Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Dispozitii generale concursul pentru ocuparea posturilor didactice
Duminică, 02 Septembrie 2012 00:00

CAPITOLUL I
 Dispozitii generale

 

   Art. 1. -

   (1) Coordonarea metodologica a concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar de stat si particular este asigurata de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

   (2) Inspectoratele scolare asigura consiliere si asistenta unitatilor de invatamant in gestionarea resurselor umane si a posturilor didactice, precum si monitorizarea concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din unitatile din invatamantul preuniversitar de stat si particular, conform art. 95 alin. (1) lit. l) si m) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

 (3) Organizarea si desfasurarea concursului este realizata de unitatile de invatamant cu personalitate juridica/consortii scolare sau prin asocieri temporare la nivel local, judetean ori interjudetean, la nivelul municipiului Bucuresti, conform art. 254 alin. (3) si (9) din Legea nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare. Unitatile de invatamant preuniversitar particular pot organiza concurs pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate pe tot parcursul anului, in conditiile publicarii acestora la sediile unitatilor de invatamant particular, precum si in presa locala si centrala, cu cel putin 30 de zile inainte de organizarea concursului si informarii inspectoratului scolar si a Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului - Directia generala management, resurse umane si retea scolara. Concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar se organizeaza si se desfasoara conform prevederilor prezentei metodologii.

   (4) Concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate consta in proba practica sau inspectie speciala la clasa si proba scrisa din didactica specialitatii in profilul postului didactic/catedrei, potrivit programelor specifice pentru concurs, aprobate prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului, conform art. 254 alin. (8) din Legea nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

   (5) Inspectia speciala la clasa in profilul postului didactic/catedrei se desfasoara pe durata unei ore de curs si se evalueaza prin note de la 10 la 1, conform anexei nr. 3. Probele practice de profil, pentru posturile care sunt conditionate pentru ocupare de proba practica, se desfasoara conform anexelor nr. 4-10 si se evalueaza prin note de la 10 la 1. La aceste probe nu se admit contestatii. Nota obtinuta la proba practica sau la inspectia speciala la clasa are o pondere de 25% in media de repartizare. Candidatii care nu obtin la inspectia speciala la clasa sau la proba practica minimum nota 5 (cinci) nu pot participa la proba scrisa. Candidatii care nu obtin la inspectia speciala la clasa sau la proba practica minimum nota 7 (sapte) nu pot ocupa posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioada nedeterminata.

   (6) Probele scrise se sustin pe baza subiectelor elaborate de comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare si de evaluare a lucrarilor scrise constituita la nivelul unitatii de invatamant/consortiului scolar/grupului de unitati de invatamant care s-au asociat temporar, in concordanta cu programele specifice pentru concurs in specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului, si se evalueaza prin note de la 10 la 1. Comisiile de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare si de evaluare a lucrarilor scrise asigura, la cererea candidatilor, si traducerea acestora in limbile minoritatilor nationale. Nota obtinuta la proba scrisa are o pondere de 75% in media de repartizare.

   (7) Pentru proba scrisa se stabilesc, de catre comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare si de evaluare a lucrarilor scrise, minimum 3 (trei) variante de subiecte si baremele de evaluare aferente, din care comisia de organizare si desfasurare a concursului alege, prin tragere la sorti, numarul variantei pentru proba scrisa si al variantei de rezerva.

   (8) Pentru angajarea pe perioada nedeterminata, candidatii trebuie sa obtina minimum nota 7 (sapte) atat la proba scrisa, cat si la proba practica/inspectia speciala la clasa, iar media de repartizare se calculeaza astfel: [(nota obtinuta la proba scrisa)*3 + (nota obtinuta la proba practica/inspectia speciala la clasa)]/4.

   (9) Pentru angajarea pe perioada determinata, candidatii trebuie sa obtina minimum nota 5 (cinci) atat la proba scrisa, cat si la proba practica/inspectia speciala, iar media de repartizare se calculeaza astfel: [(nota obtinuta la proba scrisa)*3 + (nota obtinuta la proba practica/inspectia speciala la clasa)]/4.

   (10) Cadrul didactic titular care se prezinta la concursul pentru ocuparea unui alt post didactic/unei alte catedre vacant(e)/rezervat(e) in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar, care nu ocupa post/catedra sau obtine o medie de repartizare mai mica de 5 (cinci), isi pastreaza calitatea de titular in unitatea/unitatile de invatamant din care provine.

