Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Padurea habitatul izvorului de viata
Joi, 08 August 2013 10:57

PĂDUREA – HABITATUL IZVORULUI DE VIAŢĂ

 

Prof. Ciobotaru Ana-Maria

Şcoala Gimnazială Măicăneşti

 

Rezumat: Pădurea, izvor de viaţă începând de la strămoşii noştrii, reprezintă habitatul ori casa unde se nasc şi trăiesc animalele şi plantele. Pădurea este fericirea plantelor şi a animalelor, mediul unde fiecare floare îmbogăţeşte peisajul.

Abstract: The forest, source of life starting from our ancestors, is the habitat or the house the environment where are born and live animals and plants. The forest is for the plants and animals the happiness, the environment where each flower enriches the landscape.

Cuvinte cheie: pădure, viaţă, habitat, ecosistem, defrişare.

 

Pădurea, izvor de viaţă începând de la strămoşii noştrii, reprezintă habitatul ori casa unde se nasc şi trăiesc animalele şi plantele. Pãdurea a constituit dintotdeauna un prieten pentru români: un refugiu pentru haiduci, sursã de inspiraţie pentru poeţi, loc de agrement pentru turişti.

Reprezintă fericirea plantelor şi a animalelor, întregirea factorilor biotici şi abiotici, mediul unde fiecare floare îmbogăţeşte peisajul, îl pigmentează şi îl colorează. Este sufletul şi bucuria oamenilor, energia sistemelor biologice.

Lumina soarelui se poate infiltra printre ramurile copacilor până la solul pădurii, unde ierburile, ferigile şi ceilalţi arbuşti oferă substanţe nutritive pentru animalele care pasc şi care se hrănesc cu plante, de la şoareci de câmp, chiţcani şi iepuri până la căprioare. Bine camuflaţi de frunze trăieşte sitarul de pădure, o pasăre terestră.

Frunzele căzute din copaci furnizează provizii râmelor, acestea fiind cele mai ocupate toamna. Transformarea acestor frunze în humus în pământ asigură provizii de nutrimente pentru copac şi pentru milioanele de microorganisme din mediul său. În jurul său se află alţi locuitori ai pământului: miriapode, păduchi de lemn şi furnici. În această perioadă a anului pădurea abundă de păianjeni, plasele lor ca de borangic acoperind toate straturile stejarului. Aceştia nu se consumă doar unii pe alţii pentru a supravieţui; ei sunt mâncaţi la rândul lor. Prezenţa păianjenilor atrage o sumedenie de păsări multicolore.

Diminuarea condiţiilor propice de viaţă prin tăieri ilegale, incendii, calamităţi naturale, culegerea iraţională a fructelor ori a plantelor medicinale afectează integritatea relaţiilor interspecifice dintre animale şi plante.

Orice pădure are o putere augmentată de regenerare ori de depăşire a situaţiei limită în care este pusă! Treptat însă timpul biologic al pădurii îşi va reveni în drepturi reluând bunăstarea şi ritmul sistemului silvic.

De asemenea, pădurea simte, uneori, nevoia unui ajutor facil de îndeplinit din partea noastră, a oamenilor. Nu de multe ori ne-a fost dat să observăm că arborii strigă după ajutor. Parcă ar fi ca în poveştile cu prinţese unde copacii cheamă pe cineva să înlăture viermele primejdios care-i distruge rădăcina – „crengile lui subterane”.

De câte ori nu am văzut campanii de plantare de copaci, împăduriri pe terenurile afectate de alunecări de teren ori de inundaţii catastrofale?!

 

Bibliografie:

http://www.ecomagazin.ro/ecosistemul-unei-paduri-de-stejari/

http://www.igsu.ro/documente/informare_preventiva/Padurea__aurul_verde.pdf

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Comisiile de concurs pentru ocuparea pos…

CAPITOLUL III  Comisiile de concurs      Art. 7. -    (1) Pentru organizarea si desfasurarea concursului la nivelul unei unitati de invatamant particular din invatamantul preuniversitar, consiliul de administratie al unitatii de invatamant...

Read more

Evolutia starilor sufletesti in poezia l…

EVOLUŢIA STĂRILOR SUFLETEŞTI ÎN POEZIA “LACUL” DE MIHAI EMINESCU   Prof. Andreea Burlacu, Liceul Teoretic “Aurel Vlaicu” Breaza   Titlul poeziei prezintă lacul ca pe un martor, dar şi participant activ la idila ce urmează...

Read more

Tipologii ale elevilor cu cerinte educat…

TIPOLOGII ALE ELEVILOR CU CERINŢE EDUCAŢIONALE SPECIALE ŞI SOLUŢII DE INTEGRARE ÎN ŞCOALĂ   Prof. Pavel Adriana-Cristina Colegiul Economic Buzău   Sintagma „şcoala pentru diversitate” este echivalentă sintagmei “şcoala pentru toţi” şi reprezintă dezideratul maximei...

Read more

PREDAREA INTEGRATA LA CLASELE I-IV

PREDAREA INTEGRATÃ LA CLASELE I-IV   Inst. Nicolau Mariana Şcoala cu Clasele I-VIII Gherãesti, jud. Neamt     Problemele concrete de viatã, ce trebuie rezolvate zi de zi, au un caracter integrat si nu pot...

Read more

Emisiuni monetare in timpul lui Alexandr…

  EMISIUNI MONETARE ÎN TIMPUL LUI ALEXANDRU CEL BUN   Profesor Adrian Şulic Grup Şcolar ,,Regina Maria’’, Dorohoi, Botoşani                                       Lunga domnie a lui Alexandru cel Bun a cunoscut numeroase emisiuni monetare. La început...

Read more

Dimitrie Gusti intemeietorul scolii mono…

DIMITRIE GUSTI – ÎNTEMEIETORUL ŞCOLII MONOGRAFICE ROMÂNEŞTI   Prof. Dr. Nadia Vesa Şcoala Gimnazială Vidra, Judeţul Alba   Filosof, sociolog şi estetician, membru al Academiei Române, fondator al Şcolii monografice de la Bucureşti, Dimitrie Gusti...

Read more

Dintre proiectele noastre

Dintre proiectele noastre

Dintre proiectele noastre ... Liceul de Arta "Ioan Sima" Zalau   "O alimentatie sanatoasa" Profesor Cosma Camelia

Read more

Invatarea prin cooperare

INVATAREA PRIN COOPERARE                                                                                                                 Prof. Stan Cristina Scoala Gimnaziala Basca-Chiojdului, jud. Buzau   Una dintre temele abordate frecvent de catre teoreticienii si practicienii educatiei o reprezinta invatarea prin cooperare.            Propunem aceasta tema de reflectie ca...

Read more