francophonie c'est cet humanisme intégral, qui se tisse autour de la terre.” *( Léopold...

Read more

Studiu privind implicarea familiei in ed…

Studiu privind implicarea familiei in educatia copilului si relatia dintre familie si scoala

  STUDIU PRIVIND IMPLICAREA FAMILIEI ÎN EDUCAŢIA COPILULUI ŞI RELAŢIA DINTRE FAMILIE ŞI ŞCOALĂ   Prof. Antohe Florin Mihai Şcoala Nichita Stănescu Galaţi    Studiul de faţă abordează o problemă deosebit de importantă şi anume calitatea...

Read more

Dezvoltarea de competente pentru elevi p…

DEZVOLTAREA DE COMPETENȚE PENTRU ELEVI PRIN PARTENERIATELE ȘCOLARE Prof. Mihaela Corina Nicolae Liceul de Arte Bălașa Doamna, Târgoviște Proiectul internaţional Comunicare interşcolară, derulat în parteneriat cu școli europene și școli din...

Read more

Literary devices_the vane sisters_Vladim…

LITERARY DEVICES IN “THE VANE SISTERS”, BY VLADIMIR NABOKOV Huniadi Lorina Manuela Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara Nabokov’s short story ‘The Vane Sisters’ (March 1951)...

Read more