Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Alaturi de scoala
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Martie 2019 00:00

STUDIU- ALĂTURI DE ŞCOALĂ

Prof.inv.primar Gligor Dana

Școala Gimnaziala Cîmpeni

Împreunã cu pãrinţii,şcoala îşi are rolul ei bine stabilit, intervenind în dezvoltarea primarã a copilului. În acest context, educarea pãrinţilor dupã principii ştiinţifice de psihopedagogie devine o necesitate.

Pãrinţilor le revine rolul esenţial în creşterea copiilor, asigurându-le acestora nu numai existenţa materialã, cât şi un climat familial afectiv şi moral. Sunt situaţii în care familia considerã cã este suficient sã se ocupe doar de satisfacerea nevoilor primare (hranã, îmbrãcãminte, locuinţã, cheltuieli zilnice etc.), ignorând importanţa unei comunicãri afective, nestimulând dezvoltarea sentimentului de apartenenţã.

Cercetãrile aratã cã „în programele în care pãrinţii sunt implicaţi elevii au performanţe mai mari la şcoalã decât aceleaşi programe, dar în care pãrinţii nu sunt implicaţi” (Henderson şi Nancy, 1995). Gradul de implicare al pãrinţilor în viaţa şcolarã a copiilor lor influenţeazã şi rezultatele acestora, în sens pozitiv: cu cât pãrinţii colaboreazã mai bine cu şcoala, cu atât notele copiilor sunt mai mari. Educaţia nu este un proces de care este responsabilã în mod exclusiv şcoala, dar nici pãrinţii; este un proces al cãrui succes depinde de colaborarea dintre cele douã pãrţi implicate.

Aşteptãrile pãrinţilor şi atitudinile lor privind educaţia copilului sunt la fel de importante ca şi activitãţile desfãşurate de cadrele didactice. Cei mai mulţi pãrinţi doresc sã fie implicaţi în educaţia copiilor, dar mulţi nu ştiu cum sã devinã implicaţi. Cei mai mulţi profesori simt cã implicarea pãrinţilor este esenţialã, dar mulţi nu ştiu cum sã facã acest lucru. şcoala are nevoie sã încurajeze şi sã promoveze implicarea pãrinţilor ca parteneri.

Educaţia, definitã în termeni foarte generali, este un proces al cãrui scop esenţial este de a uşura o anumitã modificare de comportament. Pãrinţii sunt primii profesori ai copilului, ei începând educarea lui în mediul familial. Împreunã cu pãrinţii,şcoala îşi are rolul ei bine stabilit, intervenind în dezvoltarea primarã a copilului. În acest context, educarea pãrinţilor dupã principii ştiinţifice de psihopedagogie devine o necesitate.

Pãrinţilor le revine rolul esenţial în creşterea copiilor, asigurându-le acestora nu numai existenţa materialã, cât şi un climat familial afectiv şi moral. Sunt situaţii în care familia considerã cã este suficient sã se ocupe doar de satisfacerea nevoilor primare (hranã, îmbrãcãminte, locuinţã, cheltuieli zilnice etc.), ignorând importanţa unei comunicãri afective, nestimulând dezvoltarea sentimentului de apartenenţã.

În general, comportamentul parental este inspirat din propria exterienţã de viaţã a acestora, astfel perpetuând atât aspecte pozitive cât şi negative, pe parcursul mai multor generaţii.

Educaţia pãrinţilor poate fi:

 

Revista cu ISSN

Efectele media asupra dezvoltarii person…

EFECTELE MEDIA ASUPRA DEZVOLTĂRII PERSONALITĂŢII PREŞCOLARULUI   Educatoare Portik Laura Grădiniţa P. P. Nr. 1 Reghin   Rezumat Referatul ţine să atragă din atenţia asupra efectelor negative pe care le are televizorul şi calculatorul asupra minţii...

Read more

La francophonie aujourd hui

LA FRANCOPHONIE AUJOURD’HUI Elisabeta Gheorghe, Liceul cu Program Sportiv Brăila Enseigner la civilisation ce sera étudier les réalités du monde actuel. Apprendre une langue étrangère «c’est apprendre une culture nouvelle, des...

Read more

Promovarea educatiei de calitate pentru …

PROMOVAREA EDUCAŢIEI DE CALITATE PENTRU ELEVII APARŢINÂND GRUPURILOR DIN MEDII DEZAVANTAJATE/SUPUSE EXCLUZIUNII   Prof. Chiru Adelina Şcoala Gimnazială ,,Înv. Clemenţa Beşchea” Căpăţîneşti, judeţul Buzău Dificultăţile de învăţare apar frecvent în...

Read more

Directii expresioniste in poezia lui Ion…

DIRECŢII EXPRESIONISTE IN POEZIA LUI ION BARBU Institutor: Nevodenszki Sorina Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Jud. Timis   “În poezia mea, ceea ce ar putea trece drept modernism nu este...

Read more

Planificare model pentru limba si comuni…

Planificare model pentru limba si comunicare invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice....

Read more

Perceptia autoeficacitatii in munca a ti…

PERCEPŢIA AUTOEFICACITĂŢII ÎN MUNCĂ A TINERILOR DIN ORGANIZAŢIILE VIRTUALE Psih. Pop Petronica Profesor consilier şcolar/CJRAE Cluj Rezumat Studiul de faţă încearca să patrundă în lumea organizaţiilor virtuale (virtual organizaţion), un domeniu deosebit...

Read more

ALTERNATIVE METODOLOGICE INTERACTIVE

ALTERNATIVE METODOLOGICE INTERACTIVE ÎN PREDAREA LITERATURII   prof. LAURA MIHAELA HERMAN Şcoala cu Clasele I-VIII „Nicolae Iorga”, Baia Mare     Metodele de învãtãmânt reprezintã cãile folosite în scoalã...

Read more

Study on expressing present and past rou…

STUDY ON EXPRESSING PRESENT AND PAST ROUTINE IN ENGLISH   Prof. Simona PISOI Colegiul Naţional Carol I, Craiova     SUMMARY English has no single verb expressing habitual aspect. Instead, habitual behaviour is indicated in various ways,...

Read more