Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Stiinta pamantului: aer, apa, nisip si sol
Luni, 19 Aprilie 2010 18:08

Ştiinţa pământului: aer, apă, nisip şi sol

 

Uneori nu putem simţi aerul, iar alteori acesta poate să facă pălariile să zboare de pe capete, să îndoaie copacii şi chiar să doboare un perete. Ajutaţi-i pe copii să afle mai multe despre misteriosul aer pe care îl respiră.

  

 

  

Apa este un dintre cele mai obişnuite şi totuşi cele mai preţioase resurse. Explicaţi-le copiilor importanţa apei în natură, circuitul şi rolul ei în existenţa vieţii. Bazaţi-vă pe interesul copiilor şi pe plăcerea jocului cu apa, pentru a-i ajuta să descopere mai multe lucruri despre acest element.

 

  

 

Fie că se află la plajă sau în curte, copiii sunt fascinaţi de nisip şi de pământ. Ei doresc să sape, să atingă, să frământe, să modeleze şi să caute înăuntru comori însufleţite sau nu!

 

 

Teme şi activităţi

-         Experimentaţi pentru a vedea că aerul poate deplasa obiecte uşoare, cum ar fi mingile de ping-pong, penele, bucăţelele de hârtie. Cereţi copiilor să sufle peste o mînă de paie şi să agite eventaie de hârtie. Ce cred ei că pune obiectele în mişcare?

-         Povestiţi copiilor despre morile de vânt, spunându-le cum au pus oamenii vântul să muncească pentru ei.

-         Cum se mişcă apa? Adaugaţi câteva picături de colorant alimentar în apă, pentru ca micuţii să poată vedea mai clar ce se întâmplă atunci când apa se mişcă. Oferiţi-le dispozitive de pulverizat şi stropitori ca să poată experimenta.

-         Ajutaţi-i pe copii să înţeleagă modificările pe care le suferă apa atunci când trece din stare lichidă în stare solidă şi gazoasă (prindeţi fulgi de zăpadă, transformând-o din nou în apă).

-         Ceea ce adulţii taxează drept pitriş murdar, copiii consideră pitre preţioase. Încurajaţi-i să colecţioneze pitre şi scoici, să le sorteze după mărime, dimensiune, textură, culoare!

 

 

Atenţie!

-         Încurajaţi-i pe copii să vorbească, să pună întrebări şi să se mire.

-         Înainte de a duce copiii afară, verificaţi ca pe terenul de fotbal să nu existe bucăţi de sticlă spartă sau alte obiecte.

-         Preveniţi-i pe copii despre diverse fiinţe care îşi fac locuinţa în sol.

-         Amintiţi-le copiilor să-şi spele mâinile după ce se joacă în nisip sau în pământ.

 

 

Lăsaţi-vă călăuziţi de imaginaţie şi creativitate!

Bucuraţi-vă alături de copilul dumneavoastră de minunatele descoperiri şi experimente ştiinţifice!

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:57
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Structura anului scolar 2014-2015 in dez…

Structura anului scolar 2014-2015 in dezbatere publica Ministerul Educatiei a pus in dezbatere publica - pana la 17 iunie - structura viitorului an scolar. Anul scolar 2014-2015 va avea 36 de...

Read more

Tipare cosmogonice romanesti

TIPARE COSMOGONICE ROMÂNEŞTI   Prof. Iorga Violeta Teodora Şcoala 16 ,,Nicolae Bãlcescu”, Galati     Cosmogonia reprezintã un punct de referintã pentru mitologia tuturor popoarelor. ªi pentru români, aceasta presupune trei etape de...

Read more

O experienta palpitanta Sapte ani in Alg…

O experienţă palpitantă – şapte ani în Algeria!   După câştigarea independenţei Algeriei, în 1962, odată cu plecarea în masă a francezilor, forţa intelectuală a ţării a scăzut considerabil. Primii ani ce...

Read more

Firea si fiinta in universul kafkian si …

FIREA ȘI FIINȚA ÎN UNIVERSUL KAFKIAN ȘI CEL ARGHEZIAN Prof. Bentz Teodora Col. Nat. “Al. I. Cuza “, Focşani Când lectorul descoperă, în fața sa, două lumi cu personaje înfricoșate, ce...

Read more

Despre frazeologie si imbinarile de cuvi…

DESPRE FRAZEOLOGIE ŞI ÎMBINĂRILE DE CUVINTE Silvia Baltă, Profesor de limba franceză Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti Nu de puţine ori folosim în vorbire sau...

Read more

Metodologia de organizare a evaluarii el…

Metodologia de organizare a evaluarii elevilor - clasa a IV-a   Vezi Ordin nr. 6584/20.12.2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare si administrare a evaluarii elevilor la finalul clasei a IV-a.

Read more

Metode si tehnici de evaluare in invatam…

METODE ŞI TEHNICI DE EVALUARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR   Prof. înv. primar Doamna Nicoleta-Ionela, Clasa pregătitoare C Step by step, Şcoala Gimnazială „Diaconu Coresi” Fieni  Prof. înv. Primar Istrate Elena, Clasa pregătitoare C...

Read more

Metodologie conducator de doctorat in Ro…

Ordin pentru aprobarea Metodologiei privind dobandirea automata a calitatii de conducator de doctorat in Romania pentru persoanele care au obtinut aceasta calitate in statele membre ale Uniunii Europene, ale Spatiului...

Read more