Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Calendarul si structura anului scolar 2016-2017
Scris de admin   
Marţi, 02 August 2016 00:45

Calendarul si structura anului scolar 2016-2017

A fost publicat în Monitorul Oficial, partea I, nr. 552 din 21 iulie, Ordinul MENCS nr. 4577/2016 privind structura anului şcolar 2016-2017.

Noul an şcolar va debuta pe 12 septembrie 2016.

Anul şcolar 2016-2017 va avea 35 de săptămâni de cursuri (169 de zile lucrătoare). Clasele terminale de liceu vor avea 32 de săptămâni, iar cursurile se vor încheia pe 26 mai 2017. Clasele de a VIII-a vor avea 34 de săptămâni, iar cursurile se vor încheia pe 9 iunie. Pentru învăţământul special cursurile se întind pe durata a 37 de săptămâni.

Iată structura stabilită de MENCȘ:

  • Semestrul I (19 săptămâni):
    • cursuri: 12 septembrie 2016 - 23 decembrie 2016;
    • vacanţa de iarnă: 24 decembrie 2016 - 8 ianuarie 2017;
    • cursuri: 9 ianuarie 2017 - 3 februarie 2017;
    • vacanţa intersemestrială: 4 februarie 2017 - 12 februarie 2017;

Notă: În perioada 29 octombrie 2016 - 6 noiembrie 2016, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar vor fi în vacanţă.

  • Semestrul II (16 săptămâni):
    • cursuri: 13 februarie 2017 - 14 aprilie 2017;
    • vacanţa de primăvară: 19 aprilie 2017 - 30 aprilie 2017;
    • cursuri: 2 mai 2017 - 16 iunie 2017;
    • vacanţa de vară: 17 iunie 2017 - 10 septembrie 2017.

Notă: Pentru angajaţii sistemului educaţional, anul şcolar se va desfăşura între 1 septembrie 2016 şi 31 august 2017.

"Unităţile de învăţământ şi inspectoratele şcolare vor marca prin manifestări specifice ziua de 5 octombrie - Ziua internaţională a educaţiei, ziua de 5 iunie - Ziua învăţătorului şi 1 Iunie - Ziua copilului, conform planificărilor existente la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ preuniversitar".

În ceea ce priveşte programul naţional "Şcoala altfel", acesta se va desfășura într-o perioadă de cinci zile lucrătoare consecutive, în funcție de decizia fiecărei unități de învățământ, însă respectând următoarele intervale:

  • Pentru învăţământul preşcolar şi primar:
    • 21 noiembrie 2016 - 2 decembrie 2016;
    • 27 februarie 2017 - 31 martie 2017;
    • 15 mai 2017 - 9 iunie 2017;

  • Pentru învăţământul gimnazial, liceal, profesional şi postliceal:
    • 17 octombrie 2016 - 2 decembrie 2016;
    • 27 februarie 2017 - 31 martie 2017;
    • 15 mai 2017 - 9 iunie 2017.

Lucrările semestriale şi tezele vor fi susţinute cu cel puţin trei săptămâni înainte de finalul fiecărui semestru. "Calendarul examenelor/evaluărilor naţionale, al examenelor de absolvire, respectiv de certificare/atestare a calificării profesionale/a competențelor, precum şi calendarul admiterii în clasa a IX-a se aprobă prin ordine distincte ale ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice", se mai arată în actul amintit.

Descarcă document - structura anului școlar 2016-2017 - ORDIN nr. 4577 din 2016

Ultima actualizare în Duminică, 11 Septembrie 2016 08:50
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Eficienta pedepselor si recompenselor in…

EFICIENȚA PEDEPSELOR ȘI RECOMPENSELOR ÎN REZOLVAREA SITUAȚIILOR CONFLICTUALE Prof. Maria-Lavinia Moldovan Liceul Tehnologic Băicoi Rezumat Pedepsele și recompensele au rolul „de a regla” conflictele școlare ce intervin în momentul refuzului elevului de...

Read more

Moduri de organizare a procesului de inv…

 Procesul de invatamant, ca activitate intreprinsa deliberat in vederea realizarii unor scopuri, presupune ca necesitate o organizare. Aceasta activitate se prezinta ca un sistem complex.   Organizarea pe clase si lectii...

Read more

Programul Scoala Altfel 2014

Programul Şcoala Altfel 2014   Vezi Programul "Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!" 2014, anexă la Ordinul nr. 3.818 din 3 iunie 2013 privind structura anului şcolar 2013-2014,...

Read more

Familia factor stimulativ al potentialul…

FAMILIA - FACTOR STIMULATIV AL POTENŢIALULUI CREATIV AL COPILULUI   Cojocaru Anişoara, profesor în învăţământul primar Colegiul Naţional ,,Roman – Vodă”, Roman   Rezumat Din experienţa mea de peste treizeci de ani la catedră, pot spune...

Read more

Rolul familiei in relatia scoala comunit…

ROLUL FAMILIEI ÎN RELAŢIA ŞCOALĂ-COMUNITATE   Înv. Marc Aurica, Şcoala Gimnazială Câmpeni, jud. Alba    Educaţia este o acţiune la care îşi dau concursul şcoala, familia, întreaga societate. Colaborarea între toţi factorii educaţionali,...

Read more

Mitul lui Sisif

MITUL LUI SISIF Prof. Lorincz Cristina profesor C.T. Iosif Şilimon, Braşov   Articolul de faţă este un studiu asupra operei camusiene „Mitul lui Sisif”, aducând în discuţie tema principală a absurdului. Întregul studiu se...

Read more

Atitudini si bullying

                                                   ATITUDINI ŞI BULLYING                                                                                                                Mureşan - Chira Gabriel   Prof. educator CRDEII, Cluj-Napoca     Problematica bullying-ului se concentrează în speţă pe problematica din mediile şcolare neexcluzând şi alte medii cum sunt cele...

Read more

Educatia intelectuala

EDUCATIA INTELECTUALA     Conceptul si importanta educatiei intelectuale Termenul vine din latinescul intellectus - minte, gandire, ratiune, capacitate de a gandi, rationa, cunoaste, de a opera cu notiuni, concepte. Transmiterea experientei sociale de...

Read more