Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Pledoarie pentru studiul limbii franceze
Scris de mihaiela lazar   
Luni, 08 Septembrie 2014 05:45

PLEDOARIE PENTRU STUDIUL LIMBII FRANCEZE

 

prof. drd. Stan Cristina

Şcoala Gimnazială Grigore Moisil  Ploieşti, jud. Prahova

 

 

În zilele noastre, limbile străine au devenit o necesitate pentru o viaţă profesională de succes şi nu numai. Putem observa că, pentru a fi azi angajat într-un domeniu de lucru, cunoaşterea a cel puţin a unei limbi străine este absolut necesară. O limbă străină este un mare avantaj, căci un curriculum vitae care precizează şi faptul că se cunoaşte cel puţin o limbă străină, va fi cu siguranţă mai bine primit, decât unul care nu precizează acest lucru.

Se poate observa că, la un nivel egal în ceea ce priveşte formarea intelectuală a doi candidaţi, cel care cunoaşte o limbă străină, va fi întotdeauna preferat celui care nu cunoaşte niciuna.

De asemenea, România este o ţară a Uniunii Europene. Cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională ne dă posiblitatea de-a circula liber în Europa, de-a putea fi cu uşurinţă angajat sau de-a face o carieră frumoasă acolo.Nu în ultimul rând, în secolul nostru este foarte importantă calitatea informaţiilor, iar accesul la noile informaţii se face prin cunoaşterea unei limbi străine.

Atunci, vorbind de limbi străine, ne întrebăm: de ce am alege limba franceza? Am putea avea mai multe argumente în favoarea învăţării acestei limbi de circulaţie internaţională. În primul rând, franceza este una din cele doua limbi, împreună cu limba engleză, care se vorbește pe cele cinci continente de 80 de milioane de oameni ca limba maternă, 190 de milioane ca limbă secundară și de încă aproximativ 200 de milioane ca limbă străină de vorbitori în 57 de țări. Este, de asemenea, una din cele două limbi oficiale din majoritatea instituţiilor importante, cum ar fi: Organizaţia Naţiunilor Unite, Uniunea Europeană, Consiliul European, Unesco, Crucea Roşie, etc.

Până în zilele noastre franceza a fost considerată ca şi limba oficială a Jocurilor Olimpice şi limba diplomatică a Statului Vatican. Limba franceză este vorbită în mai mult de 43 de ţări din lume.

Românii au deja un mare avantaj în învăţarea limbii franceze, date fiind rădăcinile latine comune, precum şi o multitudine de cuvinte împrumutate din limba franceză. Din 1993, România face parte din La Francophonie, o organizaţie internaţională a ţărilor afilitate cu limba sau cultura franceză. În România limba franceză este înţeleasă de aproximativ 25% din populaţie graţie strânselor legături culturale cu Franţa din secolele trecute. 
De asemenea, cunoaşterea limbii franceze înlesneşte şi mai mult accesul la celelalte limbi latine (italiana, spaniola, portugheza) 

Aproape 62% din elevii din învăţământul primar românesc studiază o limbă străină, comparativ cu media UE de 69%, şi doar 0,8% din elevii din acest ciclu învaţă două limbi străine, comparativ cu media UE de 3,5%, conform datelor Comisiei Europene la nivelul anului 2008. În cazul elevilor din clasele primare, 38,7% din ei studiază engleza, 22,6% - franceza şi 1,7% - germana. Sistemul românesc pune accentul mai ales pe înţelegerea, vorbirea şi citirea într-o limbă străină, scrisul nefiind prioritar. Numărul de ore recomandat prin programă pentru studierea la clasă a primei şi a celei de-a doua limbi străine este de 58 de ore anual, în gimnaziu şi liceu. 

Se merită să învăţăm limba franceză şi pentru faptul că putem astfel să privim spectacole, filme, teatru, concerte, să citim cărţi şi reviste direct în limba franceză, fără ca acestea să fie traduse. Limba franceză este deseori numită şi limba dragostei, datorită culturii franceze precum şi muzicalităţii ei.

Franţa oferă multe burse străinilor, ea este interesată mereu de dezvoltarea învăţământului şi a culturii. Se poate astfel studia în marile şcoli franţuzeşti, cum ar fi la Sorbonne sau la Universitatea Pierre et Marie Curie.

Limba franceză este o limbă clară, precisă, poate să traducă cele mai profunde nuanţe ale gândirii şi ale sensibilităţii umane. Ea reprezinită cea de-a treia limbă folosită pe Internet, după engleza şi germana şi în faţa spaniolei. Caracterul social, graţia, supleţea sunt calităţi care fac din limba franceză o limbă internaţională prin excelenţă, întotdeauna necesară şi utilă.

 

Bibliografie:

Ministère des Affaires étrangèresFrance, La documentation Française, Paris, 2004

Ultima actualizare în Miercuri, 10 Septembrie 2014 06:00
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Comisiile de concurs pentru ocuparea pos…

CAPITOLUL III  Comisiile de concurs      Art. 7. -    (1) Pentru organizarea si desfasurarea concursului la nivelul unei unitati de invatamant particular din invatamantul preuniversitar, consiliul de administratie al unitatii de invatamant...

Read more

Premisa invatarii experientiale in fizic…

PREMISA ÎNVĂŢĂRII EXPERIENŢIALE ÎN FIZICĂ prof. Mihaela Butoi Colegiul Tehnic “Petru Poni” Onești Este o mare provocare a învăţământului, a educaţiei găsirea unui ”limbaj comun”, a unor metode...

Read more

Inscrierea in clasa pregatitoare si clas…

Inscrierea in clasa pregatitoare si clasa intai informatii pentru parinti   Incepand de marti, 2 aprilie 2013, in scolile din Romania incep inscrierile in invatamantul primar: inscrierile la clasa pregatitoare si clasa...

Read more

Metodologie pentru acordarea titlului Pr…

Ordin privind aprobarea Metodologiei pentru acordarea titlului „Profesorul anului“ in invatamantul preuniversitar

Read more

Dezvoltarea creativitatii elevilor din c…

DEZVOLTAREA CREATIVITĂŢII ELEVILOR DIN CICLUL PRIMAR PRIN COMPUNEREA ŞCOLARĂ   Înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Câmpeni   Exprimarea corectă, orală şi scrisă, reprezintă un obiectiv important al procesului de învăţământ în ciclul primar, constituind...

Read more

The critical period in language learning

THE CRITICAL PERIOD IN LANGUAGE LEARNING Prof. Chirilă Ana-Maria Şcoala Gimnazială ,,Iustin Pîrvu’’ Poiana Teiului The critical period hypothesis states that there is a period of life (between birth and puberty)...

Read more

Integrarea jocului didactic in orele de …

INTEGRAREA JOCULUI DIDACTIC ÎN ORELE DE MATEMATICĂ ÎN CICLUL PRIMAR prof. înv. primar Marşeu Rodica Lavinia Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara MOTTO: “Jocul este manifestarea primară a atitudinii creative...

Read more

Educarea estetica prin activitatile arti…

STUDIU PRIVIND EDUCAREA ESTETICĂ PRIN ACTIVITĂŢILE ARTISTICE-PLASTICE Prof. ȋnv. primar: Andrei Alexandra Şcoala Gimnazială Nr. 1 Corbeni, judeţul Argeş Rezumat: Dat fiind faptul...

Read more