Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiect de parteneriat scoala familie
Scris de mihaiela lazar   
Marţi, 08 Martie 2016 20:27

PROIECT DE PARTENERIAT ŞCOALĂ-FAMILIE

Înv. Dana Gligor

Școala Gimnazială Câmpeni

Am realizat acest parteneriat pentru a consolida relația cu familiile elevilor și a-i implica cât mai mult în activitatea la clasă și totodată urmărind:

*formarea părinţilor în spiritul ideii de parteneri egali în educaţia copiilor;

*convingerea părinţilor pentru a investi în dezvoltarea personală a copilului şi a grupului în ansamblu;

*implicarea părintilor în atragerea de resurse (financiare sau materiale) necesare unei bune desfăşurări a actului educaţional;

*creearea unui mediu educativ pozitiv,favorabil,adecvat pentru o stimulare continuă a învăţării spontane a copilului;

*achizitionarea de către părinţi a unor informaţii şi cunoştiinţe pe care să le folosească în educarea propriilor copii.

Durata proiectului:anul şcolar 2015-2016

Clasa: pregatitoare

Motivaţie:

*necesitatea menţinerii unităţii de cerinţe în educaţia copilului;

*necesitatea realizării unei legături reale între şcoală şi familie ca parteneri egali în educaţia copilului.

Scopul:

*dezvoltarea parteneriatului cu părintii;

*implicarea şi participarea reală a părintilor în activităţile la clasă şi la cele extracurriculare.

Obiective:

*formarea părinţilor în spiritul ideii de parteneri egali în educaţia copiilor;

*convingerea părinţilor pentru a investi în dezvoltarea personală a copilului şi a grupului în ansamblu;

*implicarea părintilor în atragerea de resurse(financiare sau materiale)necesare unei bune desfăşurări a actului educaţional;

*creearea unui mediu educativ pozitiv,favorabil,adecvat pentru o stimulare continuă a învăţării spontane a copilului;

*achizitionarea de către părinţi a unor informaţii şi cunoştiinţe pe care să le folosească în educarea propriilor copii.

Grup ţintă:

*părinţii şcolarilor din clasa pregatitoare

Resurse umane:

*părinţi

*bunici

*cadre didactice

*copii

Resurse materiale:

*materiale informative în domeniul educaţiei;

*reviste de specialitate;

*calculatorul;

*videoproiectorul.

ACTIVITĂŢI PROPUSE

Nr.

crt.

Activităţi

propuse

Obiective

Data

1.

,,Să ne cunoaştem copiii!’’

Schimb de informatii privind comportamentul copiilor în familie şi şcoală

Oct.

2015

2.

,,Ce nu ne place la copilul nostru ?’’

Sugestii pentru eliminarea comportamentelor problematice la copii

Nov.

2015

3.

Ne pregătim de serbare

Implicarea părinţilor în atragerea şi găsirea de resurse materiale şi financiare necesare derulării serbării de Crăciun

Dec.

2015

4.

Familia şi copilul

Consilierea părinţilor cu privire la relţtiile ce trebuie să existe între copii şi membrii familiei

Feb.

2016

5.

Drepturile copilului

Informarea părinţilor asupra,,Drepturilor Copiilor conform Convenţiei Naţiunilor Unite’’

Martie

2016

6.

Cum reactionăm când ne supără copilul...

Prezentarea unor cazuri concrete şi a soluţiilor ce se impun

Completarea unor chestionare referitoare la relaţia părinte-copil

Mai

2016

7.

De ziua copiilor

Implicarea părinţilor în sărbătorirea Zilei Copilului

Participarea alături de copii la activităţile desfăşurate cu această ocazie

Iunie

2016

8.

Evaluare program

Analiza activităţilor desfăşurate şi gradul de implicare a părinţilor în activităţile propuse

Completarea unor chestionare despre educaţia copiilor

Iunie

2016

 

Revista cu ISSN

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

12. Alcoolul     Alcoolul nu este considerat întotdeauna un drog, fiind acceptat de societate. Cu toate astea, alcoolul este într-adevar un drog, iar folosirea lui abuzivă a crescut, până la a deveni,...

Read more

Planificare model pentru cultura civica …

Planificare model pentru cultura civica invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Relatia profesor profesor documentarist

RELAȚIA PROFESOR-PROFESOR DOCUMENTARIST Mesaroșiu Corina Georgiana, profesor de limba română- limba franceză, Școala Gimnazială Poplaca- județ Sibiu Prin intermediul acestui articol se dorește trasarea unor aspecte definitorii privind importanța...

Read more

Dezvoltarea psihopedagogica a scolarului…

DEZVOLTAREA PSIHOPEDAGOGICĂ A ŞCOLARULUI MIC prof. înv. primar Marşeu Rodica Lavinia Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara Copilăria este perioada în care dezvoltarea psihică a copiilor...

Read more

Relatia dintre stilul parental si compor…

RELAȚIA DINTRE STILUL PARENTAL ȘI COMPORTAMENTUL INDEZIRABIL AL ȘCOLARULUI MIC Marinescu Gabriela –prof. înv. primar și preșcolar, Școala Gimnazială „Romulus Cioflec” Araci, jud.Covasna Balint Camelia...

Read more

Familia si scoala in crearea fiintei soc…

FAMILIA ŞI ŞCOALA ÎN CREAREA FIINŢEI SOCIALE   Profesor Mihăeş Violeta Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, Vrancea   Rezumat Indiferent de perspectiva din care sunt abordate, familia şi şcoala îndeplinesc un set complex de roluri, acestea...

Read more

Relatia de comunicare educator educat

 RELAŢIA DE COMUNICARE EDUCATOR-EDUCAT   Prof înv. primar Sorina Nevodenszki ,,Şcoala cu clasele I-VIII Sînandrei”, Jud. Timiş   ,,Când ai stat în bancă ani de zile sub ochii serioşi ai cuiva care te învaţă carte,...

Read more

Le drame romantique

LE DRAME ROMANTIQUE   Prof. Maria Frăţilă,  Liceul Tehnologic ''Timotei Cipariu'' Blaj               L'objectif de cet étude est de présenter les traîts caractéristiques du drame romantique, ayant comme point d'appui le manifeste du...

Read more