   (11) In cazul mediilor de repartizare egale obtinute la concurs, departajarea candidatilor se face in urmatoarea ordine, dupa:

   a) domiciliul in localitatea in care se afla postul didactic solicitat;

   b) gradul didactic;

   c) media obtinuta la examenul de licenta/absolvire/diploma/bacalaureat;

   d) sot/sotie in invatamant;

   e) fiu/fiica in invatamant.

   Art. 2. -

   (1) Consiliul de administratie al unitatii de invatamant hotaraste, la propunerea directorului, daca organizeaza concursul independent, in consortiu scolar sau in asociere temporara cu alte unitati de invatamant si transmite hotararea inspectoratului scolar.

   (2) Unitatile de invatamant care fac parte din consortii scolare stabilesc unitatea de invatamant la care se face inscrierea candidatilor, examinarea si selectarea candidatilor. Comisiile de concurs se constituie la nivelul consortiului scolar, iar angajarea candidatilor reusiti se realizeaza pe posturile didactice/catedrele vacante/rezervate existente la unitatea/unitatile de invatamant din cadrul consortiului scolar, conform prevederilor prezentei metodologii.

   (3) Unitatile de invatamant care au decis sa organizeze concursul in asocieri temporare propun centrul de concurs. Propunerea este avizata si de inspectoratul scolar, care emite o decizie de constituire a centrului de concurs. Candidatii se inscriu la centrul de concurs stabilit, unde sustin probele de concurs, conform prezentei metodologii. Comisiile de concurs se organizeaza la nivelul centrului de concurs, candidatii declarati reusiti fiind repartizati si angajati pe posturi didactice/catedre publicate vacante/rezervate de la unitatile de invatamant care alcatuiesc asocierea temporara, conform prevederilor prezentei metodologii.

   (4) La unitatile de invatamant cu mai multe niveluri de invatamant, grupuri scolare, unitati de invatamant avand clasele I-XII/XIII/XIV posturile/catedrele vacante/rezervate pentru concurs se publica pentru nivelul cel mai inalt corespunzator unitatii de invatamant si postului didactic, in concordanta cu Centralizatorul privind disciplinele de invatamant, domeniile si specializarile, precum si probele de concurs valabile pentru incadrarea personalului didactic din invatamantul preuniversitar, denumit in continuare Centralizator.

   (5) Posturile didactice/Catedrele vacante pentru angajare cu contract de munca pe perioada nedeterminata propuse pentru ocuparea prin concurs trebuie aiba o viabilitate estimata de cel putin 4 (patru) ani. In situatia in care unitatile de invatamant se grupeaza in asocieri temporare, catedrele vacante pentru angajare cu contract de munca pe perioada nedeterminata, prin concurs, se pot constitui din ore existente in 1-2 unitati de invatamant de pe raza aceleiasi localitati ori din localitati apropiate.

   (6) In structura catedrelor vacante pentru angajare cu contract de munca pe perioada nedeterminata nu se includ ore din cadrul stagiilor de pregatire practica pentru dobandirea calificarii profesionale de nivel 2, ore din disciplinele fundamentale de specialitate care se predau la clasele a IX-a si a X-a cu profil de arte plastice, decorative, ambientale, arhitectura si design, precum si orele vacante de la clasele/grupele de elevi cu frecventa redusa. In structura catedrelor vacante pentru angajare cu contract de munca pe perioada nedeterminata pot fi incluse cel mult 4 (patru) ore optionale cuprinse in schema orara pe parcursul intregii zile. Unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar autorizate pot propune pentru concurs si catedre vacante pentru angajare cu contract de munca pe perioada nedeterminata incomplete pana la cel putin o jumatate de norma.

   (7) In situatia in care unitatile de invatamant sunt constituite in consortii scolare/asocieri temporare se pot constitui si catedre vacante/rezervate din ore existente la mai multe unitati de invatamant din cadrul consortiului scolar/asocierii temporare.

