Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Situatia implementarii clasei pregatitoare pentru anul scolar 2012 2013
Miercuri, 30 Mai 2012 15:56

Situaţia implementării clasei pregătitoare

pentru anul şcolar 2012-2013

 

Pentru anul şcolar 2012 - 2013 s-au înscris 127.665 de elevi pentru clasa pregătitoare şi 171.885 de elevi pentru clasa I. 
Prin hotărârea de Guvern din 23.05.2012 s-a stabilit cifra de şcolarizare, care în mod legal, trebuia comunicată până la 01.03.2012.
Tot pe 23.05.2012, MECTS a transmis către inspectoratele şcolare planul de şcolarizare (numărul de locuri şi numărul de clase). Termenul legal pentru constituirea reţelei şcolare era 01.04.2012. De asemenea, a fost aprobată şi programa şcolară.

 

 

În ceea ce priveşte mobilierul pentru clasele pregătitoare, sarcina achiziţionării acestuia va reveni şcolilor. Şcolile vor alege modalitatea adecvată de achiziţie, evitându-se astfel riscul ca mobilierul să nu fie la dispoziţia elevilor la începerea anului şcolar. Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a întreprins toate demersurile pentru ca mobilierul destinat clasei pregătitoare să respecte toate standardele de conformitate, siguranţă şi funcţionalitate raportat la cerinţele europene pentru copiii de 6-7 ani.
Soluţia privind materialele didactice pentru clasa pregătitoare se află pe agenda Guvernului. În ceea ce priveşte corpului profesoral, există un proiect de Ordonanţă de Urgenţă pentru modificarea Legii Educaţiei Naţionale care prevede transferul şi detaşarea cadrelor didactice. Astfel, nu vor exista cadre didactice debutante care vor preda la clasele pregătitoare. De asemenea, a fost acreditat programul pentru formarea continuă pentru cadrele didactice ce vor preda la clasele pregătitoare, realizat de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei.
Pe lângă soluţiile pentru formarea personalului calificat la clasele pregătitoare, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului propune un set de măsuri pentru ca activitatea şcolară să se desfăşoare în două schimburi şi pentru crearea unor reglementări care să permită includerea unui număr suplimentar de elevi la clasele pregătitoare (maxim 1, 2 locuri), în cazuri excepţionale, în beneficiul elevilor.    

 

Sursa: http://www.edu.ro/index.php/pressrel/17127

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Formular de aplicatie pentru proiecte ca…

                                                                                          Nr. MECTS: ..................................................... Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului   FORMULAR DE APLICAŢIE* pentru proiectele ce vor fi cuprinse în Calendarul Activităţilor Educative 2013     *Proiectul va conţine doar formularul de...

Read more

Dreptul copiilor la educatie si responsa…

DREPTUL COPILULUI LA EDUCAŢIE ŞI RESPONSABILITĂŢILE ÎNVĂŢĂTORULUI   Instit. Frăţilescu Mihaela-Ramona Şc. Gen. Ghe. Tătărăscu,Tg-Jiu     „Numai un iubitor de copii poate fi şi un bun învăţător” ( Simion Mehedinţi)   În practica educaţională ne punem deseori întrebarea:...

Read more

Despre varsta si imbatranire

DESPRE VÂRSTĂ ȘI ÎMBĂTRÂNIRE Prof. Arjoca Mihaela Colegiul Tehnic “Ion Minu”, Timisoara Rezumat: Îmbătrânirea celulară este un proces care interesează știinta. Cuvinte cheie: celulă, gene, metabolism, îmbătrânire Viața! Timpul!...

Read more

Importanta predarii istoriei locale

IMPORTANŢA PREDĂRII ISTORIEI LOCALE Prof. Vasile Cătălina Liceul Teoretic”Paul Georgescu„ Țăndărei Plecând de la afirmaţia lui N.Iorga: ”un popor care nu îşi cunoaşte istoria e ca un copil care nu...

Read more

Proba practica la concursul pentru ocupa…

   ANEXA Nr. 9   la metodologie   PROBA PRACTICA din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar Disciplinele: Arte plastice, decorative, ambientale, Arhitectura, Design...

Read more

Metode interactive in procesul instruct…

Metode interactive  in procesul instructiv-educativ la biologie

METODE INTERACTIVE ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV LA BIOLOGIE DURNEA ANCUŢA-OANA COLEGIUL NAŢIONAL „MOISE NICOARĂ” ARAD Sinonime pentru Pentru învățământul modern metodele interactive constituie un instrument de organizare și conducere a activității...

Read more

Principiul lui Dirichlet (Principiul cut…

PRINCIPIUL LUI DIRICHLET (PRINCIPIUL CUTIEI) Prof. Hahui Maria Şcoala nr. 25, Galaţi   Principiul cutiei: ,,dacă repartizăm n+1 obiecte în n cutii atunci cel puţin doua obiecte vor fi în aceeaşi cutie”. Justificare:...

Read more

Metode si procedee interactive utilizate…

METODE ŞI PROCEDEE INTERACTIVE UTILIZATE ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV LA CICLUL PRIMAR   Pricope Delia Loredana, profesor învăţământul primar, Şcoala Gimnazială “Vasile Conta”, Iaşi     Metodele de învăţământ reprezintă căile de transformare în practică a...

Read more