Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiect de parteneriat scoala familie
Scris de mihaiela lazar   
Marţi, 08 Martie 2016 20:27

PROIECT DE PARTENERIAT ŞCOALĂ-FAMILIE

Înv. Dana Gligor

Școala Gimnazială Câmpeni

Am realizat acest parteneriat pentru a consolida relația cu familiile elevilor și a-i implica cât mai mult în activitatea la clasă și totodată urmărind:

*formarea părinţilor în spiritul ideii de parteneri egali în educaţia copiilor;

*convingerea părinţilor pentru a investi în dezvoltarea personală a copilului şi a grupului în ansamblu;

*implicarea părintilor în atragerea de resurse (financiare sau materiale) necesare unei bune desfăşurări a actului educaţional;

*creearea unui mediu educativ pozitiv,favorabil,adecvat pentru o stimulare continuă a învăţării spontane a copilului;

*achizitionarea de către părinţi a unor informaţii şi cunoştiinţe pe care să le folosească în educarea propriilor copii.

Durata proiectului:anul şcolar 2015-2016

Clasa: pregatitoare

Motivaţie:

*necesitatea menţinerii unităţii de cerinţe în educaţia copilului;

*necesitatea realizării unei legături reale între şcoală şi familie ca parteneri egali în educaţia copilului.

Scopul:

*dezvoltarea parteneriatului cu părintii;

*implicarea şi participarea reală a părintilor în activităţile la clasă şi la cele extracurriculare.

Obiective:

*formarea părinţilor în spiritul ideii de parteneri egali în educaţia copiilor;

*convingerea părinţilor pentru a investi în dezvoltarea personală a copilului şi a grupului în ansamblu;

*implicarea părintilor în atragerea de resurse(financiare sau materiale)necesare unei bune desfăşurări a actului educaţional;

*creearea unui mediu educativ pozitiv,favorabil,adecvat pentru o stimulare continuă a învăţării spontane a copilului;

*achizitionarea de către părinţi a unor informaţii şi cunoştiinţe pe care să le folosească în educarea propriilor copii.

Grup ţintă:

*părinţii şcolarilor din clasa pregatitoare

Resurse umane:

*părinţi

*bunici

*cadre didactice

*copii

Resurse materiale:

*materiale informative în domeniul educaţiei;

*reviste de specialitate;

*calculatorul;

*videoproiectorul.

ACTIVITĂŢI PROPUSE

Nr.

crt.

Activităţi

propuse

Obiective

Data

1.

,,Să ne cunoaştem copiii!’’

Schimb de informatii privind comportamentul copiilor în familie şi şcoală

Oct.

2015

2.

,,Ce nu ne place la copilul nostru ?’’

Sugestii pentru eliminarea comportamentelor problematice la copii

Nov.

2015

3.

Ne pregătim de serbare

Implicarea părinţilor în atragerea şi găsirea de resurse materiale şi financiare necesare derulării serbării de Crăciun

Dec.

2015

4.

Familia şi copilul

Consilierea părinţilor cu privire la relţtiile ce trebuie să existe între copii şi membrii familiei

Feb.

2016

5.

Drepturile copilului

Informarea părinţilor asupra,,Drepturilor Copiilor conform Convenţiei Naţiunilor Unite’’

Martie

2016

6.

Cum reactionăm când ne supără copilul...

Prezentarea unor cazuri concrete şi a soluţiilor ce se impun

Completarea unor chestionare referitoare la relaţia părinte-copil

Mai

2016

7.

De ziua copiilor

Implicarea părinţilor în sărbătorirea Zilei Copilului

Participarea alături de copii la activităţile desfăşurate cu această ocazie

Iunie

2016

8.

Evaluare program

Analiza activităţilor desfăşurate şi gradul de implicare a părinţilor în activităţile propuse

Completarea unor chestionare despre educaţia copiilor

Iunie

2016

 

Revista cu ISSN

Comunicare si feed-back in invatamantul …

COMUNICARE ŞI FEED-BACK ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR   Anton Simona Marinela Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2 Vorniceni, Jud. Botoşani Comunicarea reprezintă un sistem de transmitere a unor mesaje care pot...

Read more

ORA DE COMPUNERE - UN PAS SPRE CREATIVIT…

ORA DE COMPUNERE – UN PAS SPRE CREATIVITATE   Prof. Rodica Ioana Obreja Colegiul De Ştiinte „Grigore Antipa”, Brasov     Prezentul articol vizeazeazã aspecte legate de importanta desfãsurãrii orelor de compunere în liceu...

Read more

The critical period in language learning

THE CRITICAL PERIOD IN LANGUAGE LEARNING Prof. Chirilă Ana-Maria Şcoala Gimnazială ,,Iustin Pîrvu’’ Poiana Teiului The critical period hypothesis states that there is a period of life (between birth and puberty)...

Read more

Importanta creativitatii in dezvoltarea …

IMPORTANŢA STIMULĂRII CREATIVITĂŢII ÎN DEZVOLTAREA COPILULUI   Marinescu Larisa Eromanga, Profesor Psihopedagog, Centrul de Pedagogie Curativă HD - locaţia Lupeni, Judeţul Hunedoara     Creativitatea poate fi definită ca trăsătură complexă a personalităţii umane, constând...

Read more

Creativitatea matematica

CREATIVITATEA MATEMATICĂ Prof. Stancu Magdalena Ioana Liceul Voievodul Mircea Târgovişte Unul dintre scopurile sistemului de învăţămant este să identifice persoanele creative. Perspectivele secolului nostru presupun efectuarea automatizată a acţiunilor economice...

Read more

Cresterea gradului de adaptabilitate sco…

CREȘTEREA GRADULUI DE ADAPTABILITATE ȘCOLARĂ A ELEVILOR CU DIZABILITĂȚI COGNITIVE PRIN TERAPIE MODULARĂ Prof. educator Mureșan- Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată,...

Read more

Plan de actiune pentru integrarea copiil…

  PLAN DE ACȚIUNE PENTRU INTEGRAREA COPIILOR CU DIZABILITĂȚI Profesor învățământ primar Popa Constantina Școala Gimnazială Luncoiu de Jos, jud. Hunedoara Integrarea școlară este un proces de adaptare a copilului...

Read more

Stiluri educative familiale si reusita s…

STILURI EDUCATIVE FAMILIALE ŞI REUŞITA ŞCOLARĂ   Prof.  Perţa  Elena Şcoala Gimnazială Păstrăveni - Neamţ                  Ca şi în cazul dezvoltării cognitive, numeroase anchete indică o dependenţă a reuşitei  şcolare de un stil parental ...

Read more