   (8) In unitatile de invatamant gimnaziale se pot constitui catedre vacante/rezervate formate din ore compuse din doua discipline (limba romana-limba straina, limba straina A-limba straina B, geografie-limba straina, istorie-limba straina, matematica-fizica, fizica-chimie, chimie-biologie, istorie-geografie, geografie-istorie etc.), in concordanta cu Centralizatorul, prima disciplina avand ponderea cea mai mare de ore in catedra, constituind si disciplina de concurs. Pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate constituite din doua discipline, candidatii cu dubla specializare, in concordanta cu Centralizatorul, sustin in cadrul concursului proba scrisa la disciplina care are ponderea cea mai mare de ore in catedra.

   (9) Pentru disciplinele: logica, argumentare si comunicare, filosofie, psihologie, sociologie, cultura civica, studii sociale, economie aplicata, economie, educatie antreprenoriala, limba latina, limba greaca veche, limba neogreaca, educatie muzicala, educatie plastica, educatie artistica, istoria si traditiile minoritatilor nationale, religie baptista, religie adventista, religie penticostala, religie reformata, religie unitariana, religie grecocatolica, religie romano-catolica, stiinte se pot constitui catedre vacante/rezervate pentru concurs in doua sau mai multe unitati de invatamant ori din doua sau mai multe discipline, pentru orice nivel de invatamant, in concordanta cu Centralizatorul, prima disciplina avand ponderea cea mai mare de ore in catedra, constituind si disciplina de concurs. Pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate constituite din doua discipline, candidatii trebuie sa aiba specializarea/specializarile corespunzatoare posturilor didactice/catedrelor respective conform Centralizatorului si sustin in cadrul concursului proba scrisa la disciplina care are ponderea cea mai mare de ore in catedra.

   (10) Lista cuprinzand posturile didactice/catedrele vacante/rezervate publicate contine informatiile specificate in anexa nr. 1. Toate posturile didactice/catedrele vacante/rezervate se publica in concordanta cu Centralizatorul.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Metode si tehnici de evaluare in ciclul …

METODE ŞI TEHNICI DE EVALUARE ÎN CICLUL PRIMAR   Prof. înv. primar Liliana Dumitru Şcoala cu clasele I-VIII Vitanesti, Jud. Teleorman          Combinarea instrumentelor de evaluare scrisă cu cele de evaluare orală, cu metodele...

Read more

Profesorul facilitator

PROFESORUL FACILITATOR   Profesor Benga Adriana-Elena Colegiul Tehnic ,,Azur” Timişoara   Calitatea şi eficienţa educaţiei şi învăţământului sunt dependente de competenţa profesorului şi de pregătirea lui profesională. Cercetătorii în domeniul ştiinţelor educaţiei au introdus un...

Read more

Principiile educatiei morale

PRINCIPIILE EDUCAȚIEI MORALE Prof. înv. primar: Vaida Ioana Liceul Tehnologic nr 1 Gâlgău Educația morală de tip școlar...

Read more

Lectia de geografie ca aplicatie in tere…

LECŢIA DE GEOGRAFIE CA APLICAŢIE ÎN TEREN  STUDIU DE CAZ – BAZINUL HIDROGRAFIC TISĂU   Prof. Nicolae Cecilia, Colegiul Tehnic, Buzău   Lecţia de geografie în aer liber este nu numai necesară, dar şi...

Read more

Proiectele educative scolare si extrasco…

Proiectele educative scolare si extrascolare

Proiectele educative scolare si extrascolare

Read more

Mai multi candidati la examenul de defin…

Mai mulţi candidaţi înscrişi în 2013 pentru examenul de definitivare în învăţământ   În perioada 4 - 25 ianuarie, s-au înscris pentru examenul naţional de definitivare în învăţământ 8.537 de candidaţi, dintre...

Read more

Exemplul efectul sugestiv al comportamen…

EXEMPLUL - EFECTUL SUGESTIV AL COMPORTAMENTULUI NOSTRU ASUPRA COPILULUI prof. înv. Primar Vaida Ioana Liceul Tehnologic nr 1 Gâlgău Baza psihologică a...

Read more

Studiu stiintific privind stabilizarea s…

Studiu stiintific privind stabilizarea si limpezirea vinurilor cu bentonita

STUDIU ŞTIINŢIFIC PRIVIND STABILIZAREA ŞI LIMPEZIREA VINURILOR CU BENTONITĂ Profesor Ciobanu Ileana Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Craiova, Dolj Rezumat Bentonizarea, ca orice tratament, trebuie să corespundă scopului pentru...

Read more